CupcakeNation

Alla inlägg under september 2014

Av Lollo - 30 september 2014 22:21

Vill ni veta varför jag inte bloggat på länge?? För jag har väntat på att det ska bli så close to Oktober som möjligt... Så låt oss börja!


Varför pepp-Oktober? Jo för en massa roliga grejer kommer hända just denna höst månad!


11 Oktober

Närmaste händelsen är Asking Alexandria konsert i Göteborg med Kim och Wez.... VILKET VI HAR VIP TILL! Vilket betyder meet&great med bandet!

Jag har lyssnat på AA sedan sexan då jag gick in i min ”emo” period (som jag mer eller mindre är ute ur nu) och tillsammans med Black veil brides har de byggt grunden till musiken jag lyssnar på idag!


Så på med min AA hipster mössa AND CONCERT TIME!

 

Min första gif med mig själv... och för er som undrar... nej jag ser inte ett piss med luggen så där.


Mössan kan jag också nämna snabbt innan vi går vidare!

Min styvpappa köpte den åt mig från en tjej som gör sådana mössor. Så det är en one of a kind! Älskar den verkligen! Känner mig som en pyssling (och svagt hipster) i den!




12 oktober

duuuu duuuu doooom!

Min favorit serie The walking dead är tillbaka!! Kan dock inte se den förrän den 13/10 på grund av tids skillnad mellan Sverige och USA.

Tror även The vampire diaries startar igen (fast tidigare)




28 oktober

Black veil brides släpper nytt album!

  Har längtat efter nya låtar från dem!




31 oktober

Nu tror ni det kommer stå halloween... but noooo. This is the reason:

JAG SKA NÄMLIGEN PÅ KONVENT IGEN!

Och inte bara det... utan jag ska för första gången jobba som funkis! Jag blir även officiellt en konventare då det blir mitt tredje konvent!

Liicon är inte stort, det är nog Sveriges minsta så vill du testa konvent så tycker jag du ska dit! För vem vill inte på konvent med Halloween tema?? (Om ni kan och vill såklart)


Ska arbeta i Cafét om ni undrade, de skrev att jag skulle ha lite läskiga kläder när jag jobba.. tyckte det var lite svårt för jag har inte direkt läskiga kläder. Mina vänner svara då så här: Tycker du ja.

Men det ska bli spännande och jag längtar! Har även planerat att låna en kamera från skolan och göra en konvent video igen. Som typ en liten present till Liicon. Själv älskar jag konvent videos då det lockar och verkligen peppar en till att åka dit!


Här är min video från Picacon och svara mig nu ärligt... visst blir ni sugna på att åka dit?? ljug inte visst känner ni peppen??? Om inte för picacon för konvent överhuvudtaget???


HA DET BRA!!

Av Lollo - 22 september 2014 22:25

I AM BACK AND MY SOCKS ARE OFF!


Ja eran kära bloggerska A.K.A Lollo är tillbaks! Har varit hemma i över en vecka nu men att jag inte har bloggat beror på tre saker:

1.väntat på bilder från Greklands resan

2.inget annat att skriva om under tiden

3.jag är jävligt lat


Men nu tog jag tag i saken och skiter i om jag inte har några bilder från min resa! Ni får de två jag har i mobilen!

  Läste ut boken True blood är basserad på.. mycket bättre än TV-serien   


Är inte mycket för solsemester då jag helst vill hålla mig blek... vilket jag misslyckades med då jag brände upp ryggen så mycket jag fick brännblåsor! Inte kul alls men men det är bättre nu... men jag är allt annat än blek i alla fall... Alltid haft lätt att bli brun!

Vad jag köpte där!

SVART CHOCK! En kjol med veck jag ska strycka bort någon dag! skor med spets och ett par "Aladin" byxor... och ja ´det är Spiderman på mitt täcke   



Har även hunnit vara på två marknader under september också! Så kan snabbt vissa vad jag köpt!

 Med två svarta klädesplag fyller man på med två färglada! Leopard mönstrade byxor i grönt, Rosa pingvin mobilskal, Solbrilor, bandana eller hur det stavas och rosa korta leopard mönstrade byxor i rosa!  


Byxorna är något nytt faktiskt (både de från Grekland och marknaden) och då menar jag stilen inte att jag köpte dem nyligen. För några år sedan köpte mamma liknade byxor fast jeans och jag avskydde dem (tror hon sålde dem eller lämna tillbaks dem) men nu har jag köpt mig tre liknade modeller själv!

Smak ändras verkligen! Och kollar man de stilarna jag planerat på eBay så kommer jag se helt annorlunda ut om bara något år!

Kan inte säga mer än att min garderob kommer fyllas med fler färger än svart! (antagligen inte men men)



Det var nog allt för idag! Känns bra att börja blogga igen efter en alldeles för lång pause!

Vill bara säga tack till alla läsare!! Mina besök siffror har knappt gått ner någonting!

ÄLSKAR ER ALLA!


Ha det bra ^-^/

Av Lollo - 8 september 2014 19:16

Blev utmanad till the ice bucket challange men har fått världens förkyllning så känns inte så kul att hälla is vatten över mig själv.. så en av mina OC's (own charater, egen karaktär) fick göra det istället!!


Här ser ni Shin, från mitt förra inlägg, och Pico en annan av mina karaktärer!.   


Så har utmanat några av mina kompisar! även Annie från fancycorner... så hoppas hon gör den med några av hennes OC's >:D



Har varti extremt sjuk och det har inte hänt så mycket i mitt liv så har inte bloggat om det! Men nu så åker jag utomlands till Grekland i en vecka så nytt inlägg om det då! Ha det bra så länge!


Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards