CupcakeNation

Alla inlägg under november 2014

Av Lollo - 22 november 2014 20:29

Jag förstår att man har öppet hus på gymnasiet, så nior kan komma och titta så de lättare vet vilken skola och vilket program. Dock förstod jag det aldrig på grundskolan och det jag inte fattar är varför man ska ha det på morgonen, PÅ EN LÖRDAG!!! Ska helt klar sova hela dan i morgon!

Vår fotohörna!! Ja jag är inne på Facebook!  Natur leker estetare och hade en liten teater!    Teater Eleverna spelade upp Macbeth  

Dock var öppet hus lite av ett misslyckande för mig och de två jag ”jobba med”. Vi hade ett halvtimmes pass (som är den kortaste stunden jag någonsin jobbat) och det var den första på morgonen vilket betydde att ingen kom till vårat bord då det knappt fanns besökare på plats utan bara lärare, föräldrar till elever och eleverna själva.

Så ingen kom till vårt bord och undrade: vad får man göra på estet programmet och om lärarna snälla. Min grupp fick aldrig några namn skyltar heller så en lärare (som jag inte har i något ämne) gav mig ett programblad…. Ja, jag går ju inte här eller nåt så tack för denna! *ironi*



Jag och mina kompisar har bestämde att vi skulle ha middag hos varandra lite då och då. Eftersom vi går på olika skolor (även om majoriteten av oss går på samma skola). Så igår var tredje kvällen och det var min tur!

Det bjöds på tacos och kladdkaka! Vi såg på filmen ”A Million ways to die in the west” , den är super dålig men väldigt rolig! Rättare sagt en bra komedi!! Vi spelade även spelet med andra ord jag och Cornelia som båda var esteter gjorde det enkelt för varandra och vann stort! Medan Kim (teknik) och Nora (natur) gjorde det super komplicerat!

TILL EXEMPEL!

Kim: Reagerar på syre (eld)

Nora: VÄTE!

Jag: Nora detta är ett spel för barn! Varför skulle ens väte vara ett alternativ?

VI HADE KUL I ALLA FALL!

 MÖRKER!




Nu till något annat. När jag målade till min frågestund blev jag sjukt sugen på att måla ett porträtt! Då jag tydligen inte gjort det sedan 31 december 2013. Så valde att måla av Jack från Jackocalypse

SÅ SJUKT NÖJD! Då det var nästan ett år sedan jag målade något realistiskt så jag är nästan imponerad av mig själv! Han var även super kul att måla!


Just look at the shirt!!


Har gjort allt i bilden förutom bakgrunden ~lat~.

Men inte bara det! Tack vare min instagram och lite hjälp från FancyPantsy så har han sett den!

*FANGIRLING!*

Finns verkligen inget bättre för en ”konstnär” när personen man målat av ser den!! <3


Mina photoshop bilder har även blivit "upptäckta" och jag ska förförsta gången jobba med en cosplayare "profisionellt" och redigera hennes cosplaybilder! SUPER COOLT JU!




NU…. SELFIES! Lyckades sjukt bra med mitt hår idag så var tvungen att ta några selfies tillsammans med min katt som totalt älskar mig <3

Använder mig av en app som heter Snapee, rekomenderas verkligen!   I feel so pretty <3

Gillar ni min choker?? Det är diademet jag köpte på Shock i göteborg men jag kan inte använda den utan att förstöra min frisyr så ska köpa mig en annan model, så denna får agera halsband! Ser hon inte lycklig ut?


HA DET BRA VÄNNER! OCH GLÖM INTE MIN FRÅGESTUND---> klick här!

Av Lollo - 17 november 2014 19:23

GLÖM INTE ATT KOLLA MIN FRÅGESTUND HÄÄÄÄÄR----> (klick på mig!!)


HEJ IGEN! har inget att blogga om direk, liver rullar på som vanligt och har på senaste tiden tittat på en massa tutorials för Photoshop... Och har lärt mig massa nya roliga grejer!! Speciellt med att leka med ljus effeckter!!

      På dessa bilder har jag redigerat personerna och sedan klistrat ihop en massa bilder med glitter och anant ljus!! Super cool och ger en speciell effect till bilden!!


Dessa bilder gör jag till min skolas öppet hus som är på lördag! Kommer bli väldigt spännande! och roligt att bara få jobba och jobba med photoshop tills på lördag! 


Var väl allt jag hade att säga xD HA DET BRA!


(glöm inte att fråga något i min frågestund)


Av Lollo - 12 november 2014 16:39

GLÖM INTE ATT FRÅGA MIG NÅGOT I MIN FRÅGESTUND (klick här)


När jag börja gymnasiet så såg jag fram emot alla program jag skulle få lära mig! Och en av dem är Indesign

Dock trodde jag inte att det skulle vara en sån PAIN IN THE ASS!!

Men efter några lektioner så lyckades jag lära mig programmet. Så från att hata det så ÄLSKAR jag det nu! Det är super kul!


Vad är det då? Jo det är ett program som man använder när man gör layouts till tidningar eller böcker. Man kan också göra affischer, visitkort, diplom, bok/film omslag. Det liknar photoshop lite (det är från samma förlag) fast i det här programet kan man inte redigera bilder.


Lite vad jag gjort och hur programmet ser ut!

 Första projektet, ett tidnings omslag! Har dock inte gjort klart det. Mest för att jag inte vill täcka bilden med text xD

    Till öppet hus ska vi i media vissa upp filmaffischer och jag har gjort en till en berättelse jag skrev förlänge sedan! Ganska rolig skådismix dock! Lite hur programmet ser ut!

Väldigt nöjd med allt jag gjort faktiskt!!'



Just nu håller jag på med en recept bok.

Framsida till höger och baksida till vänster.   Recepten har jag hittat på nätet så vill ni göra dem kör på! Ska göra fler sidor men till just den här skoluppgiften skulle vi bara ha två.

DEN ÄR SÅ SÖT!

Om ni undrar om det som står på baksidan av häftet så är det om mitt företag. Det finns dock inte (ÄN) men jag och Kim ska antagligen starta något nästa år och då kommer företags namnet vara Cupcake Nation (AKA bloggens namn)! Så detta är mer eller mindre vår första produkt! 

Ska dock måla nya bilder till det riktiga exemplaret så de inte blir copyright problem, men det kommer väl bli något liknande!!


Ha det bra ^^

(glöm inte att ställa en fråga i min frågestund  i inlägget här under)

Av Lollo - 7 november 2014 23:04

MIN BABE HAR ÄNTLIGEN KOMMIT!!!

  So beautiful!! *^*   

Min andra ritplatta gick nämligen sönder efter 2 ½ trogna år! Då jag använder plattan till skolarbete så är det ganska viktigt att jag har en… Så jag grät seriöst när den sluta funka.

Så mina snälla föräldrar köpte en ny åt mig!! Kimberly var även snäll nog att låna ut sin medan jag vänta på att den skulle komma.

Den gammla bredvid den nya.

Som ni ser är den nya större än min gamla.

Den har även massa coola inställningar och är super mysig att använda!! T.ex kan jag dra fingret runt mitten knappen så zoomar den in/ut eller scrollar ner/upp (beroende på om jag är i ett ritprogram eller på nätet). Sedan funkar touchen som den ska så jag kan dra med fingrarna över den (ungefär som datamusen på en laptop) vilket den inte gjorde på min gamla!


Sammanfattning:

ÄLSKAR DEN! Pennan är behaglig, arbetsytan är tillräckligt stor, plattan är trådlös och lätt att bära med sig trotts sin storlek.. och den är snygg!

Min gamla funka fint tills den börja krångla och mot slutet var den på väg att falla sönder, plus arbetsytan hade blivit väldigt repig.


Så ska du skaffa dig en ritplatta så rekommenderar jag faktiskt en bamboo som första platta och framför allt om du som Kim, bara ska redigera bilder. Eller så kör du på samma märke som jag på en gång! Det funkar det med då den är väldigt ”snäll” och väldigt lätt att använda.


Märket på den nya är en Wacom intuos pro och den gamla var en Wacom bamboo fun touch&pen, båda i storlek medium. Det är ungefär storleken av ett A4 och ska du skaffa dig en ritplatta så är medium en bra enligt mig då small känns för litet och large måste vara enorm med tanke på mediums storlek!

Ska du bara redigera bilder så funkar en small väldigt bra.

Pris på plattor varierar på märken och storlek men räkna med att det kan kosta minst 1000kr.



Avslutar detta inlägg med en selfie från skoltoaletten då jag hade en väldigt snygg outfit idag!!!

Yay cupcake cult T-shirt!   



Höll på att glöma min konvetn video!!

Tycker den blev ganska bra! även om jag glömde ställa in fokusen och ljus and stuff...  men det är för att jag inte kan med kameran än xD

Filma inte så mycket som jag ville men det räckte i alla fall!! 


Hej då så länge!!

Av Lollo - 4 november 2014 23:04

Vart ska jag börja… mer än att det var det bästa konventet jag varit på!


Jobbade som funkis och åkte dit redan på torsdagen…. Var helt ensam då min kompis inte skulle komma förrän på fredag som vanlig besökare… MEN HON KOM INTE! Hon blev sjuk vilket betyder att jag verkligen åkte dit helt själv! Visst fanns det personer jag sett på andra konvent men ingen jag direkt känner!

Som tur var fick jag två underbara vänner så fort jag satt foten innanför dörren till min sovsal, och verkligen foten för de börja prata med mig på grund av mina skor! Hade nämligen mina BVB/kerbera/Overworld/AA skor på mig.


Även om jag var jätte nervös när jag kom dit gick det jätte bra och jag har haft jätte kul! Skrattat så jag fått ont i magen, fått nytt smeknamn (Är från och med nu Cupcake) och testat på massa grejer! Som konka eller konka… skum idé det där .-.

Filmade och tog även en del kort. Inte så mycket som jag hade planerat men jag orka inte då jag både jobba och försökte ha kul! Videon kommer jag lägga upp i ett annat inlägg när den är klar ^-^

Izak och Elvira! Tjejerna som tog hand om mig hela konventet!   Izak och LoveElvira!  Izak, Yaoi och Love    Skratta hela konventet åt att jag satt mustach på denna döskalle! Dock fick jag inte behålla honom   Fler bilder på min Flickr och Dayviews


Liicon02 kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta

Är även officielt konventare nu eftersom detta var mitt tredje konvent, det var även mitt sista konvent för 2014!


Första konventet nästa år blir Yoicon i Karlstad den 30/1!

Ska även vara funkis då och jobba i aktivitet! Något komiskt som hände är han som ”antog” mig som funkis träffade jag under Liicon och han tyckte jag hade fancy skor (mina Rosa kängor).. känns lite som jag blev funkis så fort bara för att han kände igen mig på ansökan!



Är ni nyfikna på konvent jag ska på så är dessa de jag planerat än så länge:

* Yoicon (funkis)

* Närcon vinter (besökare)

* Picacon (besökare/funkis vet inte än)

* Foxcon (funkis)

* BaCon (funkis)

* Närcon (besökare)

* Liicon (funkis)


Är ändå 7 stycken konvent så det blir nog inte fler än så (blir säkert mindre)!

Men det får vi se när det närmar sig!


HA DET BRA VÄNNER!! 

// Cupcake

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards