CupcakeNation

Alla inlägg under juli 2015

Av Lollo - 31 juli 2015 23:48

Idag åkte jag, systeryster, kusinvitamin, Mammi och Moster till Liseberg!! Har velat åka dit hela sommaren typ då det var så länge sen jag där sist ;;-;; (typ 8:an)

Här ser ni även min vackra utväxt~

Vi åkte på en dag som inte skulle bli så fin och som var när folks semester börja ta slut…. Aldrig varit med om så mycket fooolk!!! Klarar inte av så stora folkmängder värst länge och sitta fast i kö funkar inte riktigt. Men gick bra för haft väldigt kul xD


Soligt med en liten skvätt regn, milt, vindstilla och 50-60 min väntan på typ allt så tog vi oss igenom 6 attraktioner.

 

Var ju tvungen att testa de nya karusellerna. Favoriten blev Mechanica som vi hann åka två gånger. Är lite rädd för att åka liknande karuseller men denna var inte läskig alls utan bara rolig!!


obletoriska sockervadden~    Lösgodis i burk cx gav typ bort en tredjedel av burken för orka inte äta allt xD  

Åt sjukt mycket sötsaker för fick även i mig en mjukglass! Kommer inte äta på hundra år typ.


MUSIK TIPS!! Hört denna på radion och föll ganska rejält för den <3

Av Lollo - 29 juli 2015 17:53

Har nu mer eller mindre äntligen vilat upp mig efter Närcon 2015!! Som var en katastrof. Om ni var där eller har sett allt hat som gått runt NC så förstår ni nog vad jag menar….


NEJ! Jag är inte ledsen på NC. Jag har haft väldigt kul och jätte mysigt! Det folk ”hatar” på har jag inte upplevt och det som jag är ”ledsen” på är inte Närcons fel (förutom att de inte släkte sovsalen!!).

Min uppblåsbara madrass hade nämligen ett håll i sig som gjorde att jag mer eller mindre har sovit på golvet.

En Lollo som sovit dåligt = en grinig, känslig och självklart trött Lollo.

Hade även lite problem med mitt sociala handikapp som gjorde det jobbigt för mig. Detta är ju inte Närcons fel men väger ju in lite av hur jag upplevde konventet. Annars är jag nöjd ^-^

Kände mig extra snygg när jag åkte dit med min squad, både jag och Kim hade peruk på oss och såg awesome ut. På bussen till självaste konventet gick en hel dagisklass på och varenda unge stirra på mitt ”hår” och var helt ”WOW” över längd och färg xD lite lustig faktiskt. Väl på konventet tog jag av den för hade tröttnat xD


Träffa montefjanton *^*     NCC :D kändes coolt att va där och att tänka sig att familjen satt hemma och titta via TV B)       Nora   Filip and Le Kim~    

Är nöjd med konventet, haft väldigt kul och träffat massa vänner man inte sett på jätte länge :D funderar på att kanske va funkis nästa år i Info eller foto- och filmteamet. För blir lätt att man sitter och gör ingenting när man oftast är funkis på andra konvent och har ofta koll på grejer så kan lätt hjälpa folk med saker (vilket jag gjorde under konventet när jag prata med en kompis i infon). Att jag gillar att filma och fota vet ni redan~


Något ovanligt var hur lite jag handla! Fick bara med mig två figurer och två affischer hem!

 fick äntligen min efterlängtade L nendroid <3   Den stora (vocaloid Lily) är ny c:   Den högst upp i vänstre hörnet (Lovestage) och Den längst ner (black rock shoter)  

Men köpte lite mer grejer men det var presenter till mina små syskon (för är en sån snäll storasyster)


Cosplaya inte för kände mig inte bekväm i min cospaly (kunde inte andas) och gillar att bara chilla. Kommer försöka cosplaya något i framtiden. Har plan på en karaktär som jag tänkt göra dräkten själv, Samt köpa Meyrin från Black butler/kuroshitsuji. Så sugen på att cosplaya henne <3


Något coolt som hände under konventet (förutom att jag träffa Montefjanton) var att en bloggare jag följt i typ 5-6 år kom fram till mig... FRAM TILL MIG!Stod nämligen och blåste bubblor och det ville hon filma. Så det var awesome~ träffa henne nämligen förra året men då var det jag som gick fram till henne, tror inte hon kände igen mig men inte alltid lätt när man bara träffas snabbt och annars bara är ett namn i kommentarsfältet cx

Av Lollo - 19 juli 2015 22:19

Har varit på mini semester i Öland under veckan! Aldrig varit i Öland innan och trots att det är Sverige så är det stor skillnad i naturen från här. Såg till exempel inte en enda gran. Vi åkte ner i måndags och åkte hem på torsdagen. Skämta med några vänner att ja var i Linköping en vecka för tidigt för att få bästa platsen i sovsalen under Närcon ;)


På självaste Öland bodde vi i en stuga och åkte runt och såg en massa saker. Vi bada några gånger och jag tänkte ta mitt första dopp men hann bara få vattnet upp till höften innan jag sprang upp igen då jag frös.. är lite av en badkruka jag erkänner xD

     Två linnen och ett par solglasögon som jag köpte mig c:          


Under Ölandsresan fixa jag mig inte i håret, ALLS! Det var ju liksom semester. Men luggen var ändå i vägen så i går bestämde jag mig för att klippa mig. Har sagt att jag inte ska klippa mig själv igen. Då första gången inte gick så bra…

 

Men blev väldigt nöjd!! Lyckades mycket bättre den här gången än sist! Dock är min utväxt typ 300 meter lång så kommer ändå mestadels använda peruk när jag ska ut bland folk.


Med tanke på peruk så ska jag på peruk träff imorgon med Nora och Kim för att fixa med våra Närcon cosplays!! Så efter imorgon får ni reda vad vi kommer cosplaya c;


Ta lite musiktips!

Av Lollo - 11 juli 2015 23:13

Mitt sommar jobb såg ut så här: lek med barn på fotbollsskolan första veckan, ha tråkigt och gör meningslösa arbeten de två sista veckorna. Har inte fått gjort någonting typ, vi har mer suttit runt och haft tråkigt för våra arbetsledare har inte haft jobb åt oss! Har också varit jätte sjuk under alla de veckorna jag jobba.

Det enda positiva är väl att jag fick träffa Sugar varje dag och iaf ha lite kul med henne. 

     


Sedan jobbet sluta har jag tagit det lugnt, bara chillat och försökt haft nåt att göra. Följt med på utflykter även om jag inte riktigt känner för det bara så jag inte sitter inne hela dagarna.

 varit ute med båten~   följt med små sykonen till bad och luft och lek.


 Fast i måndags träffa jag Hanna och shoppa lite~

 

Handla nagellack, lösögonfransar, hårsnoddar, en kofta och en skjorta

 Ska försöka sluta bita på naglarna så lyxar till det med snygga färger c;   ska va extra gullig under NC~      Skjortan är till min cosplay som jag ska ha under Närcon, har allt klart och ska bara göra ett costest! Det är till en gruppcosplay så kommer inte berätta vem det är förrän vi är helt klara c;


Även gjort nya kramskyltar till mig och mina amigoz i år som jag gjorde till mig och Nora förra året!!

  Min c:   Kims c:   Noras c:

Kommer vara på Närcon hela helgen och så ser ni mig får ni säga hej och kramas!!! Blir tyvärr inga ninja stjärnor eller AMV i år ;;-;;


Min peruk jag beställde som ”belöning för att klara ettan” kom också för ett tag sen! Tänkt ha den till vardags då jag vill ha färgglatt hår men kan inte färga mitt riktiga än. Kommer så klart även ha den under NC.

   syster modellar längden :D  

Den är så fiiin *^* dock var den i hemskt sick när jag fick den, men efter lite borstning och annat fix blev den användbar! Ska fixa så den är lite mindre glansig med~  

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards