CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2015

Chloe och Cupcake

Av Lollo - 29 oktober 2015 23:44

Så sista dagen innan lovet var det ”utklädnings dag” i skolan. Då jag åker buss kan jag inte riktigt sminka mig till nåt extremt så körde closet cosplay av Chloe från Life is strange!

   

Tog dock av mig peruken efter lunch då den klia och det blev varmt xD


Har i alla fall lov nu.. dock närmar den sig mot sitt slut D: Har typ inte gjort någonting vilket jag varit orolig för. Har varit så rastlös så går med på typ allt just nu. Gå ut på promenad? Sure. Följa med och handla? Visst. Vika tvätt? Okey, får ju i alla fall nåt att göra!

En sån sak var att baka. Jag är verkligen värdelös när det kommer till att laga mat eller baka. Jag kan helt enkelt inte! Jag kan typ göra kladdkaka och koka nudlar.

Men fick med mig lillasyster och köpte ”cupcake” mix!

     

Var inte så duktig på att lägga på frostning men lyckades till slut iaf!!


Och senast igår var jag ute på äventyr! Blev nämligen väckt vid 8 igår av en kompis som sa att han var i Örebro (vilket inte är så långt ifrån där jag bor) och skulle vara där hela dagen. Vi har inte setts på över ett år då vi bor så långt ifrån varandra och hade redan pratat om att jag skulle åka dit om det passa. Så jag hoppa på en buss på väg mot Örebro… och halvvägs dit sket det sig… Det blev ”akut” ändrade planer och min kompis skulle inte alls va i Örebro.

Så efter en liten panik attack så satt jag på busstationen i Karlskoga med ungefär 1 och en halv timme till nästa buss hem.. Som tur var fick jag snabbt tag i en kompis i Karlskoga och jag hade en mysig dag med henne istället!! Vi prata en massa och gick i affärer och trots att jag försöker spara pengar så fick jag med mig det här hem:

     

Har nu köpt hårfärgen jag ska ha i mitt hår!! Ska sätta i det redan på lördag *^* om den räcker.. Har väldigt tjockt hår så kanske skulle behöva en till. Funderar även på att kanske ha i rosa också men vet inte hur än så får se om jag får helt lila eller rosa och lila!!


ta lite Attack on titan soundtrack för det är mysigt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards