CupcakeNation

Alla inlägg under april 2014

Av Lollo - 19 april 2014 21:50

Hej alla och Glad påsk på er!

Årets ”påsk kort”, väldigt nöjd med den faktiskt.... Önskar dock jag hade pengar och kunde köpa de där byxorna så jag har dem på riktigt med!!


Inte skrivit på ett tag men har i alla fall påsklov nu.. men ingen vila här inte, är nämligen lite full bokad:

Mån: Antagligen fotografering

Tis: Baka med tjejgruppen (för London resan), kanske fixa pass

Ons: Manga-workshop, fotografering (om det inte blir på måndag)

Tor: Disco (samla pengar till London)

Fre-sön: Picacon.

Får knappt en ledig stund!


Fotograferingen är för mina vänners Cosplay så jag ska självklart leka modefotograf! Kommer dela med mig av bilderna så ni kommer även få se klänningen som Mich sydde som jag designa!

Ni kanske är lite nyfikna på vad Onsdagen betyder? Jo om ni har följt bloggen ett tag så la jag upp ett inlägg där jag skulle vara ”bildlärare”. Det var på lilla skolbiblioteket och nu ska det hållas igen fast på biblioteket på Folketshus.. Inte så jätte nervös faktiskt, men börjar bli orolig då jag inte har så mycket tid kvar att planera!!


FÖR ÖVRIGT!!

Firade påsk lite annorlunda i år. Har tidigare alltid varit med min familj men i år bytte jag familj för en dag och firade påsk med de här tjejerna!

Om ni undrar vad jag har i mun så är det piercingarna jag köpte i Stockholm men som var förstora, tappade dock en av de jag hade så var tvungen att bytta.

Om ni nu tror jag har fyra hål i läppen: Nej det är så kallade ”hästskor”, öppna ringar med kulor i båda ändarna (fått denna fråga många gånger).


Vi var ute till Kim's familjs sommarstuga och bara hängde, gjorde inte så värst mycket.. förutom att jag och Kim gjorde en väldigt ”vacker” tårta av sockerkakan som hennes mormor hade bakat.

Vi prata även med Wez och hans vän Ben på skype

Han har nämligen åkt hem till Australien nu men kommer tillbaks redan i oktober för att följa med mig och Kim till Göteborg och se Asking Alexandria!! (längtar)


För övrigt så åt vi god mat och var vid sjön och kolla. Förutom det jätte fina vädret var det inte speciellt kallt i vattnet heller! Kanske inte dröjer till årets första dop?

 

Men många skratt senare så kom jag hem och jag ska snart äta upp min chokladkanin (om jag orkar) och måla vidare på en bild till tecknings tävlingen som är under Picacon (Det är meningen att göra den förre konventet för er som undrar).


Måste även dela med mig av den här:

Kanske inte verkar som någon som lyssnar på japansk musik men det gör jag lite då och då. Plus denna av One Ok Rock är en av mina favoriter just nu!!


Och ni som läser detta är de första på socialmedia som nu får reda på att det är den låten jag ska ha på min konvent video!


Ha det bra och glad påsk (igen)!!!

Av Lollo - 8 april 2014 22:15

Skulle blogga igår egentligen men orkade inte då jag i ungefär fyra timmar jobbade!

Vi har något i min kommun som de kallar ”Centrumfesten”. Tydligen har det funnits ett tag men jag har inte känt till det förrän jag fick reda på att tjejgruppen (där jag är med och samlar pengar till en London resa), tydligen skulle vara där och sälja kakor, tandborstar och strumpor!  

Vet dock inte hur det gick då jag och Mich satt i ett annat rum och ansiktsmåla!

Ännu något jag kan kryssa i att jag har gjort!!

(Det var bara så här rent under två till fällen för sen var det grejer över allt!)

I början var det lugnt och det kom inte så många, så det var bara jag som måla. Men efter ett tag var vi två och till slut tre som måla! För fy f-n vad folk det kom ett tag!


Jag var mer eller mindre ”huvud målaren”. Michelle målade endast fjärilar och kom annat så var det jag som fick måla dem till lejon, kaniner, katter, clowner och leoparder. Tigrar och spiderman på händer och ormar i ansiktet var det också.

Så nu har jag målat så många lejon, leoparder och ormar att jag kan göra det i sömnen!


Min hand fick också en vacker makeover..

Testade färgen på min hand för att se om jag behövde mer eller mindre vatten

Min bror fråga: ska du göra samma sak när du testar färg om du blir tatuerare?

Svar: Nej, det ska jag nog inte göra..


Måste säga att det var ganska kul! De andra var super stressiga men inte jag, jag var hel lugn... Fast jag gör inte om detta utan betalning!


Måndagens outfit förresten!

(Photobomb av min bror...)

Ett barn kommenterade förresten mina piercingar och sa att de likna huggtänder.. vilket jag svara: Ja, de är lite som huggtänder!


Måste vissa den här också! 

Den här filuren gick runt på centrumfesten! Riktigt tjusig måste jag säga  

Fick förresten inte se mer av arrangemanget än vår lilla konstnärs vrå.. Så jag vet fortfarande inget om den så kallade centrumfesten! Får väl vänta tills nästa år!


Ha det bra!

Av Lollo - 5 april 2014 19:46

Var ju UKM igår!

Detta är tredje gången jag är med i självaste tävlingen. Första gången gick jag tyvärr inte vidare men andra gången gick jag till final! Dock var jag bort rest då så man hoppas man kan hänga med den här gången. Det var väldigt kul att se alla titta och berömma mina bilder! Jag är väldigt nöjd med dem.

Vi har dock inte fått resultatet än men jag har ca 5 stycken jag tror går vidare (med räknat mig och Kim)

   Kims bilder

Bilden är från när jag hängde upp mina bilder på torsdagen, under utställningen var de fäst i väggen med kludd så de skulle sitta rakt.


Två av bilderna jag hade med      

Något jag tyckte var synd var att man knappt la märke till dessa

De såg ut som vanlig bordsdekoration fast att de också var med i utställningen! Min vän Nora har gjort dessa vackra blommor i kaffepapper! Eller filter heter det nog...

I alla fall från långt håll såg de äkta ut så jag såg dem inte först, men hoppas fler upptäckte dem för de är super fina!

Kolla även hennes blogg där hon gör lite allt möjligt, som att rida och lär kor att hoppa!


Sen var det scen uppträdanden, jag och Kim skulle egentligen ha med en film men vi blev inte klart med det vi behövde så vi hann inte börja filma. Så idag var det bara sång.

De flesta sjöng ”fint” men det var ingen som sjöng något jag direkt gillade, inga bra låt val alltså. Sen var det en tjej som var urdålig, visst var det modig av henne att gå upp på scen själv och sjunga men det lät verkligen.... inte bra.


Sen har vi ju Sugar och Ella som uppträde!

 Tyckte hon såg ut lite som Demi Lovato cx

Sugar är så otroligt duktig!! Hon visade mig och Cornelia (En kompis jag gick dit med) hur mycket hon skaka innan hon gick på. Hade hon tagit i lite mer skulle hon gått direkt till riksfinal tror jag! Men hon var helt klart bäst under kvällen!


Sen var det tre band som spela och ett av banden fall mig lite i smaken faktiskt,

  De kalla sig för ”Aldrig” och var riktigt sköna killar som fick publiken att skratta. Plus de hade en låt som heter: Vad gör du i mitt päron träd?

Charmigt som fan eller vad Cx



Ha det bra!

P.S Hade tänkt lägga upp ett stycke ur ”boken” jag håller på och skriver idag eller imorgon så se fram emot det :D

Av Lollo - 2 april 2014 22:58

Veckan närmar sig sitt slut och inget har hänt i lilla Lollos liv.......

Eller jo en massa saker händer men inget jag bloggar om för det är antingen för ointressant eller något jag inte kan göra ett inlägg av. Jag skriver nämligen inte små meningslösa inlägg utan samlar ihop några händelser och sedan skriver.


Vi kan ta min animation först för jag har nämligen precis färglagt den!

 Ska bara göra den till en kort video med musik, så snart får ni se den.. om jag inte bestämmer mig för att göra fler dansande figurer förstås...

Måste säga att jag gillar bakgrunden jag gjorde

So kawaii~neeee *^*


Något jag har gjort idag är klippt mig!! Hade även nästan tre meters utväxt så var skönt att bli av med den

Är inte fixad i håret på bilden dock och målade över ansiktet bara för att. Men det är väldigt risigt och missfärgat!

 MEN INTE LÄNGRE! Är super nöjd! Luggen kanske skulle vart lite längre så jag kan lägga den på ett speciellt sätt men det är väl bara att vänta tills det växer ut igen.

Är alltid lite nervös när jag ska klippa mig men det har aldrig blivit katastrof fel och jag får snabbt frisyren jag vill ha efter att tvättat det och fått styla det själv.


Om någon frågar om jag har klippt mig i morgon ska jag svara: Nej det ramla av .-.

Varför fråga sånt man ser, det synns att jag har klippt mig jag vakna inte upp med ny frilla direkt


Måste säga att skolan är väldigt rolig just nu.. Inte varje dag man får bygga med kaplastavar på tekniken!

Kims och mitt ståtliga piratskepp! 

Vi hade dock fotboll idag (Inte gilla) och jag hade inga skor så jag har typ brutit tån, gjorde dock två mål (personlig rekord!!)



NU TILL ER SOM SKA TILL PICACON!

Ska nämligen göra en konventvideo så om ni är intresserade leta upp mig! Om inte letar jag upp er!

Har träffat på många intresserade från andra sidor och även från konvent ledarna! Så kommer antagligen gå runt med en skyllt på ryggen som det står ”Cupcake Nation filmcrew” eller nåt   



Nu ska jag sova för i morgon är det skola och även förberedelser inför UKM (YAY).

God natt!


Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards