CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 23 februari 2014

Hur man gör: Cat-ears-hairstyle.. FÖRSTA TUTORIALEN!

Av Lollo - 23 februari 2014 20:53

Jag ska börja med tutorial här på bloggen! Så börjar enkelt och vissa hur man gör den här frisyren jag ofta gör åt min lilla syster

 

Cat-ears-hairstyle, Hittar inget riktigt namn på frisyren men den är löjligt enkel att göra när man väl lär sig!

För övrigt så är frisyren Japansk påhitt och passar enligt mig i alla tillfällen. Till skolan, fest/kalas eller en vanlig dag med kompisar och frisyren håller sig fin väldigt länge.

Det funkar både på långt och kort hår (beror dock på hur kort).


Det här behöver du:

Plattång

Borste

minst 2 hårspännen

Hårspray

Dekorationer tex: rosetter  


Steg för steg:


1.Börja med att tvätta ditt hår och kamma det ordentligt, platta även om det behövs. Om du vill så kan du ha i övriga produkter som du brukar använda för att skydda håret, men undvik sånt som gör håret stelt


2. Ta ta en bit av ditt överhår. Ta ganska mycket så det räcker till ett ”öra”, testa dig fram.

 

3. Tupera baksidan av håret, detta hjälper örat att stå upp. Om håret inte vill stå i steg upp i steg 4 så tupera även sidorna och fram. 


 

4. Snurra toppen av håret och lägg det bak så det bildar ett öra.


 

5. Fäst med ett hårspänne eller fler om det behövs. HÅRSRAY!!! Upprepa med andra sidan av håret


 

6. Dekorera med roseter och glitter spray! Hitta även på något kul med resten av håret om du vill.


TADA! Dina egna katt öron :D

Nu är du redo för konvent, fest, dina vänner eller för att alla i din klass ska kolla konstigt på ditt hår! Jag tycker den här frisyren är extremt gullig och den är väldigt enkel att göra, dock har jag aldrig gjort den på mig själv då jag har så olika längder på håret att det inte blir bra.


Lite bilder på frisyren 

     


Så nu kan ni försöka göra den på er själva eller någon annan!

Lycka till ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards