CupcakeNation

Alla inlägg under augusti 2015

Av Lollo - 26 augusti 2015 16:15

Hallå alla där ute! Ja jag ska på peppcon och kommer varken va besökare eller funkis. Utan är nämligen där som gästartist!! Är inte det awesome!!

Hur kommer det sig, kanske ni undrar??

Jo för att jag är helt jävla awesome så de bjöd random in mig helt enkelt~

Nej inte riktigt xD Utan blev inbjuden som gäst då jag sponsrar Cosplay tävlingen med priser samt redigerat bilder åt peppcons cosplaydommare! Hur coolt är inte det!!?? Har hållit det hemligt tills nu för tanken var att jag skulle hålla en föreläsning och ville inte skriva nåt förrän jag visste tiderna.

Tyvärr blev den inställd innan konventet ens börjar. Det gör faktiskt inte mig så mycket för är faktiskt inte ens klar! och har haft jätte jobbigt i skolan den senaste tiden så varit väldigt på frestande. Så det har blivit uppskjutet till annat konvent. Vilket jag tycker är bra för är inte så ”känd” än, har nämligen bara 217 likes på facebook…

VILKET jag firar med min första give away!!

 

Så vill ni va med och vinna en redigering av mig så klicka på bilden!!


Tillbaks till peppcon~

Blev i alla fall dit bjuden som gäst och det ska bli jätte kul! Ville gå förra året men fick inte men då jag blivit inbjuden har mamma inget vall än att släppa dit mig B)

Ska dit med  Kim och kommer mer eller mindre bara gå runt och chilla~

Så får ni syn på mig säg gärna hej eller fråga något photoshop relaterat då det är på grund av mina redigeringar jag blivit dit bjuden xD


Avslutar inlägget med att låta er få se bilderna jag redigerat åt peppcon~
de är alla kategori 3 och jag har byggt bakgrunderna själv förutom i bilden med Elsa som är en screenshoot från filmen (den är även kategori 2)

     Detta för er som inte vet är Mitternach A.K.A min svenska favorit cosplayare!! fangirla typ sönder medna jag redigera bilden *^*    

Klickar ni på bilderna kommer ni till cosplayarnas Facebook sida


Av Lollo - 15 augusti 2015 13:57

Hallå ni som hittat hit (för första gången eller igen cx) 

Dags för ett uppdaterings inlägg, för det har hänt lite små grejer den senaste veckan~


Förra lördagen var jag nämligen med i en utställning på hembygdsgården och ställde ut två bilder jag målat samt lite foton~

   

Tyckte det var jätte obehagligt rakt igenom cx

För alla som var där var äldre som bara var där för att dricka kaffe, så ingen brydde sig om mina tavlor (eller någon annans heller egentligen. Förutom Mormor och min moster som kom förbi, så tack ska ni ha ^-^ ).

Hade målat två helt nya bilder just till den dagen

   

Vilket jag kände var stort slöseri nu i efterhand. Jag var dessutom helt själv och har världens socialfobi så kunde inte prata med någon om dekom fram utan försökte bara le och svara på frågor om de hade några.


Var i alla fall snyggt klädd om jag får säga det själv, fått en jätte mysig tröja av mamma~

 



Häromdagen tyckte jag att jag var riktigt duktig. Har under en tid velat lära mig åka skateboard för är en tjej i närheten av där jag bor som åker så kallad ”bannan bräda” till bussen på morgonen och det ser jätte chill ut så det vill jag också kunna! Under Närcon hade min kompis en sån bräda med sig så prova att åka... och jag dog nästan… men så stod en longboard och såg lockande ut i hallen (min brors bräda). Så tog den och smög ut och försökte åka på den helt enkelt. Så efter ungefär 40 minuter så hade jag lärt mig att åka! Ramla bara och skrapa i händerna en gång! Är fortfarande lite vinglig ibland och rädd för att åka fort men jag Kan faktiskt åka!

 Lärde syster också, trots att jag själv typ inte kan  


 

Det som är kvar att fundera på är om jag ska hålla mig till Longboard eller skaffa mig en mindre bräda, för tar jag longboarden till skolan så vet jag inte var jag ska lägga den för den kommer inte få plats i skåpet..



Igår var vi till dalarna till släktingar och fiska kräftor! Var jätte länge sen vi gjorde det sist (iaf i Dalarna). Fångade 8 stycken och det var jag igår kväll jätte stolt över, idag är jag bara trött och önska jag åkt hem lite tidigare med mamma så jag hade fått sova ordentligt xD

   

Inte jätte förtjust i att äta kräftor, gillar inte riktigt smaken, men fiska dem är kul!



 Förhoppningsvist så kan jag dela med mig av en stor announcement snart!! Ser fram emot det och kommer skriva ett inlägg om det så se fram emot det c;


MUSIKTIPS!!

Av Lollo - 3 augusti 2015 14:37

I lördags hoppa jag upp på cykeln för att hämta min nya bebis <33

  New nintendo 3DS med splatoon plattor <33  

Första inköpet av min lön och är jätte excited över den! DEN ÄR SÅ FIIIIN!!!

Velat ha ett DS till och från så när jag väl hade pengar så spontan skaffa jag mig ett xD

Köpte även två spel (som ni ser på bilden) Fire emblem: awakening och Xenoblade Chronicles. Har än så länge bara spelat Fire Emblem.. OCH ÄLSKAR DET!!

Historien är jätte intressant och alla ”support” storys är awesome, jätte roliga och super gulliga xD Gameplay kan bli lite lång tråkigt ibland men tycker själv det är väldigt roligt. OCH DE ANIMERADE CUTSCENERNA!!!

Chrom och Lissa    

THEY’RE SO PRETTY!!! Alla karaktärs designer är helt underbara med *^* önska jag var tillräckligt duktig och ekonomiskt kapabel till att göra alla dräkterna!!

Helt kär i det här spelet <3<3

Hoppas Xenoblade är lika bra när jag är klar med FEA så jag har nått att falla tillbaks på cx




Som jag nämnt någon gång tidigare har jag en Facebook sida för mina photshop redigeringar av cosplay! Gav nämligen den en liten ny look häromdan

   

Ny omslags bild och Profilbild~

Men varför denna nya ”make over”? Jo först och främst gilla jag inte den gamla och det var dags att bytta ut bilderna mot redigeringar jag faktiskt gjort åt andra. För det andra så kommer det hända massa roliga saker runt min sida c;

Så om ni inte redan gillar sidan borde ni gå in och göra det så ni får reda på vad som komma skall.

Klick på bilden!

Kommer även uppdatera bloggen om vad för skoj det är då det är lite av en stor grej för mig! Men det kommer läggas upp på Sidan först ^^

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards