CupcakeNation

Alla inlägg under april 2013

Av Lollo - 21 april 2013 13:50

Jag har hittat något som heter: Draw this again MEME!

Man tar helt enkelt en bild man har målat för några år sedan och målar om den osv!

Jag har målat killarna från Blood on the dance floor 3 gånger som manga och i går klipte jag ihop bilderna.

    Det är chockerande för mig själv att verkligen se hur man har förändras i att färgläga och linjer! första bilden på båda är dock "chibi" men om man kollar på den i mitten och den sista..... tycker själv att det är chockerande skillnad   



Men dom bilderna målade jag för några veckor sedan så igår målade jag om en av mina DÅ bästa bilder

    Kanske skryter lite men skillnaden är WOW! man kan knappt fatta att jag har målat båda bilderna!

Har föresten en speed paint för de som är intresserad:

Av Lollo - 19 april 2013 17:35

Kan väl lika gärna skriva ett "normal" inlägg. Där jag skriver vad som har hänt idag helt enkelt   



Jag är inte riktigt som min glada smiley där uppe. Jag är faktiskt riktigt sliten, ledsen, besviken och trött.
Idag var tanken att jag, Michelle och mamma och Micke skulle åka upp till stockholm. För i morgon var det meningen att jag och Michelle skull på våran första konsert för vårat favorit band Black Veil brieds som skulle spela då

Tyvärr blir det inget. Det blev inställt, eller hela deras Europa turné blev inställt.. Jag har vetat att sångaren inte mått så bra och behövt ställa in konserter tidigare. Han har heller inte varit aktiv på tex Twitter eller Instagram heller. 

Jag tycker förstås synd om Andy (sångaren) som har blivit sjuk för han vill ju genomföra den här turnén och träffa sina fans.


Själv är jag bara ledsen   , eftersom för mig har allt varit som en dröm, att jag äntligen ska få se mitt favorit band att det är för bra för att vara sant..... Men det var bara en dröm som inte blev sann, det var för bra för att vara sant. Som Kimberly sa: det är som allt har varit i en ballong och någon kom med en nål och sprängde ballongen.

Så jag känner mig väldigt deprimerad och ledsen, jag har inte varit på mitt bästa humör under veckan så det känns som att det blev för mycket nu.



MEN NU TILL NÅGOT ANNAT!
jag är äntligen klar med min bild av YOHIO!

 

NÖJD gånger 100! Jag har försökt skicka den till YOHIO på alla ställen jag kan komma på xD än så har han inte sätt den vad jag vet.... med tanke på det!

  För er som inte förstår bilden: Den till höger är ju bilden jag målade av Jayy von monroe (en sångare jag gillar) och vänstra bilden är några som har delat min bild på twitter... och är ni inte helt blinda så ser ni hans namn där... vilket betyder att han såg min bild Det var ett tag sen det hände men känner mig fortfarande lycklig för det!   


och även om jag känner mig så deppig just nu så lyckades jag måla en till bild idag:

  Jag försöker lära mig måla manga på nytt eller vad man ska säga xD så jag målade ännu en sångare (tyvärr har hans band nyligen splittras). Förhoppnings visst kommer det vara lättare att få honom att se den än Yohio x3


P.S vad jag själv ser att jag utveklas med mitt målande är hur jag färgläger :p

Av Lollo - 15 april 2013 19:01

En äventyrs film som utspelar sig i midgård 60 år förre sagan om ringen

Hobbiten Bilbo Bagger blir anlitad som inbrottstjuv av trollkarlen Gandalf och ska tillsammans med 13 dvärgar ta tillbaka Ensama berget som har tagits ifrån dvärjarna av draken Smaug!

Hobbit, en oväntad resa, är första delen av TRE filmer och del två är beräknad att släppas i år.

Jag har faktiskt inte sett någonon av de andra Sagan om ringen filmerna, minst halva av tvåan, men den här var faktiskt jätte bra! 

Det hände saker, den var spännande, intressant och även rolig på sina ställen!


Det negativa var väl att den var så himla lång! 2 timmar och 40 minnuter lång var den (ungefär) och är man min mamma så blir man rastlös   

Själv njöt jag för varje minut för filmen var verkligen bra.

 Så gillar du fantasy och äventyr så rekomenderar jag verkligen den är filmen.

Nu blir det väl att vänta på nästa film och se sagan om ringen filmerna   

 

Kanske borde börja se mindre bra filmer så jag inte bara ger 10/10 jämt x3

Av Lollo - 9 april 2013 19:36

Igår i skolan pratade vi om olika frågor runt att vara homosexuella. Jag har själv funderat vidare på det här om olika sexualiteter.


Det jag är mest chockat över är att många är så emot det. Att man inte ska få gilla en person av samma kön för att det är "Äckligt eller onormalt", och att det till och med är förbjudet i en del länder.

I USA tex är det mer acceptabelt att gifta dig med din kusin än att vara gay och gifta sig med din partner.

 

Jag skulle i så fall tycka att det var "äckligare" att gifta sig med sin kusin istället för någon av samma kön.


Alla är vi människor, hur vi än ser ut, klär oss eller vilken sexuell läggning vi har. Det är ju samma sak med alla fördomar med hur en "bög" ser ut. Går man runt i en stor stad som tex Stockholm så finns det ingen som kan ställa sig och peka ut en person och säga att den personen är Homosexuell.


Det är inget fel att vara homosexuell eller Bisexuell.
Kärlek som kärlek liksom, man kan inte göra något åt vem man blir kär i. Jag tror folk tycker att självaste det är "sexet" som är "äckligt".

Jag har inget emot Homosexuella och bisexuella då jag har vänner som är det,

även två av mina favorit sångare är gay och det har jag inget emot.

 

Jag ville mest skriva av mig och inget jag skrev den här gången är väl vettigt xD 

Folk ska få gifta sig som de vill, adoptera och få jobb som alla andra och ha ett vanligt liv! Det är inte som att det kommer bli krig om homosexuella gifter sig? 

  

 

Av Lollo - 6 april 2013 16:14

Femtio nyanser av honom orginal tittel; Fifty shades of grey, skriven av E L James (nästan 50år).

En erotik kärleks historia mellan den normala Anastasia Steel och "super snygga" och rika Christian Grey.

Jag läste igår ut denna bok som jag köpte på bokia för 170kr. 

Den handlar helt enkelt om oskuldsfulla Anastasia (Ana) Steel som träffar Christian Grey, en ursnygg, rik och ung affärsman. Till ytan verkar Mr. Grey perfekt men lite mystisk med många hemligheter... Men han har en hemlighet.. HAN ÄR SADIST! (även om han nekar det men han är DET!)


Jag tyckte verkligen inte om boken.. eller den var okej och "normal" till kapitel 8... sen var det bara sex, sex, sex och mer SEX.

Den hade sinna "normala" stunder ibland och då var den okej och den hade ett slut som fick en att vilja läsa nästa bok, vilket jag inte kommer göra. FÖR BOKEN ÄR HEMSK! och plågsam att läsa   

Jag gillade inte boken och den var inte så värst bra skriven egentligen. 

Plus översättaren hade inte högt betyg i engelska. Jag förstår inte heller hur Anastasia går med på allt som Christian hittar på! Christian är dessutom en väldigt mystiks och konstig karaktär över huvudtaget och jag har verkligen ingen egen bild av honom heller.

"Han är störd på en helt egen skala med minst 50 olika nyanser" <------- Ur texten i boken.

 

För att vara ärlig önska jag att jag inte hade läst den, jag skulle klarat mig bättre utan den... Den skrämmer mig verkligen och det är nog inte en bok en 15 årig tjej borde läsa   

Så nej jag skulle inte rekommendera den till någon!

 

Den får dock 2/10 av mig för de delarna som var "bra"



Av Lollo - 4 april 2013 15:07

Har gjort klar mina manga bilder av Jeffree Star, Andy Biersack, Dahvie Vanity och Jayy Von Monroe (alla är sångare)

 Hade lite för kul när jag gjorde deras hår dock xD

Men något jag inte har gjort på länge är en Speed paint, en video där man ser hur jag målar :3

Och jag gjorde en till den här så om ni har tid titta gärna ^^


Av Lollo - 2 april 2013 00:20

Har sedan den 2/2 hållit på med en bild av YOHIO. Det är inte att den tar så himla lång tid, det är att jag inte har jobbat varje dag med den utan bara lite då och då. Så här ser den ut just nu i alla fall  . Nästan hella jackan kvar *suck* hoppas på att jag orkar göra klart den snart i alla fall.

Natt natt ^^

Av Lollo - 1 april 2013 18:32

En TV serie baserat på en serie-bok med samma namn. Serien handlar om Rick Grimes som vaknar upp ur koma efter att ha blivit skjuten på jobbet (han är polis) och världen är upp och ner. De döda är uppe och går och äter allt som kommer i deras väg!
En grupp människor som tvingas leva i zombie apokalypsens mörker.

 Jag älskar den här serien! Den är gripande och man lär sig att älska karaktärerna (och hata några). 

Man släpper en och annan tår, man blir frustrerad och man bara måste se vidare!
Det finns 3 säsonger (vet inte i fall det kommer en 4:de) och 18 "böcker". Jag har läst första boken och skumläst 5:te och tycker som sagt serien är väldigt bra  .


karaktärerna jag tyckte minst om igenom serien: Lori, Shane och guvernören/Philip.
Lori för att hon säger en sak men typ menar en annan. Shane.... för att han är galen, och vem hatar inte guvernören?


Favorit: Helt klart Daryl som spelas av Norman ReedusRick till vänster och Daryl till höger


Han är en sån himla bra karaktär och så himla badass och snäll. helt enkelt awesome :3 plus Norman är en sån himla bra skådis.

Karaktärerna Dayrl Dixon och Merle Dixon var skapta till just TV serien, det finns även ett TWD spel med dom två.

 

Serien går att titta på Swefilmer, men de som textar programmet hade dåligt betyg i engelska.

Men om man är intresserade av Zombies och sånt här borde se den

 

10/10 från mig!



Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards