CupcakeNation

Alla inlägg under februari 2014

Av Lollo - 27 februari 2014 18:04

Idag hoppade jag och den här snyggingen på en buss och åkte hela vägen till Klarstad!  

(Hon skulle ha en regnbågs mustasch sa hon)


Ni ska bara veta vad jobbigt det är att åka buss egentligen, framför allt när det inte går direkt buss så man måste bytta i Filipstad eller Kristinehamn.. Sen de där idioterna som försenar bussen för att de inte fattar att man inte kan betala kontant i bussar längre!


Anledningen till att vi åkte då? Jo, för att träffa tjejerna i vårt underbara Street team!

Detta är andra gången vi mötts men sist var det bara jag, Mich och Amanda. Så idag träffades vi allihop för första gången!

Tanken var att jag skulle ta en massa bilder men mobilen lämnade knappt sin varma plats i jackfickan.

 

Så det blev inga bilder   

Men jag behöver nog inte fotobevis för det som spela roll är att vi hade roligt och det hade vi ju! Många leenden och skratt delades ut mellan alla fem, så kul hade vi!


Men jag åkte inte bara dit för att bara träffa vänner (även om det var den största anledningen) utan passade även på att handla lite.

Köpte mest sånt jag ska ha till min cosplay till Picacon i april, ska cosplaya en egen karaktär så det ska bli spännande! (Kommer mer bli en rosa version av mig själv)



Från Glitter köpte jag mig ett halsband (till min cosplay) och ett mobilskal

 Mitt nionde skall.... men kan aldrig ha för många mobilskal

 


Lösnaglar och miss manga mascara från affection :D  

Behövde en ny mascara då min har blivit för gammal och ja, jag kan ha köpt den på grund av namnet   


STORA KNAPPAR! Från Opti (bilden avslöjar mer eller mindre vad jag ska ha dem som)

 


Och en kedja från panduro! Hänget gjorde jag för länge sedan men tappade bort kedjan jag hade till den från början   


Dagen tog slut lite för fort men det tog på krafterna för jag är helt trött i huvudet!

Förutom att mamma har fått mig att vara med på två av hennes träningspass som har resulterat i träningsverk från helvetet så håller jag nog på att bli förkyld!

Vilket inte är passande då jag nästa vecka har prov i hemkunskap och matte (har jag hört rykten om).

Plus att de nationella proven börjar veckan efter det *suck*.



Har lite stressigt överhuvudtaget just nu, med skolan och sen allt jag behöver handla/betala D:

Jag betala picacon idag så då är en utgift borta men måste fortfarande betala för min mobil, nya piercingar, kläder, klippning, färgning och peruken jag ska ha till picacon!


Jag borde prioritera min mobil men vet ni hur mycket det kommer kosta eller? Ska jag ha fria sms, bra surf, några fria minuter att ringa för så ligger jag runt 1000 kronor.

Smart att jag skriver detta när jag nyss handlat sånt som de flesta skulle anse som skräp men de sakerna har jag råd med, mobilen har jag däremot inte råd med!



Till något helt annat: håller förresten på med en header till bloggen då det är så tråkigt med bara svart, ska även slänga in lite färger.


Hej då så länge :D

 


Av Lollo - 24 februari 2014 23:10

Har äntligen gjort klart mina skor!! Blev väldigt nöjd även om ”trycket” blev lite snett, men blir nog bra så fort färgen torkar och jag kan ta bort blyertsenTänkte även dela med mig av min kunskap i ytligare en tutorial!

För alla borde veta hur man gör tråkiga skor till snygga skor    och för mig som är helt galen i skor och har lite för mycket kreativitet så är det här perfekt!


Det viktigaste är att ha en idé, det funkar inte riktigt att bara slänga på nitar och kedjor på skorna!

Så börja med att skissa på ett papper eller på en bild på datorn så du kan se framför dig ungefär hur de kommer se ut.


 

Så här såg min skiss ut

 

Och så här blev de färdiga skorna 

    

Inte helt lika som ni ser....Nu till hur man gör dem!

 

Du behöver:

Ett par skor

Linjal eller måttband

Nål

Skosnören

Nitar

Kedjor (Jag hade 2m)

En tång (Favorit ägodel)

Små ringar (8st)

Textilpenna

Blyertspenna

[Länkar material längst ner av inlägget]

 

 

Vad för material du vill använda beror på dig och hur du vill att dina skor ska se ut! Jag kommer bara visa vad jag använde och hur jag gjorde.

 

 

 

Steg för steg:

 

1. Ta ett par skor. Färg och sko stårt spelar ingen roll men jag köpte ett par helvita från Cheap MondayTygskor är bäst om du ska måla och fästa saker på dem.

 

 

2. Ta din nål och gör ett hål under den översta öglan för skosnören, sedan krånglar du in en av de små ringarna i hålet så det går igenom tyget och öglan. Sätt en till ring som du fäster kedjorna i.

Testa dig fram med längden på kedjorna jag använde de här måtten: Längsta – 27cm, Mellan – 21,4cm, Korta – 21cm. Du kan använda fler eller färre kedjor om du vill.

Gör det samma på andra skon

 

 


3. Mätt ut var du vill ha dina nitar och tryck dem igenom tyget, det är krångligt men trycker du från båda hållen så går det till slut igenom (Ta av skosnörena så blir det enklare).

Var noga med att vända spetsarna så långt in mot tyget så de inte skaver eller sticker din fot (för det gör extremt ont), prova skon emellanåt. Det ser bättre ut om du är noga och sätter dem så rakt som möjligt.

Man ska egentligen använda nitar som man fäster med en liten platta bak. Mindre risk att man skadar sig.



4. Bytt skosnören och dina skor är mer eller mindre klara! Jag älskar färglada skosnören men svarta räcker för att bryta den tråkiga vita färgen.

   

5. Om du till exempel vill ha en logga på skorna så börjar du med att mäta hur stor du vill att ”bilden” ska vara (min är ca 5x5). Antingen börjar du skissa direkt på skorna med blyerts eller så skriver du ut en bild och använder den som mall. Jag gjorde båda delarna och mall är svårast att göra om märket är litet. 

Ta sedan använder du textilpennan och fyller i linjerna, om det är små smala linjer så var noga med att endast använda spetsen. Låt färgen torka efter anvisningarna och ta bort blyertsen med sudd eller möjligen vatten (färgen tål vatten upp till 40 grader)

 

 


OCH KLAR!

Nu har du dina egna skor som ingen annan har!

Perfekt om du vill vara unik eller bara visa vilka band du lyssnar på med fötterna (Jag träffade min självfrände genom band namn på hennes skor).


   Förre  Efter


Hoppas jag inspirerade och gav er idéer till vad ni kan göra med vanliga tråkiga skor!

 

Om ni vill använda samma material som mig:

Kedjor

Nitar

Textilpenna

Små ringar



Vad som gäller mitt bloggande så hade jag tänkt blogga minst en gång i veckan, typ sammla ihop allt som hänt ca 3 dagar i ett inlägg...

Ja ja, hej så länge och lycka till   

 



Av Lollo - 23 februari 2014 20:53

Jag ska börja med tutorial här på bloggen! Så börjar enkelt och vissa hur man gör den här frisyren jag ofta gör åt min lilla syster

 

Cat-ears-hairstyle, Hittar inget riktigt namn på frisyren men den är löjligt enkel att göra när man väl lär sig!

För övrigt så är frisyren Japansk påhitt och passar enligt mig i alla tillfällen. Till skolan, fest/kalas eller en vanlig dag med kompisar och frisyren håller sig fin väldigt länge.

Det funkar både på långt och kort hår (beror dock på hur kort).


Det här behöver du:

Plattång

Borste

minst 2 hårspännen

Hårspray

Dekorationer tex: rosetter  


Steg för steg:


1.Börja med att tvätta ditt hår och kamma det ordentligt, platta även om det behövs. Om du vill så kan du ha i övriga produkter som du brukar använda för att skydda håret, men undvik sånt som gör håret stelt


2. Ta ta en bit av ditt överhår. Ta ganska mycket så det räcker till ett ”öra”, testa dig fram.

 

3. Tupera baksidan av håret, detta hjälper örat att stå upp. Om håret inte vill stå i steg upp i steg 4 så tupera även sidorna och fram. 


 

4. Snurra toppen av håret och lägg det bak så det bildar ett öra.


 

5. Fäst med ett hårspänne eller fler om det behövs. HÅRSRAY!!! Upprepa med andra sidan av håret


 

6. Dekorera med roseter och glitter spray! Hitta även på något kul med resten av håret om du vill.


TADA! Dina egna katt öron :D

Nu är du redo för konvent, fest, dina vänner eller för att alla i din klass ska kolla konstigt på ditt hår! Jag tycker den här frisyren är extremt gullig och den är väldigt enkel att göra, dock har jag aldrig gjort den på mig själv då jag har så olika längder på håret att det inte blir bra.


Lite bilder på frisyren 

     


Så nu kan ni försöka göra den på er själva eller någon annan!

Lycka till ^^

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards