CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

BaCon02

Av Lollo - 5 maj 2015 13:27

Varit på ännu ett konvent!

”Igen? Hur många finns det egentligen!” som min låtsas pappa säger.

Svar är ja, igen och det finns hur många som helst!


Jag går på konvent för det är egentligen det enda tillfället jag umgås med folk på min fritid och det är där jag har alla mina vänner. Har inte så många som bor i närheten så är alltid lika kul när man får träffa alla efter så lång tid!


Men the main squad är ändå jag, Joel, Kim och Filip.. plus Nora och Valter~



Men som sagt, var på Bacon där jag jobbade Café. Mitt favorit område helt klart, även om huvudräkningen inte alltid funkar som den ska!

Bacon hålls i Åmål och är tillsammans med Liicon ett av de minsta konvent jag varit på och hade väldigt kul! Filma inte så kunde delta i aktiviteter, tävlingar och testa lite nya lekar.

Var med i fyra tävlingar. Assassin game, Maid café tecknings tävling, Mario Cart turnering och Sonic teckningstävling.


Assassin game är en lek jag hört talas om men inte varit med i. Kom på andra plats då jag förlora ”duellen” på sten-sax-påse. Men kommer helt klart vara med nästa konvent också

Maid cafét hade tecknings tävling med Maid tema så måla denna i pyssel!

Finns mycket jag skulle gjort annorlunda om jag gjorde den i datorn. Men då det inte går att trycka ”gör om” på papper så höll jag det enkelt.

Vann tyvärr inte men hoppades nästan jag skulle vinna på att min var i färg xD

Helt nöjd med mitt pris dock, väldigt finna ätpinnar och ett ”presentkort” till deras café vilket jag faktiskt ville ha mest.

De andra två tävlingarna vet jag inte hur det gick i mer än att jag inte vann xD


Hamna mycket vid BFB (besökarnas försäljnings bord) med Joel när jag inte hade något bättre för mig eller vänta på att mitt arbetspass skulle börja och tillsammans med Filip skapa vi dessa vackra konstverk!

Ni vet sån man gör när någon ritar huvudet sen viker och skickar till nästa person, med tanke på våra olika "konstnärs förmågor" blev det jätte kul!

Jag gjorde huvudet, Joel överkoppen och Filip benen   Joel Huvudet, Filip överkoppen och jag benen cx

   


Handla inte så jätte mycket (mest godis) men fick med mig detta charmtroll hem!

     Diademet på sista bilden är också ett av mina köp.

Även ett nytt par strumpbyxor och även fler knappar (ofc)

Även om det var kul var det inte det bästa, där ligger fortfarande Liicon och Picacon i topp. Men liger inte längst ner heller då jag kommer åka nästa år också!


Nästa konvent blir Karlstads spel konvent i början på Juli och blir även första konventet på länge jag inte jobbar!


MUSIK TIPS!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards