CupcakeNation

Alla inlägg under oktober 2015

Av Lollo - 29 oktober 2015 23:44

Så sista dagen innan lovet var det ”utklädnings dag” i skolan. Då jag åker buss kan jag inte riktigt sminka mig till nåt extremt så körde closet cosplay av Chloe från Life is strange!

   

Tog dock av mig peruken efter lunch då den klia och det blev varmt xD


Har i alla fall lov nu.. dock närmar den sig mot sitt slut D: Har typ inte gjort någonting vilket jag varit orolig för. Har varit så rastlös så går med på typ allt just nu. Gå ut på promenad? Sure. Följa med och handla? Visst. Vika tvätt? Okey, får ju i alla fall nåt att göra!

En sån sak var att baka. Jag är verkligen värdelös när det kommer till att laga mat eller baka. Jag kan helt enkelt inte! Jag kan typ göra kladdkaka och koka nudlar.

Men fick med mig lillasyster och köpte ”cupcake” mix!

     

Var inte så duktig på att lägga på frostning men lyckades till slut iaf!!


Och senast igår var jag ute på äventyr! Blev nämligen väckt vid 8 igår av en kompis som sa att han var i Örebro (vilket inte är så långt ifrån där jag bor) och skulle vara där hela dagen. Vi har inte setts på över ett år då vi bor så långt ifrån varandra och hade redan pratat om att jag skulle åka dit om det passa. Så jag hoppa på en buss på väg mot Örebro… och halvvägs dit sket det sig… Det blev ”akut” ändrade planer och min kompis skulle inte alls va i Örebro.

Så efter en liten panik attack så satt jag på busstationen i Karlskoga med ungefär 1 och en halv timme till nästa buss hem.. Som tur var fick jag snabbt tag i en kompis i Karlskoga och jag hade en mysig dag med henne istället!! Vi prata en massa och gick i affärer och trots att jag försöker spara pengar så fick jag med mig det här hem:

     

Har nu köpt hårfärgen jag ska ha i mitt hår!! Ska sätta i det redan på lördag *^* om den räcker.. Har väldigt tjockt hår så kanske skulle behöva en till. Funderar även på att kanske ha i rosa också men vet inte hur än så får se om jag får helt lila eller rosa och lila!!


ta lite Attack on titan soundtrack för det är mysigt <3

Av Lollo - 21 oktober 2015 17:04

Tänkte det var dags att skriva detta! Hade tänkt att skita i det här inlägget för det hände förra veckan men inte orkat skriva xD


Well här kommer en liten historia!
26 oktober 2002 fick en liten fyra årig flicka cancer (leukemi) och jag har nog gjort det väldigt uppenbart att det var jag.
Jag minns nästan ingenting från tiden jag var sjuk då jag var 4-6 år och det jag minns mest är en del saker från sjukhuset. Så i mitt minne bodde jag mer eller mindre där, vilket jag inte gjorde.


Så förra veckan (13/10) var jag på min sista kontroll på sjukhuset som jag varit på i sedan 2005! Och den 26 är det 13 år sedan jag blev sjuk.
Så efter 10 år så är jag helt ”fri” från cancern och måste säga att det känns väldigt skönt! Men även konstigt då jag har gått på de här kontrollera iaf en gång varje år.

Fick i alla fall lite ”minnes” saker från sjukhuset

 

Var på lite dåligt humör innan och när de kom och trolla och gav mig ett freaking ballong svärd så blev jag faktiskt på lite bättre humör.

Måste säga att trots jag har haft en dödlig sjukdom så har det inte direkt påverkat mig idag eller jag  känner mig inte ”påverkad” av denna tid i mitt liv. Inte vad jag märkt och jag tänker inte på det så mycket heller. . Liksom det besvärar mig inte.



Efter blodprov och allt sånt, så åkte vi och handla lite!
Mina älskade skor har gått sönder… väldigt rejält.

Hålet går rakt igenom skon så behövde verkligen nya skor

AND HERE THEY ARE! Har redan lyckas gått in dem tillräckligt mycket för att inte dö under skoldagen! Saknar dock bekvämligheten av mina gamla skor xD

Köpte även lite saker till mitt rum! Hitta nämligen ett säng sätt som heter Lollo, på Rusta så var tvungen att köpa det! Plus ett överkast för jag hade inget. Plus lip smacker because why the f_ck not!

   

Vi fikade även på IKEA där jag skaffa mig dessa!!

   

Tre små kaktusar! Köpte dem som present till mig själv för att fira mitt sista besök på sjukhuset!

Har inte riktigt koll på hur man ta hand om kaktusar så vi får se hur länge de kommer överleva!

Av Lollo - 10 oktober 2015 16:30

Vi hade äpplen i matsalen i torsdags… och kände för att testa mina ”carving skills” och gav dem ansikten c:<

      
 

Som ni ser i videon så gjorde jag dem på samma äpple cx 

hade annars varit tvungen att äta 3 äpplen och det kändes lite onödigt…


Mer kreativt!

Gjort klart min oljemålning! Tycker inte alls om den xD Först och främst är blomman orange istället för röd och ”skuggan” blev för mörk.. och bakgrunden är grön och inte blå

 

Vet inte vad som kommer hända med den här men just nu står den i bildsalen och tar plats cx

Men en annan bild jag håller på med, men istället tycker om!!

Vi ska måla med endast svart vatten färg så börja måla en fjäril och insåg att jag inte vill försöka göra den andra vingen så måla masa krumeluter och former istället cx

Denna bild passar in i en serier med bilder som jag kallar "Sad art". Då jag målar dem när jag är ledsen över något, låter kanske lite deppigt men tycker själv de är finna att titta på efteråt. Kommer samla ihop några och sen tävla med dem under UKM nästa år ^-^


Nästa sak vet jag inte om jag ska kalla "kreativ" eller bara galet…

Mitt hår var fyllt med hårspray så det stod åt alla håll så av någon anledning gav jag mig själv denna knäppa frisyr.

Ingen kolla ens snett på mig och när jag inte fick några kommentarer. Så var jag tvungen att fråga om deras icke intresse över mina galenskaper och de svara: Vi är inte förvånade för du ser alltid lite speciell ut. Det där är typ normalt när det gäller dig.


jaha okej tack cx

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards