CupcakeNation

Alla inlägg under mars 2015

Av Lollo - 29 mars 2015 12:45

HEJ!!

Idag ska jag vissa nog den bästa redigeringen jag har gjort i photoshop!! Som vanligt när jag gör en ”beställning” får jag bilden av ”kunden” och några referenser och vi diskuterar lite hur de vill ha det osv… och säger min kära vän… Jag vill ha regn!!

Min första reaktion var verkligen: WUUUUUUUUUUUUUUT!! Hur i hela världen ska jag lyckas med det?

Men men men men.. Om jag får säga det själv lyckades jag väldigt bra med att fixa just regn!!

(kolla även före och efter bilden på min sida: HÄÄR)


Har även gjort en costest igen!! Som ni vet (då jag nämner det typ jämt) så har jag skaffat mig en Miku Hatsune peruk. Men har ingen riktigt cosplay till henne… Så slängde ihop lite grejer jag hade i garderoben och swoosh..

 

...Så blev jag Miku :D

syns inte riktigt men sminka mina ögonbryn turkosa xD

Kände mig jätte bekväm som henne och tycker själv jag blev jätte söt ;;-;;  så detta är vad jag kommer ha till konvent tills jag köper en riktigt outfit till henne!!



Min lillasyster ska få gå på sitt första konvent i år (Picacon) och har pratat håll i huvudet på mig vad hon ska cosplaya. Så jag bestämde mig för att hon ska få låna min peruk, kjol och roskrona.

Egentligen kom jag på det efter att vi varit ute och fotat! Behöver fota mer porträtt till skolan så fick henne vara modell åt mig~

     


Jag är inte bara redigerare jag är fotograf också c;

Medan jag satt och redigera var hon ännu er peppad inför picacon och prata håll i huvudet på mig IGEN medan hon satt och sminka sig själv och satt på och av peruken hela tiden… Så trotts att den var ny kammad måste jag kamma den IGEN. (fler bilder finns på min fotoblogg)


Imorgon drar vår musikal vecka igång, och vi kommer inte ha några lektioner utan spendera all tid på teatern. Jag är faktiskt ganska peppad, tror det kommer bli en väldigt bra föreställning trots allt. Även om det känns jätte stressigt. Men vi kommer nu träna från typ morgon till kväll så blir nog bra!!

Av Lollo - 24 mars 2015 22:15

Blogga var det ja… har faktiskt glömt bort att jag haft en blogg då jag varit upptagen med en massa saker!!

Eh… okej dum bild, men detta är från när mamma och jag fika efter att min utredning blev klar!! Har efter tre års väntan till slut fått gå på undersökning för aspberger. Så efter en massa tester, tester och ännu fler tester så har jag fått Diagnosen: Autism klass ett. Tekniskt sett aspberger som min lillebror, namnet finns bara inte så i mina papper står det då ”autism”.


Så det är vad har hållit mig mest upptagen då jag knappt kunnat tänka på annat!!

Har även haft jätte ångest för mitt muntliga nationella, men vi lyckades fixa det med skolan så det gick bra ändå, även om jag inte kommer ihåg vad som hände efteråt.


Annars har jag inte gjort så mycket!!

Var i Örebro i helgen hos Izak och trängdes i en säng med två enorma hundar :D

Okej inte så enorma men stora~

Shoppa även lite och fick hem en ny figur till min figur samling!!

  Glenn från the Walking dead, även min favorit karaktär från serien!! Dör han nästa vecka gråter jag  och dör lite inombords ;;__;;

Köpte mig även en ring!! Fått för mig att bli lite mer fancy och använda mycket mer smycken~

Den är silver färgad men syns inte på bilden xD


Har dock varit riktigt ”duktig” och skapat grejer den senaste tiden!!

   

Ett till porträtt till en kompis och en affisch till vår Musikal (bor ni i närheten så kom diiiit)



Ska försöka bli lite mer aktiv igen, men har lite mycket just nu med skolas musikal, nationella prov och vad det nu kan vara… Men inte alls långt kvar till picacon!! Och köpte mina närcon biljetter igår så PEPP PEPP PEPP!!!


Avslutar detta inlägg med en rolig (men sann) bild och musik tips!!

 

Av Lollo - 12 mars 2015 20:42

Var ett tag sen jag skrev och av samma anledning som vanligt.. mitt liv är inte tillräckligt intressant så jag har något att skriva om!

Det mest spännande som hänt den här veckan är matte prov och att jag nollställde min mobil så den till slut funkar som den ska. Vilket betyder att jag kan ha spel på mobilen igen!!

 Har haft spelet i typ tre dagar nu~  

Love live *^* Kimberly tyckte jag skulle ladda ner detta färgglada och musikfyllda spelet, kunde ju alltid testa det och är nu fast.. Det är väldigt beroende fram kallande, dock är jag inte så intresserad av animen, väldigt långt ifrån den genre jag brukar se på.


Eller jo.. lite intressant har det väl varit.. Har testat att ha peruk på mig i skolan!

Och även om jag var "orolig" att någon på något sätt skulle påpeka dolly style i min närhet medan jag hade den på mig så slapp jag det!! (Nog för jag inte hade tofsarna till) Har nog aldrig varit så färgglad dock.. och nej, trots att jag gick runt i både mössa och peruk så dog jag inte av värme slag! (blir ju typ mössa på mössa). C:


Då jag går estet så sätter man varje år upp en musikal! Och min klass ska sätta upp Peter Pan och då jag har världens scen skräck så jobbar jag med kulisser istället!

  Ja det är en ENORM svamp   


Vill egentligen inte vara speciellt delaktig, jag valde mitt program och inriktning för foto, Photoshop och media-produktion inte för att hoppa runt på en scen, det är teaters jobb.

Något kul vi fått göra dock! När jag ändå nämde min inriktning: Stop motion!

Jag och Cornelia fick en varsitt nyckelrings djur av Kim och min var en groda som är en luddmagnet, ingen av oss förstår hur han kan bli så smutsigt! Så vi gjorde en video med våra figurer och de gosedjur jag har på väskan! Var väldigt kul och vi skratta oss igenom hela processen av videon!


Nåt som är lite mindre kul och tar upp min ork och motivation till allt just nu är att min aspberger och ADD utredning har börjat, inte super kul direkt då jag tycker det är jätte jobbigt att prata om mig själv och även om jag vill få ut vad som är svårt blir det bara jobbigt..


Men snart är det över och Picacon står och väntar på mig runt hörnet!

Om ni följt min blogg sedan dess vet ni att picacon var mitt första konvent så firar (typ) ett år som konventare och mitt 6 konvent! Är jätte peppad! Och ska göra en video igen, den här gången på riktigt. Gick inte riktigt så bra under Yoicon men nu ska det bli en!!

HA DET BRA!

Musik tips och en rolig bild:


 

glöm inte kommentara inlägget under!!

Av Lollo - 1 mars 2015 21:20

Jag minns en gång när jag skrev med Fancy om en closet cosplay hon hade gjort och jag minns att jag sa att det antagligen är något jag ALDRIG kommer kunna göra (en closet cosplay alltså).


Men man ska aldrig säga ALDRIG! För idag har jag nämligen gjort min första closet cosplay~

Under närcon köpte jag nämligen en Miku peruk och när jag gick runt i basperuken och min mössa sa min lillebror att jag påminde om Chloe från spelet Life is strange.

Chloe från spelet c:  

Kände på en gång att jag måste göra en costest av henne! Men då mitt öga fortfarande inte var helt bra kunde jag inte sminka mig och ingen riktigt test om man inte kan gå fullt ut… men idag ansåg jag att mitt öga var tillräckligt okej för att jag skulle kunna testa att cosplaya Chloe!


Så med en mössa, Läderjacka, halsband och enkel styling av peruken blev Lollo - Chloe

Hon är en perfekt karaktär för mig, då hennes garderob lika gärna skulle kunna vara min. Så för mig att göra en closet cosplay av henne var jätte enkelt! och då jag bara ”råkat” köpt mig en blå peruk passa det perfekt!


(closet cosplay för er som inte vet: Man tar vad man har i garderoben som liknar de kläder som karaktären har)


Så detta var både min första closet cosplay och costest (cosplay test) och blev väldigt nöjd! Då jag tycker jag lyckades väldigt bra och folk till och med sagt jag liknar henne  ;__; (thank you!!)


Ska helt klart vara henne under nästa konvent, vilket blir picacon! Planerat att köpa en Miku -love is war tills då om jag har pengar. Så kommer helt enkelt vara Miku och Chloe under Picacon, och även under andra konvent c:

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards