CupcakeNation

Alla inlägg under september 2015

Av Lollo - 30 september 2015 16:58

Håller på och startar upp en till FB sida! Har nämligen tröttnat på Deviantart och främst på mitt jätte dumma och fulla användarnamn! Så har startat en FB sida vid namn Arty Party. Inte mycket dummare och fullare än mitt andra användarnamn men gillar det bättre.

och om jag i framtiden bestämmer mig för att ha ett bord i Artist Alley på konvent och sälja bilder vill jag ha ett namn som jag kan vara nöjd över att ’’visa upp’’ mig bakom.

Har dock inte ”publicerat” sidan än då jag inte har någon omslagsbild eller profilbild än..


Men detta inlägg ska inte handla om min ofärdiga ”art” sida utan om min senaste skapelse!

Snart sett ikapp en av min favorit serier nämligen: Supernatural. Och ni som sett serien känner till deras väldigt ”good looking cast”. Så bestämde mig för att måla en av seriens huvudkaraktärer~

Dean Winchester a.k.a Jensen Ackles

Mitt första porträtt det här året och det är liksom oktober imorgon? Har haft svårt med kreativiteten den senaste tiden så efter fyra dagars arbete så är jag väldigt nöjd med resultatet!

Tycker dock inte bilden blev så lik ”originalet” men man ser vem det är vilket är det viktigaste!


Har även klippt ihop ett ”step by step” där man kan följa uppbyggnaden av bilden.

Såna här gör jag till en del bilder. Från skiss till lineart till färg och skuggor. Tycker själv det är intressant att se samtidigt som det är kul att visa andra hur jag jobbar.


Denna gjorde jag någon gång förra veckan åt min kompis Kim. Har målat henne tidigare som en Pokémon tränare för typ 100 år sedan så gjort en ny åt henne, den här gången genom att ”härma” stilen de är på officiella tränare men en liten liten hint av min egna teckningstill.

Och  step by step~


Var det jag ville visa er idag! Älskar att måla men inte kunnat skapa något den senaste tiden vilket har gjort mig lite deppig. Kanske ska dra igång en ”tell me what to draw” på FB så jag får skapa lite och kanske få igång kreativiteten igen!

Av Lollo - 19 september 2015 16:45

Uppdatering 14? 14? Really… gör tydligen bara uppdaterings inlägg! men som jag säger vid varje uppdatering så har jag inget liv! Gör verkligen inget speciellt och när jag väl gör nåt så är det precis samma sak som jag alltid gör.


I alla fall! Har varit på oxhälja vilket är sveriges största marknad. Åt seriöst upp mina pengar.
Kunde köpt väldigt mer vettiga saker än godis.

Men köpte mig en ny töjning samt en Baymax plush~

Han ska dock få flytta hem till en kompis… om jag lyckas slita mig ifrån honom, liksom… babemax<33

Hade även premiär med min peruk! Har blekt mitt hår och tänkte inte gå ut bland folk och se ut som en kyckling i huvudet så såg riktigt alternative ut under helgen samt väldigt hipster~

 

Fick även träffa min babe Izak en stund<33     

Känt mig väldigt söt med peruk och de outfits jag slängt ihop under den helgen! Måste dock klippa topparna lite tills nästa gång då den är väldigt ojämn och hackig, så mamma gillar inte att jag använder den xD


Nämnde ju att jag har blekt mitt hår… så är inte svarthårig längre vilket jag varit sedan åk 6-7

Älskar mina runda glassögon<3 ösnakr jag kunde använda dem varje dag  

Har haft i blekning två gånger så är inte lika gul som jag var innan men färger tar inte på de ställen jag vill att de ska ta!! Så är typ brun i topparna och kritvit i hårbotten. Plus mitt hår mår inte så bra och har blivit riktigt slitet… vill nästan bara beställa några peruker och raka av mig allt hår och låta det växa ut igen då jag är blond naturligt. Inte så sannolikt att detta händer men man vet aldrig... 



Efter att ha kämpat har jag äntligen fått utökat program så jag får a bild i skolan! Tror inte jag skrivit om det men hade valt bild som individuella val i skolan men fick matte istället… Så har smått bråkat med skolan och nu har jag äntligen fått det! Så har börjat med en oljemålning av en ros!

min kladdiga skiss~    

Bad om röd men fick orange och reflektera inte över det förrän jag börjat måla… Den blir bra dock men inte i de färger jag hade tänkt mig xD

Funderar att köpa typ pärlor och limma fast, kan bli fint tror jag~


Avslutar inlägget med ett musik tips, enjoy~

Av Lollo - 2 september 2015 21:15

Man är alltid väldigt excited när man är på väg till ett konvent!! Få träffa gamla som nya vänner och besöka en helt ny stad! Även om 3-4 timmar med buss och tåg inte är så trevligt (vill ha biiil D’’: )

 

Dock blev jag lite let down när vi kom fram och konventet var försenat… like wut? Köat länge har jag gjort på Närcon, det hör liksom till, men här fick vi köa 2 timmar för att de inte kunde öppna i tid??!!

Vi kom in till slut och drog nästan direkt mot sovsalarna som låg hundra år bort…

 

… bara för att få reda på att de inte öppna förrän om en timme… Hela min grupp dog inombords. De lät oss lämna grejerna där inne så vi slapp dra med dem medan vi gick och åt, så bonus poäng till er sovsalsfunkisar som lät oss lämna våra grejer <3


Så slutet av dan hade vi bara varit på konventet i några minuter, in och ut basically, resten av tiden spenderades vandrande runt Uppsala. Det var lite trevligt faktiskt. Det är verkligen en riktig cykel stad! Varenda jävel satt på en cykel och skolorna hade till och med speciella cykel parkeringar för lärarna… FÖR LÄRARNA!! Såg på en skylt att de var ca 2900 cyklister under lördagen… ungefär som om hälften i min by skulle va ute och cykla samtidigt.


På lördagen kände både jag att Kim att Peppcon var inget att ha. Vi kunde lika stanna hemma och ingen av oss var sugna på att åka nästa år…. Men det var bara första tiden på dagen! För utan alla under bara vänner nya och gamla hade vi nog dött!

 

För i slutändan hade vi jätte kul! Vi skratt, sjöng och dansa! Så trots allt som inte var bra med lokaler och dåligt organiserat plus mer tråkigheter jag hört så hade jag väldigt kul och känner att peppcon inte var så pjåkigt ändå!

Så kommer tillbaks även nästa år! fast då ska jag va funkis~

Funkar inte riktigt för mig att va besökare, eller i det här fallet gäst, för vill gärna ha nåt att göra och att jobba är då bästa lösningen!! Annars går jag bara runt och gör ingenting..


Köpt en massa saker på det här konventet!! Eller mest godis men iaf..

  NYA LINSER!! De är grå blå och jag får riktigt stora ögon i dem cx

köper inte det på kovnent då jag behöver styrka men har lösning på det och kan använda mina glasögon~

    Runda glasögon *^* komer möjligt användas till framtida cosplay c;

 

ett hårband ^^

Även en ny peruk!! har förstört min lila-rosa-blå genom att leka frisör så ville ha en ny. och en med mer neutral färg tänkte jag kunde passa riktigt bra!!  Måste säga att jag gillar den här looken!! Vet dock inte hur mycket jag kommer använda den till vardags då jag har bråttom till bussen på morgonen så inte säkert jag hinner göra mig i ordning och tänker inte gå upp tidigare bara för perukens skull xD

  Lillasyster är alltid mest hyped över när jag har hem nya peruker så hon var ju tvungen att prova xD

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards