CupcakeNation

Alla inlägg under juni 2015

Av Lollo - 20 juni 2015 20:30

Sedan 2008 har min familj haft en midsommar fest där vi bjuder in släkt och nära vänner. Vi leker lekar, spelar brännboll och äter klassiskt svensk midsommar mat!

Alltid lika kul förutom att jag var extremt anti people då jag knappt fått vara ifred då jag jobbat hela veckan. Kommer berätta mer vad jag sommar jobbar med i ett annat inlägg. Självklart hade jag kul! Men har alltid haft svårt att prata med folk även om de är ”familj” och då jag träffat så mycket folk under veckan så var det ännu jobbigare för mig.

Men var fotograf i år igen! Och tog lite kort.

         


Då jag ändå skulle fixa mig i ordning för midsommar gjorde jag en ”before & after” challenge. Har säkert ett annat namn men minns det inte!

Men går helt enkelt ut på att man tar en selfie där man är helt osminkad, ofixad i håret och utan filter på bilden. Och sen tar man en efter bild där man har sminkat sig, fixat håret och fotofilter c:

 I förre bilden ser ni även min vackra utväxt!! håller nämligen på att spara ut!  

Sånt här är nog jätte kul om man gör typ cosplay smink! Framför allt om det är jätte stor skillnad.

Av Lollo - 13 juni 2015 19:14

Fast jag varit ledig lite mer än en vecka nu så är det nog inte sommarlov på riktigt förrän mina små syskon slutat. Så igår var jag på skolavslutning för småsyskonen. Ninni slutar fyran, Gustav sexan och Emil slutar nian.

Linnéas klass    Gustavs klass   Emil påvägg upp på scene med skolans anti-mobbning-grupp vargarna  


Emil

   Emil och Mamma c:   Avgångsklassen   Foto på mig av Nora. Har tydligen lysande blå ögon!!! (Här ser ni även min läng jämfört med mamma och min stora syster (hon med ryggen mot kameran) står även inte helt rakt)   Skratta när jag såg denna för syster och jag gör nästan samma min och ingen av det visste om det förrän efteråt  

Måste säga att det känns lite skumt att sitta i idrottshallen där jag suttit sedan tredjeklass och inte vara där på grund av att man själv slutar skolan!


Där jag bor är det inte många ”alternativa” utan det är typ bara jag, men får mer eller mindre ge den rollen till lillasyster som inspireras av mig och Moa Murderess. Hon var nämligen den enda tjejen som inte hade en vit eller rosa klänning på sig och blått hår.

 

Vi konstantera att hon liknar en anime figur cx  



I torsdags var jag på informationsmöte angående sommarjobbet då jag börjar på måndag.

Då jag har autism ville jag ha lite mer info var jag skulle vara, vilket jag inte fick. Jag vet självklart var jag ska på måndag, men sen då? Ska jag vänta på parkeringen, gå in någonstans? Det är sånt jag gärna hade velat veta. Så har typ världens ångest över det samtidigt som jag inte har en aning vad jag kommer få göra och det leder till att jag inte vet vad jag ska ha på mig. Det sista lät löjligt men en del arbeten behöver speciella arbetskläder~

Med tanke på möte har jag ett skype möte redan imorgon! Har nämligen blivit media arrangör under liicon! Så kommer få jobba med att filma och fota konventet. Kommer antagligen få en funkis så ska ni dit så håll ögonen öppna över funkisanmälan och få den exklusiva chansen att få jobba med mig c;


Nu till lite pyssel relaterat! I förra inlägget vissa jag en halsduk jag börja med… well den blev för kort så fick börja om på en ny!!

Tog mig bara två säsonger av Game of Thrones! Vet inte riktig vad jag ska ha den till. Tanken var att jag skulle ge bort den men vill även behålla den xD får se hur det slutar

Av Lollo - 5 juni 2015 12:51

Den här veckan har varit mer eller mindre onödig. Fast det är alltid sista veckan innan lovet. Vi har seriöst inte gjort någonting i skolan och kunnat åka hem vid 12 alla dagar förutom måndag.


Måndagen var mer eller mindre den sista riktiga skoldagen och det enda vi gjorde var att leka eller fika på lektionerna. Men jag och mina kompisar drog ut på stan och åt pizza till lunch~

Då jag och Kim ändå skulle införskaffa vatten pistoler till Närcons vatten krig så passa vi liksom på. Dock hade vi kunnat planera det bättre och tagit det på torsdagen då vi faktiskt sluta skolan xD


Tisdag var klassens dag, men vi i Media kunde lika gärna stanna hemma för det var bara Musik och Teater som hade något att göra. Dock fick vi lyssna på lite bra musik~

 Onsdag var det klasskamp och jag var med i typ alla grenar med vatten så var blött och kall lite överallt.


Torsdagen var självaste skolavslutningen. Var ju inget speciellt då vi bara sluta ettan så var picknik på skolgården och vår lärare hade köpt 3,5kg godis till oss! Var inte speciellt fin kläd men hade kjol på mig och sminka mig för första gången på flera veckor xD

 

Vi var nere i källaren och locka håret och what not.


Idag är då första dagen på mitt lov och hade tänkt ta mig typ hundra års lång sovmorgon men var uppe redan vid 8.

 Har inte mycket planerat för mitt lov mer än det jag skrivit om tidigare. Jobb och konvent.


Men kommer pyssla med ett ganska stort projekt. Har nämligen redan börjat med mitt bidrag till UKM 2016! För kommit på att jag vill göra en animerad film och om den ska bli klar är det lika bra att börja nu så hinner jag tröttna och börja igen!


  Det är bara skisser för att se vad jag ska fixa osv för skulle ta alldeles för lång tid animera klart allt på engång! Om ni har svårt att se vad som händer förstår jag er då jag byter färg på skisserna hela tiden cx

Vet inte riktigt hur lång tid man får ha på ”scenen” men har tänkt att videon ska bli ca 4 minuter och har än så länge lyckas skapa 28 sekunder. Tänker inte berätta mer om videon än den är helt klar!! Men om den blir som jag tänkt mig kommer den bli helt underbar *^*


Kommer också sticka en del!

Min mössa blev inge bra så börja istället på en regnbågshalsduk som är en födelsedags present till en kompis cx

Även hjälpt en annan vän med att måla en tattuering 

Är själv väldigt nöjd c:  


Avslutar inlägget med nog den bästa AMV jag sett *^* 

Låten är så fin och mysig och den passar så bra till videon att jag börjar gråta när jag ser den!

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards