CupcakeNation

Alla inlägg under februari 2016

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma.

Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var! 
Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle åka ner helt själv och väldigt tidigt på morgonen med.

Att åka tidigt på morgonen var tröttsamt men fungera jätte bra även om jag förhoppningsvist har bil till nästa år och kan åka när jag vill!! Jag avskyr verkligen att åka tåg och att personalen var otrevlig på hemresan bara för att jag är ung och ser ut som jag gör gjorde inte saken bättre. Alla tåg var försenade med i alla fall 15-20minuter. Så fy tåg, gillar verkligen inte personalen på kollektivtrafik heller. Har aldrig mött någon som var trevlig utan alla har haft väldigt sträng och taskig attityd mot mig vilket inte borde förekomma!


MEN NU TILLBAKS TILL KONVENTET!!

Jag kom dit runt 10 alltså ungefär 3 timmar innan konventet öppna.. OCH DET VAR INGEN KÖ?! Jag har aldrig varit med om en sådan snabb incheckning förutom de gånger jag varit funktionär! Var helt woooaah tills jag såg den enormt långa kö en del av mina vänner fick stå i! Jag skämtar inte, det fortfarande fanns folk som köa runt 7 på kvällen.

Fredagen gjorde jag inte så mycket. Gick mest runt och krama massa vänner man inte sett på länge. Massa mys helt enkelt. Sen fick jag uppleva massa kul!

Var nämligen med i Cosplay performance tävlingen som gäst i gruppen DanceStuck! Vilket betydde att jag fick va backstage och träffa massa coolt folk B)
Nämnde ju tidigare att jag höll på med ett projekt till konventet och nu ska ni äntligen få se den!

”musik videon” som är i mitten av allt har jag gjort! Fick slänga ihop den på ungefär 1 ½ dag då det var så ont om tid. Då jag aldrig jobbat med green screen tidigare på det här sättet var det en stor utmaning!! Är jätte nöjd med min insatts och alla som var där verkar ha älskat den! Vi vann tyvärr inte men spelar ingen roll för den som vann istället förtjänade det mer enligt oss alla som var delaktiga till A Goofy Performance :D

 Var Stacey från filmen och min enda uppgift var att springa upp på scenen i slutet och ha en hatt på mig... Och glömde den jävla hatten som jag kämpat med att ha på mig då den ramla av hela tiden!!

   

Resten av helgen hände inte så mycket. Hade kul, var med vänner, spela spel och såg på cosplay SM!

 

Köpte även ytters lite grejer i år med! Kom hem med en liten katt grej och två affischer.

     

Börjar jag bli mer pengar smart eller slösar jag mer pengar på mat o.O



Nu till lite mer diskussion och åsikts grejer.
Så, de nya lokalerna. Saab Arena och sportcentret.
JAG ÄR HELT NÖJD!!
Jag hade inte stora förväntningar men blev väldigt överraskad! Fanns mycket plats att sitta och hänga på. Stora ytor men även mindre korridorer och rum som gav en blandning av både konvent och mässa-feeling.

 

Man fick dock inte äta inne på Saab Arena vilket ledde till att man mestadels hängde i Sportcentret då det var där maten såldes plus det var enda stället man fick äta på. Vilket kanske var lite av en miss då det var så imponerande att de hade arenan men att ingen var där för alla var i sportcentret. Jag anser detta varken som något negativt eller positivt då jag var i sportcentret för det var där folk jag kände befann sig.

Så slutsatsen blir väl att jag är väldigt nöjd med självaste lokalerna med yta och att det aldrig var trångt någonstans! I alla fall inte där jag befann mig.
Sovsalarna kunde varit lite bättre dock. Hört om flera stycken som inte fick någon sovsal utan fick ”improvisera” mer eller mindre och sova där det fanns plats. Han jag umgicks mestadels med fick inte ens den sovsalen han skulle ha överhuvudtaget utan en helt annan (han var dock nöjd med den nya)
Min sovsal fanns men låg istället helt galet och var omöjlig att hitta! Vad som made most sense för mig var att sovsalarnas nummer var detsamma som klassrummens nummer. Vilket enligt min biljett och skolans karta skulle det vara i F korridoren, men min sovsal befann sig i A korridoren?? Då de inte hade satt upp några kartor vart sovsalarna låg hade jag aldrig kunnat hitta det utan hjälp och då jag har svårt att be om hjälp fick jag det väldigt jobbigt. Grät nästan innan någon tydligen tyckte jag såg riktigt vilse ut och berätta vart min sal låg.

Sen minns jag att det skulle vara ungefär 13 pers i min sovsal.. Och det hade aldrig fått plats! Tror inte alla 13 dök upp vilket var lika bra för det var trångt som det var.
Sen är det en sak jag blev riktigt besviken på, det kom aldrig någon sovsalsvakt och kolla till salen vilket jag vet då en person sov i en av brandgångarna precis vid dörren och var där hela helgen. Det har med säkerhetsskäl att göra och att ingen kontrollera detta är verkligen en miss!? Liksom jag bryr mig inte om info fel, långa kö tider eller att min sovsal var svår att hitta men när en sådan säkerhets miss görs blir jag riktigt orolig. Hade brandlarmet gått eller vi i salen vakna av en brand i vårt rum så hade vi rusat ut, vilket kunde leda till oss i rummet trampa ihjäl den här personen eller så ramlar vi alla över honom så vi alla fastnar i rummet. Väldigt extrem tänkande men är sådant som skulle kunna hända!

Skrev med detta i ”åsikts-brevet” närcon skickar ut varje år så förhoppningsvist fixar de det till nästa år, jag hoppas det i alla fal. För mig blir det nog att spara ihop till hotell så jag behöver någonstans jag kan vara ifred och framför allt få duscha ifred!!


Ha de bra ;D

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!! 
För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man får hoppas ingen kommer och säger: ÖJ!! Det där är min plats din lilla sockervadd D:<

Okej inte riktig, folk är väldigt snälla och försiktiga när de ber mig att flytta på mig. Dock är det nästan värre om JAG måste be någon flytta på sig då jag typ knappt vågar prata med folk ;;-;;

Fast den här gången är det ännu värre. Åker väldigt mycket tidigare än vanligt (för det var den billigaste turen) så måste gå upp tidigt så jag hinner med bussen så jag senare hinner till tåget. Och det är när saker händer tidigt på morgonen jag typ gråter för:

  1. Måste upp tidigt = kommer vara väldigt trött
  2. Stor chans att jag missar bussen = missar tåget
  3. Jag somnar på tåget/bussen
  4. Världen går under

Okej inte det sista men har sådan resfeber och är rädd att det blir fel så jag inte kommer fram till Linköping-Närcon imorgon cx

Har i alla fall packat klart allt!! Eller…

Katten följer inte med även om hon hade velat c;   

Nästan i alla fall, ska bara lägga allt i resväskan så är jag klar sen cx


Har varit nervös typ hela veckan och nästan missat bussen till skolan två gånger!! Men jag missa inte bussen i tisdags när jag med Cornelia och Sugar drog till Karlskoga där vi åt god mat och shoppa lite~

   

Köpte mig en ny eyeliner (då jag glömde sätta krorken på min så den torka ut), nya jeans och en ”hipster” hatt!

Vet inte vad den sortens hattar heter men såg väldigt hispter och gullig ut i den så var tvungen att ha den!

 

Klippte även luggen på min Nunnally peruk till en closet cosplay som jag ska ha på fredag kväll! Blev jätte sött *^* hatten passa dock inte när jag hade peruken på mig men den tillhör cosplayen så får ha den på ändå cx
Kommer nog inte ha peruk så mycket då jag just nu håller på och färgar om håret!

 

Blev som jag hade innan men tror färgerna kommer bli lite annorlunda nyans då jag var mycket mer blond den här gången än sist!


ha det bra alla där ute ^^

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up?

Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser.
Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fokusera på en butik jag invigt att handla ifrån!

 

Sweden rock shop! Eller namnet de nu går under-> EMP powered by Sweden rock.
Känns som samma logik som när jag skaffa mig ny email för jag tyckte min gamla var så långt och skaffa ett längre istället.

I Sverige finns det några alternativa butiker och enligt mig så är de två största Shock och EMP. Det först nämnda har jag handlat på tidigare i både Stockholm och Göteborgs butiken. Men Sweden rock shop a.k.a EMP är ett sådantdär ställe man alltid velat handla på men aldrig gjort, men förra veckan beställde jag mig lite grejer (då jag behöver fylla på min garderob med lite nytt)!

           

Då jag tog bilderna när jag städa ur garderoben vid typ 5-6 på kvällen så är bilderna inte de bästa för har även världens sämsta mobil! Men klicka på bilderna för att se dem på hemsidan ^-^



Om ni följer mig på instagram (lollos_98) så har ni kunnat se hur min hårfärg har blivit svagare och mer pastell aktig i färgen. Jag gilla det men då utväxten närma sig en decimeter så var det dags att färga igen! Så först bleckte jag allt~

 

Vilket resultera i att det som en gång var lila blev mint grön/ljusblå!! Det rosa försvann nästan helt istället. Väldigt komiskt faktiskt. Men ska snart lägga i mitt lila och rosa igen c: kanske bytta sida?? Vi får se.


Det kommer ske till veckan i alla fall då jag till helgen den 12-14 februari kommer befinna mig i Linköping!!

 

Förra året sa jag till mig själv: nej Närcon vinter är inget jag kommer gå på igen! Men kolla hur duktig jag är på att hållla löften till mig själv!!


Anledningen att jag inte ville gå igen har jag mer eller mindre glömt (he.. he.. he..) men jag vet att den största anledningen till att jag valde att gå är alla vänner jag kommer få träffa igen!

Är lite av en loner så majoriteten av mina vänner träffar jag endast på konvent så det stod mellan att träffa folk eller sitta hemma och gråta för att jag inte kan träffa dem! Valet var väldigt enkelt.

Senare visa det sig att det var tur att jag ska dit då jag fick världens uppdrag inför cosplay performance tävlingen!! Jag vill så gärna visa er en ”sneak peek” men projektet är så hemligt att jag inte ens kan ge er det tyvärr.
Hoppas dock ni kan ta er till NCV och se min första cosplay tävling även om jag bara är delaktig i den på ett lite annorlunda sett än vad man brukar.

Så ser ni mig är det bara att hälsa, kramas, prata och allt det där!! Jag bits inte c;

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards