CupcakeNation

Alla inlägg under februari 2015

Av Lollo - 27 februari 2015 14:33

Skrev igår kväll på min FB att jag hade slut på "målar idéer" och då rammla det in en massa saker som mina vänner ville att jag skulle måla!


Så här kommer en bomb med de bilder jag skapade! Allt är typ kladd då jag gjorde dem så snabbt jag kunde för att hinna med allas "förfrågningar"... men här kommer det iaf! I alfabetiskt ordning och inte den ordning jag gjorde dem cx

Albin som Ninja   en bild av uttrycket: LSHMSFOAIDMT

   

porträtt   Happy från Fariy tail

 

porträtt

 gangster groda

  porträtt

  

en palm!  

Gustav ridandes på en jätte snigel igenom new york  enögd katt

 ganster bäver

  

porträtt

  

kawaii katt   Kim och Nora på en enhörning (kan inte måla hästar för 5öre)   

porträtt   space cat

  

porträtt  en banan och ett äpple med smileys Chibi porträtt

   

porträtt  

 

porträtt med kamina glasögon   porträtt  


Satt uppe till ett på natten för att bli klar med alla xD

Av Lollo - 25 februari 2015 11:26

Detta inlägg skulle jag egentligen lagt upp i måndags… och igår.. men onsdagar funkar väl lika bra??

Förseningen beror på att jag under närcon drog på mig en förkylning och ett irriterat och kliande höger öga! Fortfarande inte bra men bättre i alla fall!!


Så vad tyckte jag om närcon??

JO! Jag åkte dit helt själv och kände mig därför extremt vilse och ensam då jag inte hade någon att vara med hela tiden. Men helt ensam var jag inte då jag träffa både nya och gamla vänner som tog hand om lilla mig!

Så i slutändan hade jag riktigt kul! Dock slår inte Närcon vinter varken sommar närcon eller mitt än så länge favorit konvent- Liicon.

Så kommer nog inte åka till NCV igen tyvärr, håller mig nog hellre till Närcon sommar.

Tog inte så mycket bilder då min mobil är helt wfhghqpbw och då jag helt enkelt inte orka. Inga selfies blev det heller då mina ögon blev helt röda~


Men dessa blev det!

Många eller hur??

Den bilden på mig och Izak är fint exempel på hur jag såg ut mestadels av tiden! Min innocent uke tjocktröja, shorts, thights/strumpbyxor, skärmp som jag hade knutit en bandana i!

Cosplaya inte så mycket då jag inte riktigt kände mig bekväm i rosa och det var sjukt kallt i klänningen, men är nöjd med den lilla stund jag var Nunnally Vi Britannia! Ska till nästa konvent fixa en Miku cosplay!


Vilket leder oss till vad jag köpt!

 

En vän sålde sin Miku peruk och då den var väldigt billig var jag bara tvungen att köpa den! (lillasyster posar i den åt mig då jag inte tagit några bilder på mig själv i den på grund av mina ögon) håller just nu på att kamma toffsarna!


Har köpt väldigt mycket detta konvent jämfört med Närcon sommar! Mest för att jag hade lite mer pengar och köpte lite billigare mat (inte allt från pressbyrån som innan).

Knappar köper jag på varje konvent! Det är typ obligatoriskt! och självklart blev det en AOT knapp ;D  

Mer AOT relaterat! En nyckelring med Mikasa som får skydda min väska från "titan" fingrarTvå figurer! Vocaloid Len och Leafa från Sword art online! Ligger efter med en (sa att jag skulle ha en för varje konvent, har fyra figurer och varit på fem konvent)   AFFISCHER! Möblerat om hela väggen för att få plats med de fem affischer jag köpt! alla i övre vänstra hörnet är nya! Kuroshitsuji II, danganropa, Ciel, Sword art online, Vampire knight. Horn hårspännen.... (som jag inte riktigt fattar hur man får på sig, hjälp någon??)   Två halsband :D  


Väldigt nöjd med mina köp faktiskt! Inget direkt onödigt dyrt som plånboken jag köpte förra året.


Förutom mitt högra öga så har även mitt skall problem med sina ögon

 Vänstra ögat ramla av…

När min kompis sa att den gick sönder verka det som hon mena skärmen så fick först lite panik men blev lättad när det endast var skallet.. har en hel del som sagt.


Var återigen med i AMV tävlingen! Denna gjorde jag egentligen till Liicon men då det inte blev nåt skicka jag in den till Närcon~

Vad tycker ni?? Själv tycker jag att det nog är den bästa jag gjort~

Hade varit väldigt komiskt om jag vann,  det var nämligen ett tema som jag strunta i och skicka in videon ändå och lyckligtvis blev den godkänd Men det komiska hade varit om jag vann och kom upp på scen och de fråga mig hur jag anpassa mig efter temat och jag svara: Det gjorde jag inte, jag skicka bara in videon och hoppades den skulle bli godkänd!

Så tur i oturen att jag inte vann typ xD


Nästa konvent blir Picacon som var första konventet jag gick på! De firar även 6år och det blir mitt 6 konvent! Även min lillasysters första! (hon kan typ inte sluta prata om det).

Hade tänkt att göra en konvent video då eftersom jag kan låsa in kameran (går på skolan picacon hålls på), men vi får se hur det går!!


GLÖM INTE ATT RÖSTA I MIN OMRÖTNING!!

Av Lollo - 15 februari 2015 21:47

Idag har varit en ganska seg dag (och då har jag ändå skrivit två inlägg!! wow) men var hos farmor idag då hon fyller år c:

Har inte träffat min farmor sen jul och det är alltid lika trevligt. Även om man knappt pratar med någon och man rullar där ifrån på grund av allt man blir bjuden på.

Ett stor problem när jag träffar alla mina farbröder som alla är runt 50-60 år är att jag INTE hör vad de säger och de hör inte mig. På onsdag ska jag på hälsoundersökning hos skolsköterskan och då jag går estet kommer de även kolla min hörsel.. och jag blir nog mest förvånad om de säger att det INTE är något fel på mina öron! För jag hör väldigt dåligt, kanske är det på grund av mina koncentration svårigheter att jag helt enkelt lyssnar på alldeles för mycket samtidigt.


Hitta denna för några dagar sedan och då det var alla hjärtans dag igår och den är så söt måste jag lägger jag upp den!!


Och under hela ”alla hjärtans dag” var jag hemma och måla på denna!

Skapad i Paint tool sai och Photoshop!!   

En kompis ville att jag skulle måla Black rock shooter då det var hans favorit serie (själv har jag inte sett den). Han sa att det nog skulle passa min tecknings still så… WHY NOT??

  Här har ni lite progress bilder, från skiss (glömde spara skissen med bakgrunden) till lineart :D

Detta är den första ordentliga digitala teckningen jag gjort i år! och gjorde även min första speed paint på länge!!

Den är dock bara av när jag färglade bilden, brukar inte filma när jag skissar eller gör line art. För det är när de är klara som jag känner…. Ja, denna borde jag filma. Men kommer säkert filma något i framtiden…

BTW skulle ni vara intresserade att se en ”speed paint” fast när jag jobbar i photoshop?? Eller tips/tutorials på hur jag färgläger/målar??


Kommentera gärna och rösta i omröstningen ^-^


NU NÅGOT JAG INTE GJORT PÅ LÄNGE!!!

MUSIK TIPS!!!


Har börjat lyssna på översatta Vocaloid låtar under senaste tiden<33 Älskar det c:

Av Lollo - 15 februari 2015 12:58

Nästa vecka är Närcon vinter, vilket jag nämnt tidigare att jag ska till! Det blir min första gång på NCV men också första gången jag cosplayar (räknar inte min Monokuma den var hemsk)!!

Så om ni inte läst det någonstans tidigare (då jag nämnt cosplayen i något inlägg tidigare) så ska jag nu ”avslöja” vem jag ska cosplaya!


Nunnally Vi Britannia!

En kompis till mig fick mig att se Code geass (en av mina nu favorit animes) och efter att jag sett klart den och vi prata om serien berätta hon att hon skulle cosplaya huvudkaraktären i en cosplay grupp men att de sakna lilla systern (a.k.a Nunnally) så jag tog den rollen!

Snabbt sminktest jag gjorde samma kväll jag fick peruken c:  

Så efter att beställt och känt mig sjukt stressad (att saker och ting inte skulle hinna komma) så kom peruken förra veckan och cosplayen blev helt klar! Det enda som är kvar är styling av peruken och skorna som jag bestämt att strunta i.

Av alla karaktärer jag skulle kunna välja från Code geass var inte riktigt Nunnally mitt första val, men ska bli sjukt kul att cosplaya henne då hon är så olik mig man kan komma! Plus jag kan åka runt i en rullstol under konventet=slippa ont i fötterna.

Så kommer helt enkelt vara med i en code geass-cosplay grupp! Kommer vara Nunnally torsdag kväll (vi ska vara med i cosplay walk-on (tror jag, minne som en grå sten)) och på Fredag då min ”storebror” ska vara med i cosplay tävlingen!


Kom gärna fram och säg hej! Även om jag är i cosplay eller inte xD

Av Lollo - 13 februari 2015 18:27

Har hänt en del grejer den här veckan och lite från förra helgen c:

I fredags var det Noras tur att ha tjejmiddag, och hon har så MÅÅÅNGA djur!! Filma då jag tänkte göra en liten video, men alla videos försvann… vet inte hur men de var borta! Dock fick jag de här bilderna!

Hunden väger lika mycket som Sugar xD    


Ni har säkert koll på att jag går gymnasiet och estet programmet, och inte ens under högstadiet hade vi en idrotts lektion som innebär att vi går i väg och åker pulka!

  Hela min klass vid en pulka backe i kristinehamn! Inte varje dag det händer. Jag och några klasskamrater gjorde ”ett tåg” som sluta att vi åkte in i en höbal som stod i slutet av backen. Fortfarande blåmärken sen det xD



Har ni sett FB eventet som varit nyligen?? Att man kunde ge en vän så kallad ”semelgram” helt enkelt ge bort en gratis semla? Jag gav bort två och lyckades få en så jag, Cornelia och Sugar var och fika!

  Sugar var jätte trött och så jävlig som jag är var ju tvungen att retas med henne!     


Igår kom även min efterlängtade peruk till min cosplay!

Så här har ni en Lollo i lolita aktigt utseende! Peruken är ”mörk blond” och 90 cm lång med lockar (super vacker) känner mig super söt i den

 

Dock är det min lilla syster som är mest kär i den! Hon var likadan med den andra jag har

   

Peruken är som sagt till en cosplay jag ska ha under Närcon nästa vecka!! Jag har nämnt karaktären i något inlägg men inget mer så ni får vänta tills imorgon med att få reda på vem jag ska var

Av Lollo - 5 februari 2015 23:08

Är nu tillbaks med ytligare en ”recension/review”  för första gången av ett par linser!!

Fick som sagt igår hem linserna jag beställt till min NCV cosplay :D



 

Har som sagt beställt linser från Candylens.com en sida som säljer 12 månaders cirkel linser i flera olika modeller, märken och färger! De erbjuder även linser med styrka utan extra kostnad, vilket är bra för mig som inte vill använda linserna med glasögon. När man beställer linser får man även med ett linsfodral och linspinsett gratis!

Sidan säljer även annat som lösögonfransar, ögonskugga, BB cream med mera.


Linserna kom i ett ”fodrat paket” som var rejält ihop tejpat och självaste flaskorna med linserna var inlindade i någon slakts plast för skydd. I paketet var även lila linshållare formad som fiskar och en gul linspinsett.


Linserna är från märket Vassen kollektionen Cloud nine färg violet (produktnamnet är helt enkelt Vassen Cloud Nine Violet)

Då jag har synfel beställde jag dem även med styrka så de är -2.50 på båda ögonen.

Färgen är helt enkelt en ljus lila som kan varierar lite beroende på vilken ögonfärg man har. Har man ljusa ögon blir det inte så stor skillnad och om har mörka ögon blir de lite mörkare. Men de funkar för alla ögonfärger även om man har mörka eller ljusa, skillnaden är helt enkelt väldigt liten.

Då det är cirkel linser är målet att ge stora dock liknande ögon, vilket de gör med sina 14.5mm i diameter (en vanlig iris är ca 12mm i diameter)


Sillnaden mellan utan och med lins. De ser lite mörkare ut på bilden än vad de är i verkligenheten. Min riktiga ögonfärg syns lite men det är inget man ser på långt håll.


Linserna var väldigt enkla att sätta in och kändes knappt (mer än i början men så är det alltid). Jag kunde se väldigt bra igenom dem utan att se något lila i kanterna eller suddigt.

  Är väldigt nöjd med linserna, de är fina, passar bra och jag kan se igenom dem!

De kosta ca 180kr (utan frakt) vilket jag tycker var ett väldigt bra pris för ett års linser med min styrka.

De skickar iväg linserna samma dag eller 3 dagar efter att de fått ordern. För mina  tog det sedan ca 9 dagar för dem att komma. Så rekommenderar verkligen sidan om ni är ute efter linser!

Av Lollo - 4 februari 2015 20:38

HALLO!

Hemma från Yoicon och all skolstress då jag har haft 3 prov denna vecka är över!

Så kan direkt börja att berätta om Yoicon!! (Blir dock ingen konvent video för filma alledles för lite)


Jag var den här gången funkis i aktivitet vilket innebär att man ska leka lekar med folk!

Var dock inte så bra aktivitet funkis för när jag försökte starta lekar så ville ingen vara med… Men aktivitet ”ledaren” sa att jag var bra funkis! Så det är ju positivt! Fick i alla fal med mig folk att spela kort och joust!

Och vad är då joust? Jo ett super roligt spel som jag körde typ hela helgen! Var även med i två olika turnéringar i spelet och kom till final två gånger! Vann dock inte, men det var kul!

Super svårt att förklara så kolla början av videon så ser ni vad det är.

Det kommer finnas på närcon så rekommenderar verkligen att ni testar att spela, det är svårt i början men när man väl vågar gå runt, halvt springa och fattar hur det går till så är det jätte kul! Det är bara ni kommer och utmanar mig c;

Var detsutom domare för cosplay tävlingen!!

 Ni vet när domare säger ”åh det var så himla svårt att välja vinnare, alla borde vinna!” så menar dom det… Jag har alltid tänk: ”tssss säger dom bara”… MEN DET ÄR F*CKING SANT! Vi fick träffa alla deltagare ställa några frågor om deras dräkter. Då igena köpta cosplays var med så var det ännu svårare för alla har ju kämpar med att sy sin cosplay ;__;


Med tanke på cosplay!

Fick idag linserna till cosplayen jag ska ha på Närcon!

Tänkt visa dem mer i morgon när det är bättre ljus så jag kan ta kort på dem så ni kan se färgen ordentligt! Planerat att göra en ”lins-review” men som sagt… imorgon!



Har typ tappat min förmåga att måla men satt förgår och klottra lite!

Väldigt länge sen jag skapa något alls. Men ska försöka mig på ett porträtt snart! Ska måla av en riktigt cool cosplayer som jag följer cuz…. They’re hot… damn…

VILL OCKSÅ ATT NI KOLLAR BLAND MENYERNA HÄR PÅ BLOGGEN -->

Har nämligen lagt till min ”skolblogg” eller rättare sagt min fotoblogg där jag lägger upp foton från olika skoluppgifter. Så tycker ni kan kolla den för har lägger in lite bilder då och då… Det är dessutom min gamla bloggadress xD

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards