CupcakeNation

Alla inlägg under mars 2013

Av Lollo - 30 mars 2013 18:18

Mobbning.

Man hör om det varje dag, man kanske inte ser det men någonstans händer det. Ungdomar tar sina liv på grund av att de är så utsatta av mobbning. Varför är det så?


Jo, för vart man än befinner sig i världen kommer det alltid finnas någon, ALLTID NÅGON som inte acceptera att man är som man är.

  • För att du klär dig på ett sätt som inte anses apceptebelt.
  • För att du har håret på ett speciellt sätt eller i en speciell färg
  • För att du inte har de nyaste kläderna eller spelen
  • pga hud färg och kropp typ

Vi människor är inte perfekta så jag förstår mig inte på den här mobbningen. Jag anser inte heller att jag är perfekt, jag har också sagt och gjort saker som kan ha sårat andra. Saker jag både ångrar och inte ångrar, men jag vet att det är FEL.


Varför skulle jag inte få färga håret neon grönt? Varför skulle en liten flicka inte få ha en tröja med bilar på för att det är anses vara en killtröja, eller en pojke en rosa tröja? Varför får inte vi gilla den musiken vi vill utan att vi blir ansedda som idioter, efterblivna eller som homosexuella?

 

Folk och ungdomar som tar sitt liv orkar helt enkelt inte länge.

Jag anser att självmord är MORD, då de flesta självmorden är på grund av just MOBBNING. 

Och min fråga till alla mobbare är. VARFÖR? 

Vad har han/hon gjort dig?

De flesta har ingen anledning till varför de mobbar någon. det kan vara: h*n är jobbig, h*n stör mig.


När vi prata om mobbning i skolan så sa en tjej att man får skylla sig själv, Klär man sig konstigt så får man ''ta konsekvenserna''. VA FAN! tänkte jag, varför... VARFÖR skulle jag behöva göra det? Kan inte jag bara gå till skolan ofixad i håret kläd i mina favo jeans som de i skolan tycker är skit fula utan att folk stirrar ut mig eller lämnar en elak kommentar? Tyvär är det ju inte så här, vilket jag tycker är synd. 


Sen är det alla fördomar. Som att blondiner är dum i huvudet och att folk som klär sig i svart skär sig?
Jag är en sån som verkligen inte är som alla andra, jag tror det är för att jag verkligen vågar vara mig själv utan att bry mig om vad andra tycker.
Jag har tex märkt på en vän till mig sedan hon lämnade de som var ''normala, som alla andra'', hon har verkligen förändrats för hon vågar nu vara som hon vill!



Vad ska man göra mot den här mobbningen?

Själv ska man tänka på att inte snacka skit om andra, hålla tyst om att bänk kamratens kläder är skit fula.
Har du inget bra att säga var TYST. Sen ska man försöka att alltid, ALLTID hjälpa och berätta om någon man ser är uttas. Du behöver inte slänga dig in bland ett gäng som knuffar runt på en person (även om det kan vara bra), det räcker att berätta för en vuxen. De små sakerna betyder mycket, sätta sig vid någon som sitter själv, hälsa och fråga om man ska ta följe någonstans.
Sen ska man skita i vad andra tycker, då mår du bättre själv. De som trycker ner andra mår antagligen inte bra.


Det här är en av låtarna till mitt favorit band, som handlar om mobbning. 

Som sakt EN ända person kan göra skillnad!

Av Lollo - 30 mars 2013 15:35

 


Bjuder på en bild jag slängde ihop på mig och en kyckling som har druckti för mycket..... "påskmust" x3

Av Lollo - 30 mars 2013 13:40

En musikal av den klasiska berättelsen av Jesus död i en mordern och rockig version.

24/3 såg jag Jesus Christ Superstar på Göta lejon i Stockholm. Kan inte säga mer än WOW, det var inget av jag hade förväntat mig, för jag är egentligen verkligen ingen musikal person. 

  Sången, musiken och framträdandet var väldigt imponerande och rörande framför allt efter första akten. 

Jag är inte så jätte intresserad av religion fast Jesus död och det runt påsken tycker jag faktiskt är väldigt intressant.


Patrik Martinssons version av Judas och hans röst.. urch kan inte beskriva den, fantastisk säger jag bara.

  


För övrigt då.
Showen har framförs länge sedan Tim Rice och Andrew Lloyd Webber skrev den och jag har kollat på videos på Youtube från andra framträdanden och den nya versionen med Ola Salo i huvudrollen är min favorit. 
Så om ni får chansen, försök se den. Tror den spelas fram till typ 15 maj.Soundtracket finns på Spotify också.
Den får helt klart 10/10 av mig ^^

 

Av Lollo - 30 mars 2013 12:42

Vi alla känner väl till kärleks historien om Vampyren Edward och människan Bella, även om vi har sett filmerna eller inte. Fyra böcker och 5 filmer lång historia hur viktigt det är att ha pojkvän och att få leva förevigt tillsammans med den man älskar.

Jag har läst både böckerna och sett filmerna, och igår tog jag tillfället i akt och såg sista filmen.

 

Jag är sjuk missnöjd. Jag har egentligen aldrig gillar twilight filmerna. Böckerna var bättre och jag tycker verkligen inte att Kristen Stewart spelar ut rollen som Bella rätt så det förstör liksom min bild av karaktären.

 

Men tillbaks till självaste filmen.

Allt hände liksom daht, daht, dath, dath, dath, dath, stor ''låtsats fight'' och SLUT! VA FAN! säger jag bara! Delade ni upp filmerna bara för att få plats med en stor fight som ändå inte blir av?

Visst fighten var extrem och bra gjord och kära karaktärer dog....  men det var bara en syn av HUR det kunde bli...

Så det blir en 2/10 från mig. Då jag tycker man ska se filmen om man har sett dom andra och fighten var bra men annars.... Inget jag rekomenderar

 


Av Lollo - 30 mars 2013 09:54

Ska börja blogga igen!
Har fått blogg ryck flera gånger men "tappat bort bloggen".

Så jag ska börja skriva igen och jag kom på något som jag kan skriva om!
Resestationer av filmer och böcker, och saker jag stör mig på osv.
Så om ni vill läsa en typisk tonårs blogg med ego bilder med en "djup engelsk text" eller dagens outfit har ni gåt SJUKT fel.


Här får ni helt enkelt se in i huvudet på självaste Lollo! En 15 årig tjej som inte är som alla andra.
Kul va? såklart det är!


Hade tänkt att göra 2 resestationer lite senare. Om breaking dawn del 2 och musikalen Jesus Christ Superstar :3
Så se fram till det!


och glad påsk på er! ses lite senare



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards