CupcakeNation

Alla inlägg under december 2014

Av Lollo - 30 december 2014 21:26

 Är hemma efter att varit hos min vän Bella. Vi kom fram till att jag inte hade varit där på ett år! Och ändå kändes det som vanligt! Ibland när man träffar en vän efter lång tid så kan det vara lite awkward i början… Men här var det som om tiden hade pausat och bara trycks på play igen!

Jag och Bella är nu lite olika men ändå ganska lika men vi har känt varandra sedan dagis! och då jag flytta i trean så har jag inte kontakt med någon av mina vänner från den tiden. Jag är även en dag äldre än henne så vi låg på BB samtidigt. Vi har helt enkelt varit bästa vänner sedan vi föddes! Jag har inte så många vänner men av de få vänner jag har så har jag cirka fyra vänner (om ni läser detta, så är det er jag skicka videon till igår c;) som jag räknar som mina bästa vänner. Alla vänner är viktiga till mig men detta fyra är speciela och Bella är en av dem. Trots att vi inte träffas så ofta längre är jag glad att jag har henne!

Snygg är hon också c;   


  

I morgon är det ny år och då kommer kimberly och hennes familj hit. Tycker det är jätte kul att mamma och Kims mamma har blivit tillräckligt mycket vänner för att bjuda över varandra på Nyår!

Det är verkligen ett plus för mig och Kim för då kan det bli roliga och trevliga utflykter med båda familjerna i framtiden!


Och eftersom det är Nyår i morgon och vi får ”besök” har jag för en gångs skulle verkligen STÄDAT MITT RUMT! Tvättat golv och allting!

Så gjorde en ”my room tour” video när jag var klar

Så om ni är nyfikna på hur jag bor så har ni svaret DÄÄÄR! Visste faktiskt inte att det fanns en ”my room tour, tag”. Jag bara gick runt i mitt rum och filma lite. Kunde säkert göra mer ”ingående” men det orka jag inte, plus så intressant är inte mitt rum!


Ha det och GOTT NYTT ÅR!!

Av Lollo - 26 december 2014 20:49

God jul alla ^-^

För mig så har julfirandet precis slutat. Min familj firar typ jul från 24-26 och kan säga att det inte är så trevligt för magen (har haft ont i magen sedan julafton av allt godis och mat!).

Men i alla fall! Julen var riktigt mysig i år och trots att jag har ätit mycket så har jag inte ätit SÅ mycket. Vilket betyder att jag trots magont mår någorlunda okej (har ändå haft ont i magen i säkert en vecka innan jul).

Något som hänt ju äldre jag blivit är att jag inte är lika exalterad för julen längre. Jag minns liksom hur jag inte kunde sova på kvällen för att jag såg så framemot att tomten skulle komma med massa paketet!! I år somna jag så fort huvudet träffa kudden.

Har nog sett mer framemot lov än jul faktiskt xD

GAv bort Rosor till Mormor och farmor i Julklapp! De blev jätte glada! (räkna ut att jag gav bort 400kr i värde på rosor xD) Glömde dock att ta kort på de färdiga buketterna 

    Fixa en julklapp till Kimberly också. Tyckte jag lyckas slå in den väldigt bra! Om ni är nyfikna på vad jag gav bort så var det två bokmärken (hon är en bokmal), Hello Kitty klistermärken och sopbubblor med spiderman c;   Var i kyrkan och gjorde julgrupper som jag gav bort till mamma och morfar! Kanske borde bli florist xD     Vår gran ^^ Stina under granen c:   Min bror hemma hos farmor.   Yngsta lillebror hos farmor!   Hemma hos oss den 25 för presentöppning! (vi är hos farmor 24 och hos oss 25)   Vad jag fick ^-^

Choklad, maskara, tre Victoria Secret där alla luktar något med äpple, skullcandy hörlurar till mobilen! Fick även närcon biljetter (egentligen pengar då sommar biljetterna inte släppts än) och pengar.

  den 26 är alltid mammas systrar här och äter tillsammans med mina kusiner. Så vi har spelar supersmash bros hela kvällen! (inte för att skrytta men van två gånger i rad)   Hur jag såg ut större delen av tiden!    Eller så här när lillebror tar kort på mig! (nog första "ful" bilden jag lägger upp på mig här)

 

Alla bilder är tagen med skolkameran (utom de tre första) jag lånat hem under lovet. Älskar verkligen att ta kort med den! Man känner sig extremt proffsig med en stor kamera och att sedan enkelt fixa dem i photoshop!

De första dagarna av lovet så sken solen och det var väldigt mycket frost ute så tog lite kort!

     Okej detta är självklart inte en frost bild men tycker det var en fin bild på min sura katt

Har fler på min flickr ^-^

Försöker lära mig kameran då jag nog är en av de sämsta på den i min klass! Photoshop och Indesign kan jag men självaste kameran…. Nah, lite osäker på den fronten va!



I morgon ska jag till en av mina ”barndoms” vänner som jag inte träffat på jätte länge!! Ska bli kul samtidigt som jag är orolig över min mage xD för enligt henne ska vi äta massa godis och pizza… Kommer rulla ut genom 2014, rund som en boll…


VI HÖRS SÅ LÄNGE!

Av Lollo - 20 december 2014 21:00

Det har nu varit december i 20 dagar (fyra dagar kvar tills jul yao!) och jag har inte ätit någon lussebulle... inte en enda en (I-lands problem varning)!!!! Så jag drog på mig skorna, mössan, min tjockaste jacka, halsduk och hörlurar och gick ut i vinter kylan till Ica och köpte en lussebulle!

även Jelly beans då jag älskar det och en citron och kardemumma muffin (ska ni till Ica så köp en sån ni med, den är jätte god och kostar typ bara tio kronor). Dock så var jag väldigt besviken på min lussekatt… det var nog den torraste lussebulle jag ätit i hela mitt liv D’:

 


Var även på mitt första cosplay meet-up igår! Det hålls typ aldrig meet-ups i närheten av där jag bor då jag bor långt bort från allt och alla hålls i typ Narnia. Men igår så var det ett i grannkommun A.K.A där jag går i skola! Så efter skolans julavslutningen drog jag och Kimberly ut på stan och handla lite och sedan drog vi iväg på vårt första Cosplay meet-up.

Varken jag eller Kim var i Cosplay då ingen av oss har någon än! Men efter jul ska jag beställa min första! Vilket jag ser framemot! Samtidigt som jag är lite deppig då jag har fått världens ”kropps”-komplex igen :c


MEN NU TILLBAKS TILL MEET-UP’et

Vi var elva pers som kom och jag har sett/träffat alla minst en gång innan. Förutom Alix, Faunen.

Det hela var väldigt kul! Vi prata, larva oss och körde fotleken och köpte fika!

 Fotleken, Om ni inte vet vad det är så går det ut på att man ska röra någons fot och så ska den personen flytta foten du rördevid med din fot. Låter krångligt men är jätte lätt och super kul...    Bäst är om man inte har tajta byxor och att man är väldigt viiig.    Vi körde att man fick hålla i varandra! Så här har ni den enda bilden i historien där jag "kramar" Kimberly   Segrarna!   Och ofc en derp bild på Johanna!  

Har som sagt aldrig varit på ett meet-up förut (Först och främst då jag inte börja med konvent förrän det här året) och tycker det gick väldigt bra! Jag och Kim var tvungen att hinna med en buss så vi stanna inte så länge men det gjorde inte så mycket för väl på bussen så kände vi hur slutkörda vi var efter dagen så vi nästan somna på bussen!


Det hjälpte även lite för min konvent-depp jag haft den senaste tiden samtidigt som den ökade xD Men det är ”bara” 41 dagar tills jag ska på konvent igen så får försöka stå ut!


Ska tills dess läsa den här serien!

Tror inte jag berättat så mycket om mitt intresse i böcker men jag läser faktiskt väldigt mycket! Både riktiga böcker och manga. Läste nyligen ut Death note (Väldigt bra serie) då vi hade böckerna på biblioteket så tänker därför nu ge mig på Narnia serien!

Narnia, Häxan och Lejonet var min favorit film från när jag var liten (hade till och med TV-spelet) så när vi såg den med klassen så fick jag världens nostalgi (Jag var ju ändå sju när den kom ut) och då jag visste att den fanns på biblioteket bestämde jag mig för att läsa den!

Blir kanske någon recession på böckerna då det var länge sen jag skrev en! Borde göra en på de anime serier och manga böcker jag sett på senaste tiden… fåt återkomma till det!

HA DET BRA!!



MUSIK TIPS!

Av Lollo - 11 december 2014 21:32

DAGS FÖR EN UPPDATERING OM VAD SOM HÄNDER HÄR OMKRING!


Första grejen handlar om en Facebook sida jag startat!!----> KLICK HÄR

Så vad är detta för sida? Såklart en Photoshop-edit-cosplay-thingy-sida! Personer som vill att jag ska redigera deras bilder kan helt enkelt kontanta mig och så redigerar jag deras cosplay bilder!

 Byggt vingarna i bilden själv genom att klippa ihop olika delar av bilder!   Alan från Kuroshitsuji musikalen.

  

Detta tar jag betalt för i fall ni undrar för det ligger mycket jobb bakom dessa bilder!

Men gilla gärna min FB och kolla runt lite på den där jag har förre efter bilder och några fler bilder jag gjort!




Andra grejen! Har gjort ett porträtt till!

 

Detta är en FB-vän till mig och jag blev sjukt nöjd med bilden! Like… just look at it! Har som sagt inte målat ett porträtt sedan 2013 (denna gjorde jag dagen efter den av Jack btw)





TREDJE GREJEN! Var som sagt Nobeldagen igår och skolor i Sverige brukar ju fira detta på olika sätt! Min skola tvingar alla ettor att skriva en novell och sedan får en elev från varje program ett pris.

Pris: Divergent-som jag redan läst, ett diplom och ett glas  

Och jag vann! Både chockad samtidigt som jag var väldigt nöjd med min novell så att jag kände mig ganska säker. Men det roliga var att på glasen stod det Novellpris… utom på mitt glas där det stod Novellris…. Yes… det står ris och inte pris på mitt glas xD


Fjärde!! 

Testa på visual kei stilen.... typ xD gjorde massa flärpar i mitt hår

   




NU TILL DET SISTA!

Tomten kom tidigt med ett paket.

   

Har beställt en massa grejer från Dresslink! Och efter en lång väntan kom de till slut! De var typ två tröjor som jag inte kunde ha ALLS (måste skickat fel storlek) så de fick min lillasyster ta. Även att en del tröjor inte var så pösiga eller långa som jag ville, men jag är väldigt lång så inte mycket att göra åt. Rekommenderar verkligen sidan! Super gulliga kläder för allt typ under 100kr.

Nu till vad jag köpte!

 Skor, knästrumpor och två par strumpbyxor, en med kanin och en med spader.   Två cardigans    Sminkborstar, ett diadem och en kam att tuppera håret med.  MASSA TRÖJOR     En space kjol och en läder kjol  Två par leggins!

Sidan är jätte bra så rekomenderar den verkligen! Den heter som sagt Dresslink och är väldigt billig, dock kostar frakten ganska mycket och det tar väldigt lång tid. Men alla grejer var finna och inget var förstört! 


Var väl allt jag hade för den här gången xD

Ha det bra!

 

Av Lollo - 4 december 2014 11:39

För er som missat det har jag haft en frågestund här på bloggen och ska nu svara på alla era frågor med halvt bra och roliga bilder!


Tack till-

Chan

Batman

Fille

My bro Fancypantsy

Alex

Emilie

Anonym

-För era frågor ^^


NU TILL ALLA ERA FRÅGOR!


1. Vilken är din favorit film? (räknas inte med anime)

Kollar inte så mycket på film men De fem legenderna har en speciell plats i mitt hjärta <3



2.Varför är du bra på att måla?

 

Om jag får vara själv kritisk så är jag inte så jätte bra xD tycker bara det är kul så jag har målat länge vilket resultera i att jag blev bättre.



3. Gillar du saltgurka?

 

Nej



4. Är du en fluffig Unicorn?? c;

 

Självklart! Eller mer en unitato/potatocorn .-.



5. Vilken är din favorit tröja? o.O

 

Har typ bara 4 t-shirts jag byter mellan så de här två är mina favoriter



6. Skulle du våga hoppa ner i en stoooor hink med nutella? *.*

 

Våga skulle jag, men skulle inte göra det då jag inte gillar nutella och det skulle bli kladdigt.



7. Om du fick välja, Göteborg eller stockholm?

 

Älskar Göteborg, kommer nog bo där i framtiden~



8. Kawaii.se eller spreepicky.com?? ^^

 

Aldrig handlat på spreepicky så får ta kawaiiDesign~



9. Favorit ritprogram?

 

Paint tool sai är det jag använder när jag målar och tycker bäst om. Har tidigare använt gimp~



10. Hur länge har du ritat?

 

Har målat hur länge som helst. Har mer eller mindre ärvt mitt intresse och ”talang” från pappa. Börja dock inte med manga förrän jag var 11-12 år.



11. Vad vill du arbeta med i framtiden?

 

Vet inte riktigt men har ju drömmen att ge ut en bok och bli designer. Sedan så pluggar jag ju till fotograf/journalist nu på gymnasiet~



12. Favorit anime?

 

Attack on titan helt klart… Men har också förälskat mig i Code geass <3



13. Vad gillar du mest med din tecknarstil?

 

Vet inte riktigt, gillar väl hur jag gör läppar och ögon (både riktiga och manga). Älskar även att måla hår~



14. Favorit anime karaktär?

 

Svår fråga då jag har minst en från varje serie jag sett xD



15. Vilka cosplay planer har du för 2015

 

Female Noiz (Zion) från Dmmd, Takuma från VK, Nunnally från CG och kanske en OC~



16. Vad tycker du om Lindsey Stirling

 

She’s my god. Nej men hon är helt amazing, älskar hennes musik!



17. Ditt favoritband?

 

Lyssnar på flera olika men dessa två skapade ”rock-Lollo”. (asking alexandria och Black veil brides)



18. Skulle du kunna tänka dig ha regnbågsfärgat hår?

 

HELL YEAH! Hade planer på det ett tag men den skrotades…



19. Hur lång är du?

 

Hela 173cm~



20. Gör du på din fritid?

 

Enough said..



21. Vad har du haft för hårfärger?

 

För er som undrar så är det ålder jag skrivit över och under varje frisyr och hårfärg xD




Det var alla frågor!! Måste säga att det var kul och att jag är överraskad att jag faktiskt fick frågor!!

Tack ännu en gång ^-^



Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards