CupcakeNation

Alla inlägg under juli 2014

Av Lollo - 29 juli 2014 15:39

Hej allihop!

Har nu mer eller mindre vaknat till liv efter fyra dagar närcon.. det var helt underbart! Men jävligt varmt!

Att lägga sig i kyla och vakna av värme är inget trevligt... SKA ALDRIG MER TÄLTA!

Vi bodde längst in längst bort på campingen så vi fick gå suuuper långt.

Värmen fick mig nästan att äta upp alla mina huvudvärks tabletter på grund av vattenbrist och när jag väl såg till att alltid fylla på min vattenflaska så försvann den någon under lördagen! Fick även skavsår på så jag var tvungen att gå i mina avskyvärda ballerina skor (som nu är slängda).


Men förutom värmen och all smärta i kroppen har det varit jätte kul! Vi har typ inte gjort någonting under konventet mer än träffade folk och skaffat nya vänner i olika åldrar! Vad vi gjorde mest var att gå fram och tillbaka mellan alla byggnader och samlade på oss kramar! För våra fancy kram skyltar lockade lätt till sig kramgoa konventare!

Har säkert kramat mer människor under fyra dagar än vad jag gjort under 16 år.

Något som hände ganska ofta var att en del lyfte upp mig från marken när de krama mig.. Vilket jag inte fatta att de orka. Så att jag skrek att jag ville ner var inte för att jag var rädd utan för att jag var rädd för att de skulle skada ryggen!


En grej som hände var att en tjej klappade mig på axeln och fråga om hon fick krama mig för hon tyckte jag var cool.. då var jag klädd i mina vanliga kläder och blev egotrippad resten av dagen!!

Fick även kommentarer att jag var fin/söt och det skadar ju inte att få höra ibland!

Men jag har fått en del nya vänner och fick även träffa gamla vänner som jag inte sett sedan Picacon!

Såg även massa bloggare vars blogg jag läser men vågade inte gå fram till dem för var osäker om de var dem.. Men en vågade jag gå fram till, förutom att vi har samma namn och samma storlek på fötterna så har jag läst hennes blogg sedan jag gick i 6:an typ!



Var ju med i AMV (anime music video) tävlingen men i jämföres till alla andras var nog min en av de sämre

Ändå nöjd då det är min andra AMV någonsin!


Tog inte så mycket bilder som jag gjorde under Picacon då jag inte tänkte göra någon cosplay video. men har små klipp från mobilen jag slängde ihop till en video:


NU! till det största som hänt mig! typ.

Jo för ett tag sedan upptäckte jag cosplay gruppen Vändetta och de är helt underbara och älskar deras videos.. och de var ju såklart på Närcon.

Deras CMV (cosplay music video) fick mig att gråta och deras framträdande mellan första och andra akten av cosplay tävlingen fick mig att skratta!

Så efter att ha sett dem lite överallt på konventet så våga jag till slut prata med dem. Jag var så nervös och helt fangirl att jag skaka! Tappade en grej på marken och kunde inte plocka upp dem på grund av hur mina händer skaka! Men de är så snälla och helt awesome och jag fick kram av dem allihop! Och eftersom min favorit video som de har gjort är Attack on titan high så fick de tre bilder av mig som jag målade dagen innan.

     De har alla karaktärer från serien i deras CMV men de saknar ju titanerna så de fick några av mig och de blev jätte glada för dem!! Fick dock ingen bild tillsammans med dem för min mobil var död då min laddare gick sönder


NU TILL VAD JAG KÖPT!

Köpte inte lika mycket som under Picacon för hade inte lika mycket pengar med mig och är helt säker på att det var mycket dyrare på NC!

Pockyn åt jag upp direkt efter bilden typ och vift grejen i mitten måste varit det bästa jag köpt, lite dyr kanske men jag behövde den i värmen! NU TILL LITE CLOSE UP!   Köpte super gulliga lins hållare då jag har två par linser men bara en hållare.. Hittade dock ett helt lins kit som var mycket billigare direkt efter men men..   PINS med Levi och Armin från AOT/SNK! Fanns typ inga billiga pins alls! så köpte bara två.På min nya skola så måste man ha med sig enga lås till skåpen så vad passar inte bättre än ett hånglås från kawaii design?  Ny plånbok! Ville egentligen ha en annan men den var slutsåld när jag skulle handla på söndagen!  en liten Eren som får göra Sebastian sällskap, ser han inte lycklig ut över att fått en kamrat? tänkt skaffa mig en liten samling med såna här figurer från alla konvent jag besöker! Än så länge: två konvent=två figurer.Min första Anime poster! Med Mikasa, Eren och Armin från AOT!

Vadå? Nej det är absolut inte min favorit anime för tillfället >.>   


Men det var nog allt för Närcon. Saknar det men det är skönt att vara hemma i sin egna säng och inomhus kyla.

Och det blir inget mer konvent för mig i år, lite sugen på confusion men tror jag skippar det så jag har pengar till cosplay. Inget är bestämt men första konventet nästa år blir nog Närcon vinter! Sen får vi se hur det blir.


HA DET BRA!

Av Lollo - 22 juli 2014 20:18

Vet ni vad

Det är endast två dagar kvar till Närcon! Fattar ni! Två dagar? Så taggad! Eller som man inom konvent världen säger: PEPPEN!

 Även fått i ordning på vårt lilla hem för helgen! Trodde ni jag skämta om tältandet? För nej.. vi ska campa, ni får gärna komma och kolla när vi sätter upp tältet för det kommer vara väldigt roande.

   

Skulle packa idag men det har ju inte blivit av.. Tur att jag har hela dagen i morgon på mig! Har ingen stress det ända som är kvar är nämligen att packa ner allt i en väska och sen åka... typ.


Det mesta för det jag ska ha på mig inom ”cosplay” testa jag igår, alla kläder, peruk och smink osv. Är usel på att sminka mig och det tar tid men ska inte ha lika mycket på mig under NC för det blev så varmt att sminket nästan smälte xD

I alla fall, trots att jag hatar att lägga upp helkropps bilder på mig själv så får ni några ändå då det är svårt att vissa kläder annars!

 

Tyckte dock jag var ganska söt med mina små öron och stora hårlockar.

Så detta är min monokuma/ 50/50 outfit! Och jag ser sotigt ut i ansiktet för jag hade svart ögonskugga på fingrarna och peta mig själv lite överallt i ansiktet! Dock är det synd att min mobil inte riktigt kan fånga min röda lins på bild.


NU TILL DET HEMLIGA PROJEKTET (som dock inte var så hemligt egentligen).

När jag var i Dalarna så skrev min kära reskamrat och konvent buddy, Nora, att hon ska vara ninja under närcon, och som den lilla härmapa jag är så ville ju jag såklart också vara det! Så den senaste veckan har jag jobbat med att få ihop en liten ninja dräkt!

           Kolla Noras blogg för hennes dräkt: KLICK HÄR!   Ännu en gång kan inte mobilkameran fånga mina linser på bild! De är inte svarta/bruna *grrr*  

Vi kör inte från någon speciell serie utan kör bara spontant, ungefär lika spontant som idén att vi skulle göra det.


Men nu till något som är väldigt roligt inom vår ninja grej, jag har gjort lite vapen åt oss.

You're ninj-tastic!

Jag och Nora kom på att vi skulle dela ut kaststjärnor med ”komplimanger” så har ni tur kanske ni får en kast stjärna med något snällt skrivet på! För vi har ganska många!Har även gjort speciella ninja-kram skyltar så det får ni inte heller missa!

Detta betyder också att mitt "cosplay" schema jag la upp för ett tag sen inte stämmer, men kommer antagligen bara gå runt i de där dräkterna och annat första och sista dagen!


Hoppas vi ses under närcon :D

Av Lollo - 19 juli 2014 14:18

Ja ni som läst min blogg innan ser ju att jag inte har bytt header och det kommer jag nog inte göra på ett tag faktiskt. Men jag fick ett trevligt litet meddelande från en tjej som ville ha hjälp med att göra en ny header. Då jag är alltid är så rastlös och ändå (som vanligt) inte hade något för mig så kunde jag ju hjälpa henne då jag ändå kan med photoshop tillräckligt bra för att det inte ska ta åratal för mig att göra en.

Blev faktiskt väldigt nöjd med den och hoppas även Mintah blev nöjd med den! Passa på och kolla hennes blogg när ni ändå är igång!


Skulle ju blogga om min resa till Dalarna men det var inte speciellt märkvärdigt. Vi åkte dit i husvagn, träffa lite av släkten där, sov, bada och åt pizza. Det var inte så hemskt som jag trodde det skulle vara! Kanske för att vi hade internet i husvagnen och på vägen dit.

Var faktiskt väldigt kul men jag hade pyssel kli i fingrarna hela tiden då jag ville börja med mitt hemligt-projekt till närcon. Okej så hemligt är det inte men tänker inte skriva vad det är förrän jag är klar så ni får vänta på det inlägget som kommer inom kort!


Igår var vi hos min stora syster och grilla och jag hade bestämt mig för att göra en video då det inte blev någon under resan till Dalarna. Filmade alldeles för lite för att göra en video egentligen men den får duga!


 
Har även tagit mitt första dop för i år också!

Vi skulle bada och jag stod i mina badkläder på bryggan och ville inte hoppa i för det börja bli väldigt kallt (det var väl typ runt 9 tiden) och mina syskon som redan var i gnällde över hur kallt det var. Jag hade precis bestämt mig för att inte bada när min stora syster tyckte det skulle vara väldigt kul att knuffa i mig. Så ja nu har jag badat i alla fall.


Nu måste jag sluta skriva för det börjar åska (typiskt)

Ha det bra allihop ^-^/


p.s vill ni ha hjälp med en header eller bara vill ha tips så är det bara att kontakta mig och så hjälper jag er om jag har tid. Glöm bara inte att vara väldigt tydliga när ni berättar hur ni vill ha det eller ger mig en skiss x)

Av Lollo - 12 juli 2014 16:45

Hej vänner! Var ett tag jag blogga då jag har försökt samla ihop massa händelser och slänga ihop allt i ett enda inlägg. Så skriver helt enkelt en ”uppdaterings” inlägg om vad som har hänt och kommer hända!


De senaste dagarna har det varit jätte soligt och mamma har försökt tagit med oss på olika utflykter när hon har varit ledig.... Dock förstår jag inte riktigt vad min familj har för beroende av att titta på håll i marken?

    Yngste lillebror xD   

Ännu en gång.. ganska intressant då vi den här gången hade guide med oss runt. Och jag fick ha en cool hjälm på mig.

En dag har vi tagit med oss matsäck och åkt till stranden för att bada hela dagen. Fast jag bada inte. Tycker det är väldigt besvärligt att bli blöt så jag har läst böcker istället och läste till slut ur stad av glass... läste bara för att se vad som hände, var mest slöseri med tid.


Har även följt med mina syskon och badat när mamma jobbat.

Gustav leker superhjälte   Har fortfarande inte tagit mitt första dopp än faktiskt! Utan jag sitter i skuggan och luktar solkräm då jag inte vill bli brun, ALLS.

Men vi får se hur det blir med att bada då vi idag eller imorgon ska åka iväg på husvagns semester i några dagar. Jag nämnde det i mitt inlägg om närcon.. camping är inte riktigt min grej och att bo i husvagn ingår. Tror dock inte det kommer bli så farligt, möjligen väldigt jobbigt då det kan bli väldigt varmt när vi är så många.


För övrigt har jag inte haft smink på mig sedan midsommar och har mer eller mindre gått klädd så här.

 

Shorts och fluffig tröja. Jag skulle aldrig gå ut bland folk i nästan en genomskinlig tröja och just på den här bilden har jag mina pyjamas shorts på mig. Så man kan se att jag är på semester!


Vad har jag mer hållit på med tro... JO! Jag håller på och säljer rosor av kaffe filter!

  De blå är till en tjej som ska få sina under närcon, och när vi kom in på helgen som jag noga räknar ner till (12 dagar kvar! peppen!) så kom vi in till vad jag har fixat till konventet!

Jag och Nora ska som jag sagt tälta, och så som vi är så kommer vi antagligen tappa bort vårat tält.. Så vi kom på att jag skulle göra en skyllt!

Så ser ni denna på campingen så se om vi är där och kom in på pocky kalas! Har även gjort nog världens coolaste ”free hugs” skyltar till oss båda.

   så ser ni oss med dessa på oss så kom och kramas!

Även fixat ”klor” till min monokuma cosplay genom att fila mina lösnaglar spetsiga och kom på.. kan man inte göra vampyr tänder av lösnaglar med?

de ser bra ut om jag får säga det själv xD vet dock inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att använda dem för tror inte mamma (och min tandläkare) blir så glad om jag använder nagellim på tänderna och om jag gör det kommer de antagligen ändå ramla av för att jag inte kan sluta peta på dem!


Men det var nog allt! Kommer inte vara speciellt aktiv under några dagar då jag som sagt ska på husvagns semester i dalarna men kommer blogga om det när jag kommer hem så ni märker när jag kommer tillbaks!


Ha det bra!!

Av Lollo - 6 juli 2014 21:59

DAGS FÖR EN TILL TUTORIAL!! Har ni alltid velat ha ett par katt öron?

Som mitt diadem?

Eller hårspänne versionen som Michelle har här?

De Mich har på bilden har jag gjort, men glömde ta bilder till en tutorial. Men har nu bestämt att göra om dem!


Vad du behöver:

Vanligt enfärgat tyg (jag använde trikå så rekommenderar det då det är stretchigt)

Fluffigt/päls tyg

Sax

kartong

penna

symaskin

nål och tråd

hårspänne eller diadem

Dekoration

plåster


Steg för steg:


1. Börja med att måla en lite rundare triangel som mall på papper för att testa storleken efter hur stora du vill ha dem (gör dem lite större) klipp sedan ut två kartong.

Jag klippte av toppen för att få dem rundare då jag ska göra dem till björn öron istället.


2. Använd nu din mall för att klippa ut tyget. Trikån klippte jag ca 1cm större än mallen och pälsen ca 2cm större än mallen (1cm större än trikån helt enkelt)

 


3. Lägg nu tygbitarna på varandra med pälsen inåt och nåla runt

Lämna botten öppen då du inte ska sy ihop den än.


4. Sy med maskin!

 


5. Nu vänder du rätt ditt öra och peta upp bitar av pälsen som fastnat i sömmen. Om du är nöjd med ditt öra så tar du fram kartong biten och stoppar in den i örat och testa hur den skulle se ut

 Sitter den inte bra, klipp då bara i kartongen tills du är nöjd med resultatet. Om du gjort väldigt stora öron är kartongen bra för att hålla formen men är de små kan de hålla formen själv och då behöver du inte ha kartongen. Innan jag gjorde om dem behövde jag kartongbitarna men nu använde jag dem inte.



6. Nu viker du ihop tygkanten i botten, nålar och syr med smyg styng. Var noga med att du syr i TYGET, lätt att bara dra tråden igenom pälsen

Om du är som jag är det här du får använding av plåster.. Ingen gillar blod på sina skapelser

OBS! Spelar ingen roll hur du gör i steget under, tygget blir snyggare om du syr ihop kanterna



7.Tänker inte gå in på detalj hur man fäster hårspännen/diadem tyvärr, men har lite tips på hur jag gjorde!

         Jag syr ihop hela botten och fäster hårspännet längst nederkanten.

   Medan Kim bara sydde ihop ändarna fram och fäste hårspännet längst back.

Har du diadem så börja med att sätta på dig det och kolla vart du vill ha öronen och limma sedan fast dem (ta av dig diademet först, ingen vill ha varmt lim i håret)


8. DEKORERA! Jag har inte sytt fast något i minna men har en stor rosett till dem!

Jag klippte även till pälsen på mina öron då jag tyckte de var för lång håriga!  


Hoppas detta hjälpte på något sätt! Att köpa öron är inte alltid billigt och det finns inte allid den färgen eller storleken man vill ha!

Verkar detta meningslöst så vänd er till min käre vän: GOOOOGLE! Det var trots allt han som lärde mig!!


Ha det bra och ha roligt med era kattöron!!

Av Lollo - 5 juli 2014 20:30

En del av er vet nog att jag inte gör ”taggar” eller sånt jag blir nominerad i. Aldrig någonsin! Jag ignorerar det fullständigt för det mesta, men nu kom jag på en egen grej/tagg/challenge som kan vara lite kul!

(tror iaf ingen har gjort något liknande)


Jag kallar den för My top 3 och den går till så här: Man ska komma på 10 olika, helt random, frågor där du radar upp dina tre favoriter inom området! Behöver inte vara favoriter utan kan även vara sånt man inte gillar. Så då kör jag väl igång!



1 Favorit anime

Sett väldigt mycket anime (ingen av de populäraste dock) och de här är helt klart mina största favoriter.


1. Vampire knight. Jag är fantasy/vampyr fan och vampire knight var nog den tredje animen jag någonsin såg, även den enda jag har manga serien av

   

2. Attack on titan. Ny favorit, men jag älskar idén med hela serien och all action!

 


3. Dangan ronpan. Sjuk serie som passar min smak med allt mystik och tänkande som man får göra som tittare

   


2 Bloggar jag följer/läser

Följer en massa bloggar men här är de jag skriver in adressen på och kollar till nästan varje dag. Dessa klickar jag inte bara in på när jag ser dem i rampljuset. OBS! De är inte någon speciell ordning på vem som jag tycker mest om här


Fancycorner. Hittade Fancypantsy's (vet inte varför jag kallar henne det) blogg ungefär samtidigt som jag starta upp den här blogg igen. Har sedan dess kollat in den ungefär varje dag. Tror jag fastna för hennes humor och att det är den som har hållit mig kvar!


Randomnesz. Var med i hennes teckningstävling och har sedan dess kollat in hennes blogg varje dag. Var även hon som fick mig att till slut se Attack on titan ^-^


Kawaiiswag. Riktig gullig tjej. Från början störde jag mig på hennes blogg namn på grund S ordet (då det är det värsta ordet man kan säga i min närhet). Men är nu mera inne och kollar in hennes super gulliga blogg varje dag :3



3 Favorit godis

Äter inte så mycket godis längre men det här är helt klart de jag aldrig skulle kunna motstå!


1. Hi-chew.... because HI-CHEW!


2.Jelly beans.. Såna man får sitta och gissa smaken på, älskar dem!!

 

3. Pocky. Jordgubb och milk är mina favoriter (gillar inte choklad) :D



4 De senaste böckerna jag läst

Läser en hel del, både vanliga böcker och manga, här är några jag läst på senaste tiden.


1. Divergent av Veronica Roth. Sett både filmen och läst boken nu, tycker den är väldigt bra faktiskt :)


2. Storm Born av Richelle Mead. En engelsk bok som var helt okej, lite lång tråkigt men älskar författaren.


3. The Mortal Instruments: Stad av glas av Cassandra Clare. Tredje boken i serien och även den sista jag läser, har tröttnat på huvudkaraktären och hela storyn nu. Gillade första till slutet och tvåan var bara jobbig.



5 Ord jag inte kan säga

Låter säkert konstigt. Men har faktiskt lite svårt att säga en del ord och haft det sedan jag var liten. En daglig kamp att lära mig hur man faktiskt uttalar en del ord.


1 Kanske. Ett ord jag alltid måste tänka efter hur jag uttalar det. Blev till och med mobbad/hackad på för att jag inte kunde säga det ordentligt. Uttalar det ”tanse”.


2 Hörde. Är egentligen dialektalt men betonar detta enkla ord fel. Så det blev jag väldigt hackad/mobbad för ett tag.


3 Skellefteå. Vet bara att det ligger borta i helvetet (förlåt om ni möjligen bor där men det är sjukt lågt bort) men är det något jag inte kan säga så är det Skellefteå.



6 Det värsta jag vet (ätbart)

Är inte så petig med mat men det finns några grejer jag alltid petar bort och vägrar äta.


1 Paprika. Finns inget värre än denna helvetes skapelse


2 Pyttipanna. Om någon säger de tycker om pyttipanna kommer jag se konstigt på dem. Det borde vara förbjudet att ens finnas! I alla fall färdig lagad som man köper i butik.


3 Soppa. Finns en sopa jag äter men annars är det de värsta jag vet i hela världen (efter det ovanstående)



7 Något jag tycker är riktigt coolt

Helt random grejer jag tycker är riktig häftigt


1 Parkour. Inget är coolare enligt mig!


2 Face off. Har ni sett det programmet? De gör sjukt coola film ”sminkningar”!


3 Cosplay. Riktigt coolt tycker jag dock inte cosplay är förrän det kommer upp i en nivå där de har gjort allt och det är en så extrem häftig dräkt att man faller baklänges!

Detta är nog min favorit cosplayare (heter det så?) hon är så otroligt cool och dutkigt på typ allt!!

[hennes FB sida]



8 Socialmedia jag använder dagligen

Är på datorn och mobilen nästan 24/7 och kollar runt! Här är vad jag använder mest!


1 Facebook


2 Dayviews [CupcakeNation]

 

3 Instagram [lollos_98]



9 Favorit låtar för tillfället

Byter ”favorit” låt väldigt ofta och just nu är de här mina favoriter.


1 Dream shade - Your voice


2 Linked Horizon - Guren no yumiya

 


3 Thousans foot Krutch - Fly on the wall



10 Senaste filmerna

Ser inte på film men de här är de jag nyligen sett


1 De fem legenderna/rise of the guardians. Tyckte den var jätte bra! Nej har inte sett den innan trots att den kom ut för typ två år sen.. Ska helt klart cosplaya Jack Frost (fast som tjej tror jag... Jacky Frost?)

 


2 Draktränaren/How to train your dragon. Sett denna förut men älskar den! Tvåan kom ut igår btw..


3 LOL. Nog den sämsta filmen jag sett.. Tur att jag bara hade den som bakgrunds underhållning medan jag sydde på min cosplay!!




Så det var alla frågor! Fick denna idé för ett tag sen då jag ville dela med mig av lite tips inom film/anime/böcker/bloggar men ville göra något större inlägg om det så kom på denna!


Vill ni själv göra den så kör på ^-^ tänker inte nominera/utmana någon att göra den men det kan ingå i ”my top 3” taggen typ...




haha jaja ha det bra nu vänner \(^-^)/

Av Lollo - 3 juli 2014 23:42

Har ni tänkt så här: Undrar hur Lollo är i verkligheten? Är hon som hon beskriver sig i sin blogg eller helt annorlunda?

Jag kan nu besvara era frågor för ni har den exklusiva chansen att träffa mig på:

  NI GISSA HELT RÄTT, PÅ NÄRCON! Ta nu denna kaka som pris *ger kaka*.

Jag ska nämligen till Närcon den 24 och vara där hela helgen!


Det var inte tänkt alls att jag skulle dit! Chansen att jag skulle åka var väldigt liten då jag planera att åka på Storcon och ingen av mina vänner ville åka till Närcon (på grund av ekonomin).

Men när Storcon inte blev av så satt jag i min lilla depressions hörna på grund av att jag inte skulle kunna gå på konvent igen förrän Picacon 2015.

MEN då kom ett ljus! Det var Nora som var lika desperat som jag av att få gå på konvent igen!


Med lite övertalning och fjäsk så ska vi två nu få gå på Närcon!

Då sovsalsbiljetterna var slut så bestämde vi oss att det helt enkelt är billigare att köpa campingbiljett än att försöka hitta hotell... Desperat beslut för mig då jag hatar allt med camping, men det kan nog bli mysigt!!


Blev helt överlycklig när vi väl fick klartecken att vi fick åka!

 

 



Igga början av inlägget där det verkar som jag tror att jag är världens kändis (låt mig va lite ego).

Men om ni vill träffa mig är det bara att komma fram och säga hej!

Har gjort ett ”cosplay schema” även fast jag bara har en cosplay! (som förresten är helt klar nu) Så vill ni hitta mig så är det antagligen så här jag kommer se ut! Undan tag på att mitt hår kanske inte är blått (om det nu är "viktigt" för att känna igen mig)


Närcons FB sida la tidigare idag upp den här och jag hade gåshud igenom hela! Eller det starta när hon tar lappen som Samuel (aka japan-Jens grundare av närcon) ger henne 



Kommer även vara med i AMV tävlingen så är ni där håll utkik!! Något annat har vi inte plannerat att ställa upp/vara med i, förutom cosplay paraden på fredagen!!



Ha det bra och hoppas vi ses under Närcon ^-^

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards