CupcakeNation

Alla inlägg under november 2013

Av Lollo - 12 november 2013 22:08

Imorgon gäller det! Alla papper är fixade. Alla böcker väntar på att packas ner. JAG ÄR REDO!

I morgon vid 10.00 ska jag nämligen ha lektion i: Teckna manga.

 

I samarbete med skolbiblioteket och mellanstadiets ”läs dag” så ska jag och några fler från högstadiet uppmuntra yngre till läsning. De andra tjejerna ska bland annat ge boktips medan jag ska prata om manga   

Jag ska helt enkelt visa, berätta och lära ut om manga. Allt från hur man målar till hur man läser en riktig manga.

Hur kan någon som jag, som är livrädd för att prata inför folk klara det här?

Det vet jag inte, men det kan bero på att jag vet vad jag pratar om. Jag skulle inte ens behöva förbereda mig!

 

Så det gör jag inte heller. Allt jag kommer säga i morgon är improviserat! Såklart har jag läst på lite saker (tänker inte direkt stå och hitta på saker). Fast jag har bara kollat om det är något viktigt jag behöver ha med och om det jag redan vet stämmer, annars så är det nog bara att köra på!

 

Hur ska min lektion gå till då?

Ja, jag har planerat det så här:

  • Fakta om manga, vad är det?

  • Berättar snabbt om böckerna jag har med mig.

  • Visar hur man målar manga med hjälp av bilderna jag har med mig. Visar även mina manga bilder, och min ”målar utveckling”

  • eleverna” får välja om de vill färglägga färdiga bilder, försöka måla själva eller läsa (eller allt).

 

Typ så har jag tänkt mig lektionen, får diskutera det med bibliotekarien innan det börjar också!

Det jag tycker speciellt om med det här är att alla bilder jag tänker använda. Har jag gjort själv!

Dessutom får jag tillfället att skryta lite om att jag är så "himla" duktig på att måla   

Klippte ihop lite på de bilderna jag ska visa :3

Det är bland annat hur man målar ansikten från två vinklar, hur man gör ögon och hur man ”bygger upp” en Chibi.

 

Jag har även tre bilder som de ska få färglägga:

Också gjort av mig ^^

Så jag ser både fram emot i morgon samtidigt som min mage skriker FAN HELLER!

Haha nää men lite nervös är man ju ^^

Av Lollo - 10 november 2013 21:14

Nu är mitt lov slut och det här med semesterläge funka perfekt... Förutom att det inte riktigt har släppt än.. Men jag har tills i morgon på mig, så det går bra! Har nämligen haft prao!


De som känner mig vet att jag är inte ett så stort fan av barn.. så hur hamna min praktik hos en lågstadieklass?

Vår lärare sa att vi skulle försöka få praktik någonstans där vi skulle kunna tänka oss jobba i framtiden. Eftersom jag inte vet vart jag vill jobba i framtiden hamna jag i klass 2B.



Måste säga att det var väldigt kul!

Det jag visste redan innan jag kom dit var att barnen kommer ”älska” mig.


ANLEDNINGAR:

  1. Jag är äldre.

  2. Jag kan mycket.

  3. Är väldigt påhittig

  4. Jag är grymt cool.

  5. Jag kan måla


Och jag hade rätt!

Barnen följde ofta efter mig på rasterna och ville vara med. De frågade en massa saker om att gå i högstadiet. När jag följde med en grupp till badet så ville de att jag också skulle bada (vilket jag sa nej till).

De fråga mig säkert 55 gånger hur gammal jag var och vad jag egentligen hette (Presenterade mig som Lollo, även om läraren kallade mig för Louise).

På lektioner bad de speciellt om min hjälp.

Den konstigaste frågan jag fick från en av tjej var om jag hade en pojkvän   .

Sista dagen satt jag på lunch rasten med en massa koppar och visa dem The cup song och sjöng för dem. Det älskade dom  


Jag trodde inte att det skulle bli så kul som det var, men det var nog mest för att alla var väldigt snälla. Jag måste erkänna att jag kommer sakna dem lite.


NU TILL NÅGOT JAG MÅSTE SKRIVA INNAN JAG GLÖMMER DET!

I klassen fanns det en tjej som är ifrån Colombia, alltså pratar hon spanska.. Ett språk jag råkar ha lite kunskaper i!

Dock prata jag inte så mycket som jag kanske ville   

Men jag lyckades berätta att jag har 3 katter (och vad var och en heter), att jag lär mig spanska och kan prata lite. Räknade även för henne när jag visa cup song. Allt det gjorde jag på spanska!

Så jag är stolt över mig själv ^^ och hon sken upp varje gång hon förstod vad jag sa.

Hon kan antagligen mer svenska än vad jag kan spanska, men hon tyckte nog om att jag prata lite spanska med henne  


Det var nog allt jag hade att berätta tror jag och i morgon börjar skolan igen.. Dock så är Michelle och Kimberly på prao denna vecka så jag blir helt ensam i skolan   

Men jag kommer överleva!


Hej då så länge ^^

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards