CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 22 november 2014

Öppet hus, Tjejkväll och KONST!!

Av Lollo - 22 november 2014 20:29

Jag förstår att man har öppet hus på gymnasiet, så nior kan komma och titta så de lättare vet vilken skola och vilket program. Dock förstod jag det aldrig på grundskolan och det jag inte fattar är varför man ska ha det på morgonen, PÅ EN LÖRDAG!!! Ska helt klar sova hela dan i morgon!

Vår fotohörna!! Ja jag är inne på Facebook!  Natur leker estetare och hade en liten teater!    Teater Eleverna spelade upp Macbeth  

Dock var öppet hus lite av ett misslyckande för mig och de två jag ”jobba med”. Vi hade ett halvtimmes pass (som är den kortaste stunden jag någonsin jobbat) och det var den första på morgonen vilket betydde att ingen kom till vårat bord då det knappt fanns besökare på plats utan bara lärare, föräldrar till elever och eleverna själva.

Så ingen kom till vårt bord och undrade: vad får man göra på estet programmet och om lärarna snälla. Min grupp fick aldrig några namn skyltar heller så en lärare (som jag inte har i något ämne) gav mig ett programblad…. Ja, jag går ju inte här eller nåt så tack för denna! *ironi*



Jag och mina kompisar har bestämde att vi skulle ha middag hos varandra lite då och då. Eftersom vi går på olika skolor (även om majoriteten av oss går på samma skola). Så igår var tredje kvällen och det var min tur!

Det bjöds på tacos och kladdkaka! Vi såg på filmen ”A Million ways to die in the west” , den är super dålig men väldigt rolig! Rättare sagt en bra komedi!! Vi spelade även spelet med andra ord jag och Cornelia som båda var esteter gjorde det enkelt för varandra och vann stort! Medan Kim (teknik) och Nora (natur) gjorde det super komplicerat!

TILL EXEMPEL!

Kim: Reagerar på syre (eld)

Nora: VÄTE!

Jag: Nora detta är ett spel för barn! Varför skulle ens väte vara ett alternativ?

VI HADE KUL I ALLA FALL!

 MÖRKER!




Nu till något annat. När jag målade till min frågestund blev jag sjukt sugen på att måla ett porträtt! Då jag tydligen inte gjort det sedan 31 december 2013. Så valde att måla av Jack från Jackocalypse

SÅ SJUKT NÖJD! Då det var nästan ett år sedan jag målade något realistiskt så jag är nästan imponerad av mig själv! Han var även super kul att måla!


Just look at the shirt!!


Har gjort allt i bilden förutom bakgrunden ~lat~.

Men inte bara det! Tack vare min instagram och lite hjälp från FancyPantsy så har han sett den!

*FANGIRLING!*

Finns verkligen inget bättre för en ”konstnär” när personen man målat av ser den!! <3


Mina photoshop bilder har även blivit "upptäckta" och jag ska förförsta gången jobba med en cosplayare "profisionellt" och redigera hennes cosplaybilder! SUPER COOLT JU!




NU…. SELFIES! Lyckades sjukt bra med mitt hår idag så var tvungen att ta några selfies tillsammans med min katt som totalt älskar mig <3

Använder mig av en app som heter Snapee, rekomenderas verkligen!   I feel so pretty <3

Gillar ni min choker?? Det är diademet jag köpte på Shock i göteborg men jag kan inte använda den utan att förstöra min frisyr så ska köpa mig en annan model, så denna får agera halsband! Ser hon inte lycklig ut?


HA DET BRA VÄNNER! OCH GLÖM INTE MIN FRÅGESTUND---> klick här!

 
 
Fancypantsy

Fancypantsy

22 november 2014 23:20

Tur att du har mig ibland serru C;<

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

23 november 2014 09:04

Haha verkligen ;D vad skulle jag gjort utan min FancyPantsy liksom??

 
Ingen bild

-A

26 december 2014 20:39

du är ju helt fantastiskt duktig på att rita/teckna(?)!!!!!!!

Lollo

27 december 2014 00:31

tack ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards