CupcakeNation

Alla inlägg under mars 2014

Av Lollo - 30 mars 2014 23:42

Har inte visat sånt jag målat på länge så slänger upp lite nu!

Nästan klar med min manga version av Seremedy!

 Lille bror har fått mig spela Animal crossing så målade min karaktär därifrån :3

  STJÄRNOR!


Nu till något annat jag testat på! Nämligen animation! 

  Ska göra en karameldans video och detta är endast en test :) även min första gif!!


HA det bra!

Av Lollo - 28 mars 2014 23:31

 Har inte bloggat på ett tag, men det är endast för att jag har varit sjuk och inte haft något att blogga om. Men nu har jag det eftersom jag uppdaterar bloggen!


Jag är med i en tjejgrupp med några tjejer från skolan. Inte direkt några jag brukar umgås med men jag har Mich så jag klarar mig!

 Älskar mössan jag har på mig på bilden!!

Det är inte direkt något ”fel” på de andra tjejerna men jag har det lite svårt med personer jag inte brukar umgås med men de är en helt okej grupp tjejer!


Men nu till vad vi gör!

Vår lilla grupp på nio ska nämligen samla ihop pengar så vi ska kunna åka till London i sommar! Ska bli väldigt kul då jag aldrig har varit där och gärna har velat åka till just London.

Hur ska vi då få ihop pengarna till en sådan resa? Jo genom att baka!

 Så i torsdags samlades gruppen och gjorde i ordning och pyntade lådor med hembakat som de skulle sälja utanför Maxi på fredag. Vet inte hur det gick än men tror det gick väldigt bra.


Förutom det har vi mycket planerat: Disco, mer bakning och försäljning av kakor, ansiktsmålning, försäljning av mer saker och mer bakning!

Vi har även fått sån där kakkatalog som jag ska plåga min släkt med när jag träffar dem på söndag.

''KÖP KAKOR FRÅN VÄRLDENS LÄSKIGASTE FLICKSCOUT C:<''


Discot ser jag fram emot för det är jag som ska göra affischen och jag har redan några idéer men det ska diskuteras mer med gruppen innan jag faktiskt kan börja.

Ansiktsmålning ska också bli kul för där hoppar jag in igen och ska måla, har aldrig gjort det förut men det ska bli spännande!


Men tänk er... Lollo i London, längtar super mycket!

Passar bra då tröjan jag har är för ett britiskt band xD Katten ska symbolisera Mich c:


Följde också med Kim och Mich till stallet i torsdags efter Tjejgrupps mötet. Ingen av oss är direkt ”typical” häst tjejer men de båda kan rida och jag gillar hästar (så länge de inte gör några plötsliga rörelser för då flyr jag skrikande).

De hade även världens största kaniner där! I alla fall enligt mig för de var enorma! Och SUUUUUUPER FLUFFIGA!

 


Mer har nog inte hänt under veckan förutom nationella prov i engelska som jag tror gick väldigt bra!


Fått nya grejer till mobilen också!

Lila lurar och mitt underbara skall... uppe i 10 eller 11 skall nu :D


Ha det bra!!

Av Lollo - 28 mars 2014 20:59

Var ett tag sedan jag gjorde en tutorial här på bloggen så tänkte att det var på tiden att jag la upp en!


Hjälper Michelle göra en lolita klänning (Även jag som designat den) och vad är en lolita klänning utan ROSETTER!?

Det går väldigt fort och är lätt att göra! Har gjort runt 15 stycken totalt och de är väldigt söta!!!!!


Vad du behöver:

Tyg eller bredare band

linjal eller måttband

Sax

Synål

Tråd

Knappnålar

Textil lim

Strykjärn

Dekorationer


Steg för steg:


1. Klipp eller riv en lång remsa av tyg (Mina är ca 4 cm breda) och testa dig fram hur stor du vill ha din rosett (vik tyget som i steg två), klipp sedan kortare remsor som du gör rosetter av


Klipp av en kortare bit av tygremsan och vik dem så den blir smalare och fula kanter försvinner. Jag strök även tyget med strykjärn för att det skulle ligga kvar.

 

2. Vik in ändarna mot mitten.

Använd dina färdiga rosett som mall så de blir ungefär lika stora.

  

3. Ett dekorationstips är att ta ett mindre band i annan färg och sätta runt rosetten.

 


4. ”Tyck” ihop tyget på mitten.

Vill du ha klassiska flerpar klipp då en mindre remsa och tryck ihop den tillsammans med självaste roseten. Ta sedan din vikta bit och sätt runt mitten så den håller ihop din roset

Fäst med säkerhetsnål, sy eller limma ihop och fortsätt med nästa.


5. Dekorera!!


KLAR!!

Nu har du små rosetter du kan göra små söta hår accessoarer av eller sätta på en klänning som jag och Michelle!!! Som ni ser körde vi bara på enkla vita men ni kan dekorera och hitta på allt galet kul med era! Kommer lägga upp hur vi använde rosetterna när klänningen är klar   

Hoppas jag inspirerade någon av er till nya accessoarer och cosplay tillbehör!

Länka gärna om ni gör dem så jag får se ^-^


HA DET BRA!!!


Av Lollo - 17 mars 2014 22:50

Har haft fullt upp hela helgen! Var hos stora syster i lördags och i Stockholm igår! Allt var över så fort... VART TOG MIN HELG VÄGEN?

Men jag måste även berätta om mitt hat mot bussar... DET ÄR SÅ DRYGT    Det är sjukt jobbigt att åka buss! Framför allt när bussen är full av skrikande tonåringar.. Längtar inte tills att jag måste börja åka buss till skolan när jag börjar gymnasiet.

Får väl nöja mig med att sätena ser ut som pingviner

Kunde inte låta bli att ge den mustasch och ögonbryn   


I alla fall, mer om gårdagen. Skolan ordna en resa till Stockholm så man får se en musikal och gå på stan om man vill det.... Jag, Kim och Wez kände inte direkt för att gå på musikalen (en anledning var att Wez inte kan mer än att räkna till 20 på svenska)så vi larvade runt i Stockholm istället!

(SHOCK VAR STÄNGT SÅ DET GRÄT VI FÖR  )

The Queen of darkness   

Larv på Kawaii!


Vi hade jävligt kul och jag handlade en hel del och hade ändå väldigt mycket pengar med mig hem igen!


Gick även in på face och luktade på Yohios parfym när jag ändå var där och ångrar lite att jag inte köpte den då den luktar väldigt gott.


För övrigt köpte jag mest godis... Inte bra när man försöker sluta äta godis eller i alla fall börja äta så lite socker som möjligt... Men är man i Stockholm kan man bara inte missa att gå in på Kawaii Design för deras godis!!

Alltså japansk godis... YUMMY! Mina favoriter var Jordgubbs Pocky och de där äpple grejerna (vet inte vad de heter för som ni ser är texten på japanska)För övrigt köpte jag inget mer än godis från Kawaii och det var där jag handla mest.  Men fick med mig lite annat fint hem också.

  "Måndagens outfit" 

Detta är faktiskt min första kjol typ... någonsin! Men som mamma sa är det en ”Lollo kjol”, så det är inte konstig att jag faktiskt har gått och köpt mig en kjol!

Är helt kär i den! Jag vill bara hoppa runt och dansa med kedjorna skramlande runt mig. Känner mig även "flickig" i den   


Något annat jag fick med mig hem var den här snyggingen

Ska ha den i morgon till inträdesprovet tillsammans med min kitty hoodi! 


När jag ändå nämnde det så har jag ju mitt inträdesprov imorgon, ska bli spännande. Är lite små nervös faktiskt. Men jag kommer va med två tjejer som jag brukar umgås med i skolan som också ska göra samma prov som jag så det går nog bra!  


Önska mig lycka till!! (Måste ta tag i det här och göra en egen sån här bild)


Av Lollo - 15 mars 2014 00:33

Har nu (mer eller mindre) gjort klart min munkjacka utan ärmar!

 

Har länge velat ha en så gjorde helt enkelt en i slöjden! Blev lite fel för att allt rosa skulle egentligen vara på samma sida men som ni ser blev det fel både på luvan och fickan. Men är nöjd ändå för den är för jävla söt!!


 

Har planerat att ha den på Picacon tror dock att peruken jag ska skaffa kommer ha fel färg D:

Men då får jag helt enkelt skita i peruken tillsammans med jackan!


Blev ett kort inlägg då klockan är halv ett på natten xD

 

Ha det bra!

Av Lollo - 7 mars 2014 21:24

Tänkte lägga upp ett litet mer seriöst inlägg och med tanke på rubriken så vet ni nog redan vad det kommer handla om  


I skolan idag så var vi ett gäng som gjorde något som andra aldrig skulle göra, antagligen för att de faktiskt tycker det är jävligt löjligt men också för att de antagligen inte skulle våga.

Vet ni vad en kigurumi är? Om inte så är det en väldigt fluffig onepice som föreställa allt från djur, pokémons, fantasidjur till olika figurer från serier som MLP och Disney.

I alla fall, kläd i sådana dräkter var vi ett gäng i skolan som stack ut lite från mängden.

  Översta raden (vänster): Kim-Umbreon, Michelle- Gloomy, Nora- Giraff. Nedersta raden (vänster) : Wez-Umbreon, Jag-Panda

   Mich och jag :D


När jag gick runt i min mjuka panda dräkt och blev bemöt av både glada minner och konstiga blickar så börja tänka på hur jag var flera år tidigare.


När jag gick i mellanstadiet var min största rädsla att vara annorlunda. Jag ville vara som alla andra tjejer i klassen, vara en del av det stora tjej gänget istället för att vara ensam. Ändå var jag annorlunda på ett sätt jag inte förstod, jag klädde mig ju som alla andra? Hade neutralt hår som alla andra, lyssna på samma musik och såg på samma TV-program som alla andra. Ändå var jag inte tillräckligt för att få vara med de andra, det där coola tjej-gänget...

Jag undrar hur mitt livet skulle se ut om jag aldrig släppte taget och fortfarande var den där i mängden. Om jag aldrig hade fattat att det är okej att vara som man vill...


För det är det!

Hur det än gick till så gick jag från att vara den som ska passa in i mängden till någon som vill stå ut och visa att det är helt okej att gå i en stor panda dräkt till skolan, för den är så jävla mycket bekvämare än det alla andra har på sig.

 


Samhället idag är helt fast snöad på skönhetsidealen och det finns alldeles för många som inte vågar vara sig själva eller klä sig som de vill. Det är så fel! Att så fort man inte är som andra blir man utstöt eller mobbad.

Man ska följa ett oskrivet manus och klä sig efter anvisningarna gör man fel blir man av med rollen.

Man får färga håret i regnbågens färger, gå runt i endast svart och våga göra vad man vill utan att bry sig om hur folk ska reagera på det!


Jag har fått höra massa saker om min still, både bra och dåliga.

Jag har fått höra att folk älskar hur jag färgar mitt hår, att de tycker jag är cool som vågar och att jag utstrålar självsäkerhet.

Jag anser mig inte så självsäker men det är något jag står för, att man får vara hur man vill.

Sedan finns de de här som ser på mig som att jag har gjort något kriminellt eller att jag kommer hoppa på dem och äta upp dem. En vuxen kvinna fråga mig en gång om jag trodde det var halloween varje dag.. Seriöst? En vuxen kvinna med barn och allt!


Jag står för att man får vara sig själv i alla lägen. Man måste inte vara extrem eller se ut som mig för att ”vara sig själv”.

Om du till exempel ser en tröja i en butik men bestämmer dig för att inte köpa den på grund av vad dina vänner kommer tycka, då måste du vända om och köpa tröjan för vad som spelar roll är om du gillar den eller inte, om dina vänner inte gillar den so what? Inte som att det är hon/han som ska ha den på sig? Likadant med musiken du gillar, hon/han behöver väl inte lyssna på den? Dina vänner behöver inte skaffa samma frisyr som dig och ni måste inte gilla exakt samma saker heller.


Så om du som läser detta känner att du aldrig passar in kan det vara för att du försöker vara som alla andra. Släpp taget om det och försök hitta den DU är, vägen kan vara lång och ensam men ingen kan gå den åt dig, dessutom kan de gå den med dig och det är de som går med dig som är de vänner du ska hålla fast vid.

Jag var ensam nästan hela sjuan då jag lämnade de jag brukade vara med och höll mig för mig själv. Trots det hittade jag vänner som jag kan vara mig själv med och kan hitta på att vi ska ta vår pyjamas till skolan. Jag är jag och ingen kan ändra på det, gillar det inte den jag är behöver de inte va med mig. Jag kanske inte har många vänner men de jag har accepterar mig för den jag är.


Jag avslutar nu mitt inlägg genom att säga att om ni har hittat er själva men fortfarande låser in er:

Ingen är coolare än dig. Hur du klär dig spelar ingen roll så länge det är vad du vill.

Ingen är coolare, starkare eller vackrare än dig.

Ni behöver inte se ut som mig eller som en Yohio-kopia, låter ni inte andra styra hur ni är som person så är ni perfekta som ni är och ingen kan ta det ifrån er.


 

Peace


(typiskt mig att slänga in skämtsamma gifs i ett seriöst inlägg)


 

Av Lollo - 6 mars 2014 17:47

Lovet är slut och alla ungdomar försöker få igång huvudet efter att inte ha använt den... Nej men den här veckan har varit riktigt långsam och att ha tre prov direkt efter lovet är inte så roligt heller för det tar typ en vecka för mig att få mitt huvud att funka som den ska igen!

Nästa vecka börjar även de nationella proven... Muntligt prov i svenska, engelska och matte.

Varför ska man ha muntligt prov i matte? Det räcker tyldigen inte att kunna räkna ut problemet utan man måste tydligen berätta hur det funkar.. orkar inte  


Nu till något annat!

Jag, Kim och hennes kille ska ta över världen! Vi håller just nu på och förbereder vår armé så det är inte Ryssland och Ukraina ni ska vara oroliga för, utan det kriget vi kommer starta!

 Fast det beror på hur långt vi kommer med vår lila armé av änder...


Allt detta börja i måndags när jag skulle följa med dem hem och vi börja mata ankorna med brödet vi hade kvar sedan skolan    

Bland alla ankor fanns den här filuren.

 Shiny Gay Bob som är ledaren för våra ankor! (Hans näbb var nästan vit så han var den enda vi kunde urskilja från de andra)


Hela den dagen var väldigt flum. Förutom att jag lärde mig lite nya grejer med Photoshop så kolla vi lite Anime och delade på en Ben&Jerry...


Men innan det blev det ett stop i lekparken!

       Har inte bild på det men jag gungade och lyckades på något sätt ramla så jag fastna med foten i gungan.. LYCKAT!!!



Har också sett att mina besökare minskar   

Det vill jag inte så jag får helt enkelt försöka blogga mer även om det är svårt då jag inte har världens intressantaste liv C8


Fast redan i morgon händer det lite roliga grejer jag tänkt skriva om, även nästa vecka då jag antagligen ska till Stockholm.

Plus att intagningsprövningen till Brogårn närmar sig!

Sen får vi inte glömma mello på lördag och Picacon i april!


Vi hörs så länge!

 


Av Lollo - 2 mars 2014 19:32

För några dagar sen ramlade ett litet vit kuvert ner i vår brevlåda adresserat till mig. Brevet avslöjade att det kom ifrån vår grannkommunen i söder. Vad kan detta vara då? Tänkte jag medan jag öppna brevet.


Till dig som har sökt till det estetiska programmet på Brogårdgymnasiet


YES JAG KOM IN! Var det första jag tänkte tills jag kom på att de inte har skickat ut de premielära beskeden än.

Det visa sig att man måste göra något de kallar ”inträdesprövning” för inriktningarna man sökt.

Jag och en kompis som har sökt samma program och stod fast vid att man inte behöver göra några inträdesprov för media utan bara om man ska gå musik eller teater. Men icke sa Nicke här är det prövningar för allt!

   

Jag är faktiskt inte så orolig för provet eller ”prövningen”, av informationen de skicka med så verkar det vara väldigt enkelt. Jag har till och med bett en kompis att lära mig använda Photoshop så jag kan med det innan prövningen den 18 (MOAHAHA!).

När jag sökte till gymnasiet så gjorde jag bara ett val och det var estetiska programmet inriktning estetik och media. Så här i efterhand har jag kommit på att jag ska lägga till bild i andra handsval, dock kom jag på det för sent och hade tänkt att vänta tills det är omval.

Men nu är prövningen/provet före det är öppet för omval så jag skicka helt enkelt ett mail till rektorn på gymnasieskolan och fråga om jag fick göra inträdesprovet för bild också.


Så den 18 mars ska jag göra två inträdesprövningar! Lite mer nervös för bild provet men längtar faktiskt dit!


NU TILL NÅGOT ANNAT:

Jag har hållit på med en bild väldigt länge och har redan lagt ner ca 5 timmar på den och är fortfarande inte klar!

Gav mig själv uppgiften att ”förvandla” en bild till manga!

 

Har bara gjort klart Seike och Yohio än så länge (originalbilden). Vet inte om det är för att jag är långsam när jag målar eller vad det är som gör att det tar så lång tid!

Filmar också medan jag målar men programmet jag filmar med bråkar med mig plus att mina redigeringsprogram fuckar (både sony vegas och moviemaker)

 

Högljuda protester för teknik och krångel!!!   

 

Har även gjort klart min header   vad tycker ni? Ska berätta lite mer om den när jag har gjort klart allt med bloggen!

Ha det bra!


 

Ska göra en egen sån här bild tror jag.... hmm...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards