CupcakeNation

Alla inlägg under oktober 2014

Av Lollo - 25 oktober 2014 00:24

ÄNTLIGEN LOV! Och det firar jag med att stanna uppe extra länge och blogga fast jag knappt vet vad upp eller ner är för tillfället!!

Har inte gjort något speciellt den här veckan mer än försök orka med de sista dagarna innan lovet. SOM BÖRJA IDAG, YEEEEESSS!


Idag hade vi i estet kommit på att vi skulle ha ”utklädnings dag” då det var sista dagen innan lovet.

Några från min klass ^-^   Johanna som Draco och Julia som.. sig själv fast från Slytherin!  

En del var mer seriösa än andra! Och med andra så menar jag mig själv som gick enkelt med min panda kirugumi. Hade också mina kattöron när fleece dräkten blev för varm! Så till skillnad från de i cosplay och dräkter så såg jag ut som jag alltid gör!

wow jag LER på en egopix??   

Ser ni den lilla grejen jag har i håret?? Ett så kallat ”hårspänne”.. Det är nog den smartaste lilla uppfinning jag har hitta! Visst har jag känt till den men under de 16 år som jag har levt har jag aldrig använt ett hårspänne!

Så nu kan jag se utan att ha håret i ögonen! Vilket betyder att jag inte behöver ha glasögonen som ”lugg-hållare” utan kan nu använda vanliga linser! (nej detta är inte alls någon lång ursäkt för att lägga upp en selfie nej nej)


VILL OCKSÅ UPPMÄRKSAMA ATT DET ÄR/VAR FN DAGEN (24/10)! Och det är ju bra!

  I skolan var det en liten konsert och hela huvudentrén var full av elever!!




Det är inte heller långt till Liicon heller! Och jag har lånat hem den här snyggingen:

En Canon D600 som jag lånat hem från skolan. Ska filma med den under Liicon och just nu ser det ut att det kommer bli många fler än EN video med tanke på alla idéer och låtar jag vill använda! Har också kommit på en "läskig" cosplay till den helgen då jag ska jobba i ”skräck-cafét”.

Tänker inte berätta vad men måste dela med mig om när jag försökte berätta den för min vän från Kanada

 Var över trött så dog typ när hon svara! (jag är den Lila bubblan för er som inte vet vem som är vem)


Håller också på med en AMV video till Liicons AMV tävling! Detta blir min tredje video någonsin och tredje gång jag är med och tävlar (körde fullt ut redan från start!) Första gången jag blandar flera animes med, mina två första består ju bara av en.

Jupp, jag använder movie maker men det är för att jag inte har något annat och för att jag inte kan med något annat program än movie maker!   

Black Butler är en av serierna som jag kommer använda, också Sword art online och Attack on titans (OFC)


Avslutar inlägget med lite musiktips!

Vet inte om jag har länkat den här låten förut men i så fall gör jag det igen!


 Tills nästa gång!

// Lollo


Av Lollo - 19 oktober 2014 18:16

På senaste tiden har jag gjort två saker....

En är att ”designa” fyra unika cosplay dräkter till mig och mina kompisar! Även om de blev helt awesome och jag knappt orkar vänta på att få börja tillverka dem så är det sorgligt att vi är klara med skisserna. Jag, Kim och Wez har på senaste tiden suttit och diskuterat, bytt idéer och kommit fram till en intressant story bakom dem. Ni kan inte fatta hur roligt det har varit! Kan verkligen se mig själv sitta och göra koncept art och annan design tillsammans med dem som framtida yrke!

Här är i alla fall våra dräkter! Kommer inte gå in på historien bakom dem på grund av risken att de blir snodda! Vill egentligen inte lägga upp dem men jag litar tillräckligt mycket på mina läsare att de inte blir tagna.


Vet inte när dessa dräkter kommer bli klara men har satt max gränsen på Närcon 2016. De måste bli klara förre/till det konventet! Det är ändå, typ, två år tills dess! Så Kimberly hinner åka till Australien och göra dräkten medan Wez hinner spara ihop pengar för att komma hit igen och göra sin dräkt! 

Kim och Wez var även här idag för att diskutera det sista på dräkterna och spinna några nya Cosplay idéer!

 Sist Wez var i Sverige tog vi en halvt pinsam bild på honom och var ju tvungen att ta en ny ;D




Nu till andra saken jag gjort på senaste tiden... ROSOR!

Ni som läst min blogg ett tag vet att jag gör rosor av kaffefilter som jag sedan säljer. Så den senaste tiden har jag gjort en stor ”bukett” av rosor!

  Redo för beställning och målning!

Har dock inte fått några ”beställningar” på ett tag så buketten blir bara större och större! Har tänkt öppna en FB sida för rosorna, typ göra försäljningen ”seriös” som typ ett hobby företag.


Att göra dessa rosor är tidskrävande och pillrigt och jag som har svårt att koncentrera mig har kommit på ett sätt att kunna jobba hur länge som helst utan att riktigt tröttna!

Genom att titta på supernatural!

Har tidigare kollat fyra säsonger av True blood, men tröttna totalt på skiten och bestämde mig att Supernatural nog är något för mig.. Har snart sett färdigt första säsongen och är helt fast!

Serien har nyligen börjat på sin 10 säsong så det passar perfekt till att göra rosor då de andra serierna jag titta på ”tog slut”.



Det är även ”utklädnings dag” för estet elever på min skola snart (fredag för att vara exakt) vet inte riktigt vad jag ska göra då jag inte har något direkt att klä mig i. Men blir nog min panda kirigumi!



Ha det bra allihop! Snart lov så håll ut!

Av Lollo - 12 oktober 2014 21:21

HEJ!

OCH OH MY GOD *^*


Kom för några timmar sedan hem från Göteborg och bästa kvällen i mitt liv!

Först vill jag berömma den vackra staden Göteborg, kan tänka mig bo där i framtiden!!


Nej men i lördags åkte vi till Göteborg för att se Secrets, Crown the Empire, the ghost inside och det jag har väntat på sedan jul.. ASKING ALEXANDRIA!

Vi åkte tåg från Karlstad till Göteborg och bodde på City Hotel väldigt centralt.

Fick biljetterna i julklapp förra året och köpte till V.I.P som jag skrev i ett tidigare inlägg!



Cirka tre var jag, Kim och Wez på plats för konserten och hamna först i kön till V.I.P insläppet, vi hade kul och larva oss som vanligt.

Jag träffa även min bästa kill kompis igår för första gången, vi har känt varandra ungefär 4-5år nu. Det kändes lite nervöst samtidigt som man fick den där ”Äntligen” känslan!

Kim och Wez med V.I.P passen i väntan på att få gå iväg!

Väl inne i lokalen var vi tvungna att vänta igen innan vi fick träffa bandet och åter igen prata vi för fullt, även med andra som också hade V.I.P


Vi kostatera att vi såg ut som en blanding mellan svamp och potatis... Mushtato eller mushtatis som vi kalla det!   

Till slut fick vi träffa bandet och jag var helt borta så jag minns typ ingenting! Men det var så häftigt! Jag har sett de här killarna på Youtube, hört deras låtar på Spotify och skrattat under deras Intervjuer.... Sedan står det framför mig, ger mig en kram och frågar mig hur jag mår med deras brittiska accent!! Fick dock ingen kram av Ben T^T


Efter Meet&Great fick vi gå ner och ställa oss vid dörren som gick in till konsert salen... och gissa vilka som var först i kön igen??

Vi hamna alltså längst fram vid scen! Jag har aldrig varit längst fram förut (inte för att jag har varit på så många konserter tidigare) så det var exstremt häftigt!

För banden hade jag inte riktigt lyssnat på innan men man rycks liksom med och hejar på och hoppar. Så väl det gick i alla fall.


Video från introt! Detta är en av mina favorit låtar! Videos från live spelningar suger alltid så lyssna på låten här istället:

  Vet inte hur den lyckades bli så suddig men från höger till vänster. Jag, Kim och Wez. Lägger bara upp den för att den blev så fail xD Vi blev slenderman!                    Wez var vår fotograf då vi behövde min mobil för att kunna ringa mamma efteråt... och vi typ dog när vi såg den sista bild med den allvarliga säkerhetsvakten mitt i allt.

Kan inte säga mer än att det var AMAZING! Jag skrek och sjöng med och hade super kul! Även om jag var så fast klämd bland människor och staketet att jag kanppt kunder röra mig! En tjej var som fast limmad på min rygg och en kille bakom mig och Kim lätt som en get!


Nu till något jag störde mig på! (inget kan vara bra utan lite gnäll eller hur?


1. Folk som trycker och pressar sig framåt.... Jag som stod vid staketet vakna i morse och hade väldigt ont i mina revben efter staketet som jag fler gånger blev knuffad emot så jag tappade andan. Vid ett tillfälle höll jag på att ramla över så en av säkerhetsvakterna till och med sträckte sig för att ta emot mig! Detta kan man inte direkt göra något åt då jag själv trycker mig fram och till och med gjorde trots att jag stod längst fram.


2. Crowd surfers... Super kul va? Testa att få en 18- 20årings tyng rakt på huvudet eller att någon annan SPARKAR av dig glasögonen? Detta är så onödigt och enkel sätt att bli utkastad från konserten då man inte får göra det.


Var typ bara det jag ville gnälla på för jag fick faktiskt både träffa och se mitt favorit band live! Träffa en av mina bästa vänner för första gången, hålla hand med han som screamar i Secrets, krama hela AA, skrika sönder min hals, stå närmast scenen och sjunga med i mina favorit låtar!



Så en fanatiskt helg där jag har pratat engelska hela tiden så det nu är svårt att bytta tillbaks till svenska då det bara känns onaturligt! (för er som inte vet så är Wez från Australien).

Har också uppdaterat min affisch vägg!

So beautiful! Vill tapisera denna vägg med afficher av band och anime!

Signerad affisch som vi fick under M&G och mitt V.I.P pass! *^*


Vi var inte i Göteborg så länge.

Vi kom dit, åt mat, drog till konserten, sov och sedan åkte vi hem.

Fast mellan "sov och åkte hem" hann vi med lite shopping på Shock! Min favorit affär som dock är jäääääääääääävligt dyrt! Men fick lite där ifrån:

Ny cupcakecult tröja, Nithårband och fick äntligen tag i en röd ruttig kjol som jag gillade!!


Det var väl allt för den här konserten!!

Hur har eran helg varit!?   

Av Lollo - 4 oktober 2014 20:16

Gjorde om bloggen! Hade inte planerat det men var trött på den jag hade och när jag såg att andra bloggar ändrade till halloween tema så var jag tvungen att göra det med....

Grupptrycket tog mig den här gången!!

Nej men är faktiskt väldigt nöjd med hur det blev trots allt. gjorde även något jag inte gjort på länge... EN SPEED PAINT! En video där jag har filmat när jag målar och sedan lagt upp det på Youtube. Tror inte jag lagt upp något sånt här på bloggen tidigare! Men här får ni video från när jag färglade min nya header!

Min dator är helt störd så laddade ner allt jag behövde till skoldatorn och fixa videon! Blir alltid så glad när allt funkar som det ska!



Det är äntligen lördag men ingen vilken lördag som helst...

Utan en panda kigurumi dag!

En chill dag som du inte behöver gå ut eller att någon kommer komma på besök så du kan gå i dina underkläder och en panda dräkt hela dagen!



Har även fått två uppdrag! Mer eller mindre...

Fösta var att när FancyPantsy och jag prata så nämnde jag att jag vill testa att redigera Cosplay bilder.. Då fråga hon om jag kunde leka runt med någon av hennes cosplay bilder... SJÄLV KLART!

Detta är en Attack on titan grej för er som inte känner igen cosplayen... So much feels doing this... Redigerade (som ni ser) bort hennes arm, konvent band och axelväskan och sån redigering har jag aldrig gjort innan!   Vet inte riktigt vem karaktären är men älskar att leka runt med eld i bilder så var tvungen att göra denna xD   

Blev väldigt nöjd med båda bilderna och hoppas hon blev lika nöjd xD


Andra uppdraget är åter igen header åt en tjej här på bloggplatsen! Det är så kul när läsare gillar vad jag gör och vill ha min hjälp att utsmycka sina bloggar!!




NU TILL LITE MUSIK TIPS!!

Har börjat lyssna på lite vocaloid igen! Så gillar ni också Vocaloids tycker jag nu kan ta och lyssna på dessa som är mina favoriter för tillfället!

Ska leta upp någon som vill göra Len med mig från denna!!

IA är min favorit vocaloid

Upptäckte att jag länkade hela min Vocaloid spel lista xD så lyssna vidare och se om ni hittar något ni gillar!



Tills nästa gång!

Av Lollo - 1 oktober 2014 23:23

För er som inte vet så går jag första året i gymnasiet inriktning estet media och vi har i några veckor jobbat med Photoshop, jag hade lite kunskaper av det innan men har på senaste tiden blivit mycket bättre! Det är så häftig att få en bild i huvudet och sedan kunna fixa, trixa och jobba med ett foto tills du får fram det du tänkte på!


 

Så kommer nu vissa lite bilder jag har gjort den här veckan!

Idén till denna kom på bussen på väg till skolan! Satt och tänkte på bok omslag och POOF så fick jag denna bild i huvudet och klippte  sedan ihop den på Photoshop!



 

Denna gjorde jag mest för att testa lite olika grejer, men den har lite charm!



 

Under grafisk bild fick vi en uppgift att klippa ihop en bild som vi ska sätta ljud till (Valde fjäder bilden istället) och detta var min första bild. Vet inte vart den här idén kom ifrån...



Denna blev jag precis klar med och den är inspirerad av en låt som jag typ har drogat! Är väldigt nöjd med den även om jag gjorde tjejen över exponerad..

Låten om ni inte känner till den:

Lzzy Hale är sångare i bandet Halestorm som jag lyssna mycket på förut, inte så mycket längre dock. Men Lindsey har jag känt till och hon får mig nästan att vilja spela violin!!



Nu till sista bilden!!!

Hur kommer man på att klippa ihop Zlatan med ett lejon egentligen? Jo jag skulle beskriva en kille från min klass och sa att han hade hår som Aslan och min mamma fatta ingenting... Tills jag insåg att jag sa fel på Zlatan och sa Aslan istället... som lejonet från Narnia.. Så nu vet ni!!



Väldigt nöjd med dessa faktiskt!

Men kommer antagligen hata dem när jag slutar trean eller något och kan med Photoshop mer..

Men tycker i alla fall det är väldigt roligt att leka runt med Photoshop och skapa något till något annat!

Som tjejen som slogs sönder...

 

Förre och efter.

Skulle kunna tänka mig att göra bokomslag som framtida yrke! Eller annat arbete där jag får leka med Photoshop!


Ha det bra vänner!


Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards