CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 5 februari 2015

Review av: Vassen cloud nine violet

Av Lollo - 5 februari 2015 23:08

Är nu tillbaks med ytligare en ”recension/review”  för första gången av ett par linser!!

Fick som sagt igår hem linserna jag beställt till min NCV cosplay :D



 

Har som sagt beställt linser från Candylens.com en sida som säljer 12 månaders cirkel linser i flera olika modeller, märken och färger! De erbjuder även linser med styrka utan extra kostnad, vilket är bra för mig som inte vill använda linserna med glasögon. När man beställer linser får man även med ett linsfodral och linspinsett gratis!

Sidan säljer även annat som lösögonfransar, ögonskugga, BB cream med mera.


Linserna kom i ett ”fodrat paket” som var rejält ihop tejpat och självaste flaskorna med linserna var inlindade i någon slakts plast för skydd. I paketet var även lila linshållare formad som fiskar och en gul linspinsett.


Linserna är från märket Vassen kollektionen Cloud nine färg violet (produktnamnet är helt enkelt Vassen Cloud Nine Violet)

Då jag har synfel beställde jag dem även med styrka så de är -2.50 på båda ögonen.

Färgen är helt enkelt en ljus lila som kan varierar lite beroende på vilken ögonfärg man har. Har man ljusa ögon blir det inte så stor skillnad och om har mörka ögon blir de lite mörkare. Men de funkar för alla ögonfärger även om man har mörka eller ljusa, skillnaden är helt enkelt väldigt liten.

Då det är cirkel linser är målet att ge stora dock liknande ögon, vilket de gör med sina 14.5mm i diameter (en vanlig iris är ca 12mm i diameter)


Sillnaden mellan utan och med lins. De ser lite mörkare ut på bilden än vad de är i verkligenheten. Min riktiga ögonfärg syns lite men det är inget man ser på långt håll.


Linserna var väldigt enkla att sätta in och kändes knappt (mer än i början men så är det alltid). Jag kunde se väldigt bra igenom dem utan att se något lila i kanterna eller suddigt.

  Är väldigt nöjd med linserna, de är fina, passar bra och jag kan se igenom dem!

De kosta ca 180kr (utan frakt) vilket jag tycker var ett väldigt bra pris för ett års linser med min styrka.

De skickar iväg linserna samma dag eller 3 dagar efter att de fått ordern. För mina  tog det sedan ca 9 dagar för dem att komma. Så rekommenderar verkligen sidan om ni är ute efter linser!

 
 
FancyPantsy

FancyPantsy

11 februari 2015 15:25

Bruhhhhhh vi kan matcha, har ett par Cloud Nine Pink B)))

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

12 februari 2015 11:03

Fuck yeah bruuuh B)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards