CupcakeNation

Alla inlägg under maj 2015

Av Lollo - 28 maj 2015 20:26

Pysslar med lite allt möjligt. Jag gör rosor av kaffefilter, målar, stickar, fotar, photoshopar, bygger med lera, lägger pärlplatta och viker papper. Då jag senaste tiden varit en riktig frisör så skriver nu in även det i mitt CV.

Bella kom nämligen förbi då hennes färgning inte blev så lyckad och bad mig färga hennes hår (då jag råka ha färg hemma).

Så vi satt i solen ute på balkongen och skapade magi! Nej men typ cx

När det var klart så tog vi lite kort, som jag hoppas bilderna kommer ge den lilla skjutsen jag behöver för att öka mitt betyg ett litet steg till!

 

(fler bilder finns på min Flickr)

Det jag gillar mest med dem är att jag inte har redigerat dem! Utan de blev så här bra med bara kameran och en del inställningar!

Bella berätta även att hon ska ansiktsmåla på lördag  och få lite pengar för det. På skoj sa jag att jag kunde vara med då vissa det sig att det vore extremt bra då hon var ensam. Och efter de ”erfarenheter” jag har så behöver man vara fler än en! Så medan jag tjänar lite extra pengar (då jag är väldigt fattig just nu) får jag måla och umgås med min barndomsvän!



Vill även vissa vad jag gjorde under estetisk kommunikationen

Vi behövde inte göra något speciellt utan fick måla. Börja då längta tills jag får börja med bild nästa termin! Var ju ett tag jag tänkte bytta inriktning men när det kom fram att man kunde välja till bild så gjorde jag det~


Hade väl inget mer vettig att skriva… (förutom att min bror har skaffat sig Life is strange så jag vill dö en aning och hoppas att han kommer låta mig spela!!). Slutar skolan nästa vecka för att gå på sommar lov.

Under sommaren har jag inte mer planerat än sommarjobb och Närcon. Har Säffle pride och Karlstads spel konvent men vet inte om jag kan gå… Ska även beställa min cosplay för NC snart så är super excited!!


HA DET GÖTT!!

Av Lollo - 22 maj 2015 16:37

Woah… WOW! Har jag en blogg? Verkligen, sen när? Såpass länge..

Ja har mer eller mindre glömt min blogg, för ibland har man bara inte ”blogg ork”. Så här kommer ytligare en uppdatering så ni vet att jag lever!


Slutar ju skolan snart för att gå på ett välförtjänt sommar lov! Så de senaste tiden har det varit prov och uppgifter man varit tvungen att hinna klart med!

Sista inlämnings uppgifter jag har som är Stor är min ”foto portfolio” och den ska framföras på måndag. Ligger lite efter i tidsplaneringen för varit lat och inte orkat tagit så mycket kort! Men här är lite ”prov smak”:

     

Sista är ju draksminkningen jag gjorde på syster yster som jag nämnt att jag ska göra c: förbättra dock ”fjällen” för det blev inte lika bra på bild som jag tyckte det såg ut i verkligheten. Då vi inte hade linser färga jag hennes ögon röda.


Har pysslat en hel del med min syster på senaste tiden, Nämligen lekt frisör!

Först vissa jag henne hur man gör hårstilen ”shark fin” som går lätt att göra med hennes frisyr.

Sen har vi åter igen färgat håret på henne, den här gången hennes efterlängtade blå.


Annars har jag inte gjort så mycket, mer än när jag städa hitta jag en massa garner.. Så håller nu på och stickar mig igenom Supernatural!

Men ska ta en liten paus från serien för att se klart på en Black Butler/ Kuroshitsuji. Börja kolla på den men ”glömde” typ att fortsätta. Så ska se klart den för under Närcon ska jag cosplaya från serien! Vem tänker jag inte berätta förrän jag får hem grejerna c;


Sist men inte minst händer det riktigt spännande grejer! Min photoshop sida Lollos – photoshop edit håller på att bli ännu större och är inte långt ifrån 200 likes! För bara några dagar sen gilla min svenska favorit cosplayare sidan!!

För mig som inte ens tänkte starta något från början är riktigt glad över detta! Inte för att jag får tjänar lite pengar på det utan för att jag får jobba med photoshop och skapa fantastiska bilder till cosplayare jag ser upp till!

plus att jag får testa en massa nya saker och bli bättre på photoshop (och samtidigt höja mitt betyg i digitalskapande) 

 

Dessa användes till reklam för Birdies cosplay tävlingg! men det som var mest speciellt för mig var att en redigering från mig var med bland vinsterna!


En dröm jag har är att bli så stor att mina redigeringar kan vara pris på större konvent som Närcon och Confusion! (möjligen större som NNC och Cosplay-sm men försöker va realistisk)



MUSIK TIPS!!

fattar inte hur en låt om Five nights at freddys kan va så braaaa!!

Av Lollo - 11 maj 2015 09:36

I lördags var det Cupcake kalas med pride tema!! Själv såg jag inte ”pride temat” i det hela och så missa vi självaste paraden då vi kom så ”sent”.

Men åkte mer dit för att umgås with my friends~ 

(och äta gratis muffins)

 

Men we will make up for it genom att (kanske) åka på Pride i Säffle i juni. Så vi får den riktiga ”pride” upplevelse senare i år.

Men då det huvudsakligen var cupcake kalas och det blir ju inget riktigt kalas utan ”Cupcake”.

Ser väldgit fullt ut när alla har "doktors handskar" på sig cx


Annars var inte mitt gäng med i några aktiviteter, vi umgicks, skratta tills man fick magrutor och åt godis och muffins tills man fick ont i resten av magen!

  

Var helt enkelt en rolig och solig dag i Kristinehamn! 


Pratade med Hanna som var huvudarrangör för Liicon och vi kom mer eller mindra på att jag borde få ett eget område, media. Helt enkelt ha ansvar att filma och fota det som händer på konventet. Så om han som är huvudarrangör i år går med på det kanske jag blir arrangör till hösten och får bossa runt på en funkis! Hoppas verkligen för vorre jätte kul!

Av Lollo - 5 maj 2015 13:27

Varit på ännu ett konvent!

”Igen? Hur många finns det egentligen!” som min låtsas pappa säger.

Svar är ja, igen och det finns hur många som helst!


Jag går på konvent för det är egentligen det enda tillfället jag umgås med folk på min fritid och det är där jag har alla mina vänner. Har inte så många som bor i närheten så är alltid lika kul när man får träffa alla efter så lång tid!


Men the main squad är ändå jag, Joel, Kim och Filip.. plus Nora och Valter~



Men som sagt, var på Bacon där jag jobbade Café. Mitt favorit område helt klart, även om huvudräkningen inte alltid funkar som den ska!

Bacon hålls i Åmål och är tillsammans med Liicon ett av de minsta konvent jag varit på och hade väldigt kul! Filma inte så kunde delta i aktiviteter, tävlingar och testa lite nya lekar.

Var med i fyra tävlingar. Assassin game, Maid café tecknings tävling, Mario Cart turnering och Sonic teckningstävling.


Assassin game är en lek jag hört talas om men inte varit med i. Kom på andra plats då jag förlora ”duellen” på sten-sax-påse. Men kommer helt klart vara med nästa konvent också

Maid cafét hade tecknings tävling med Maid tema så måla denna i pyssel!

Finns mycket jag skulle gjort annorlunda om jag gjorde den i datorn. Men då det inte går att trycka ”gör om” på papper så höll jag det enkelt.

Vann tyvärr inte men hoppades nästan jag skulle vinna på att min var i färg xD

Helt nöjd med mitt pris dock, väldigt finna ätpinnar och ett ”presentkort” till deras café vilket jag faktiskt ville ha mest.

De andra två tävlingarna vet jag inte hur det gick i mer än att jag inte vann xD


Hamna mycket vid BFB (besökarnas försäljnings bord) med Joel när jag inte hade något bättre för mig eller vänta på att mitt arbetspass skulle börja och tillsammans med Filip skapa vi dessa vackra konstverk!

Ni vet sån man gör när någon ritar huvudet sen viker och skickar till nästa person, med tanke på våra olika "konstnärs förmågor" blev det jätte kul!

Jag gjorde huvudet, Joel överkoppen och Filip benen   Joel Huvudet, Filip överkoppen och jag benen cx

   


Handla inte så jätte mycket (mest godis) men fick med mig detta charmtroll hem!

     Diademet på sista bilden är också ett av mina köp.

Även ett nytt par strumpbyxor och även fler knappar (ofc)

Även om det var kul var det inte det bästa, där ligger fortfarande Liicon och Picacon i topp. Men liger inte längst ner heller då jag kommer åka nästa år också!


Nästa konvent blir Karlstads spel konvent i början på Juli och blir även första konventet på länge jag inte jobbar!


MUSIK TIPS!!!

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards