CupcakeNation

Alla inlägg under november 2015

Av Lollo - 8 november 2015 15:37

Som ni vet har jag gått igenom en process att bleka mitt svarta hår till så blont som möjligt så jag kan slänga i ”crazy color”. AND IT’S DONE!

 

Har velat färga hela mitt hår i en ”onaturlig” färg sen jag gick i sexan och har haft lite olika slingor med färger som grön, röd, blå och rosa. Sen blev det inget då jag blev rädd att jag skulle helt förstöra mitt hår om jag blekte håret då jag färgat det svart så många gånger. Men till slut våga jag bleka och färga :D



I onsdags var min inriktning på ”Media dag” i Karlstad. Det va totalt 4 föreläsare som berätta om olika saker runt omkring media som nätet och tidningar. Mycket om hur Sveriges Tryckfrihet och yttrandefrihets lagar ser ut. En berätta om hur jobbigt och vilket ansvar det är att jobba som chefredaktör på en tidning, även om det är väldigt liten.

Det var sjukt mycket folk där med! När vi skulle in och ut fick jag nästan panik på grund av hur mycket folk det var och att det var så trångt.  

  Den sista föreläsaren var Martin schibbye. Om ni inte vet vem det är så är han en journalist som med sin kamrat Johan Persson som blev tillfånga tagen och fängslad i Etiopen i 14 månader endast på grund av att de var journalister. Hela hans presentation, eller vad man ska kalla det, var jätte intressant och det kändes overkligt när han berätta om allt han varit med om. Varit fängslad och rädd för sitt liv och stå framför ca 1500 ungdomar och berätta sin historia. Kändes overkligt.


Till nått annat! Har inte målat manga på vad som känns som hundra år! Men de senaste två dagarna så har jag målat och det kändes jätte bra att äntligen lyckades!

Kaneki från Tokyo Ghoul  Random bild jag måla bara för att~

Fast min bild av Kaneki gillade inte riktigt min lärare som sa att mina bild hade samma kvalité som en ”nionde klassare” då jag inte går i nian så tog jag jätte mycket år mig och blev skit sur. Framför allt när hon sa detta på grund en linje som var ”för tjock”. Jag kan ta kritik men inte när kritiken är inbakad med en förelämpning/kränkning.

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards