CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 7 november 2014

MIN BABE <3333

Av Lollo - 7 november 2014 23:04

MIN BABE HAR ÄNTLIGEN KOMMIT!!!

  So beautiful!! *^*   

Min andra ritplatta gick nämligen sönder efter 2 ½ trogna år! Då jag använder plattan till skolarbete så är det ganska viktigt att jag har en… Så jag grät seriöst när den sluta funka.

Så mina snälla föräldrar köpte en ny åt mig!! Kimberly var även snäll nog att låna ut sin medan jag vänta på att den skulle komma.

Den gammla bredvid den nya.

Som ni ser är den nya större än min gamla.

Den har även massa coola inställningar och är super mysig att använda!! T.ex kan jag dra fingret runt mitten knappen så zoomar den in/ut eller scrollar ner/upp (beroende på om jag är i ett ritprogram eller på nätet). Sedan funkar touchen som den ska så jag kan dra med fingrarna över den (ungefär som datamusen på en laptop) vilket den inte gjorde på min gamla!


Sammanfattning:

ÄLSKAR DEN! Pennan är behaglig, arbetsytan är tillräckligt stor, plattan är trådlös och lätt att bära med sig trotts sin storlek.. och den är snygg!

Min gamla funka fint tills den börja krångla och mot slutet var den på väg att falla sönder, plus arbetsytan hade blivit väldigt repig.


Så ska du skaffa dig en ritplatta så rekommenderar jag faktiskt en bamboo som första platta och framför allt om du som Kim, bara ska redigera bilder. Eller så kör du på samma märke som jag på en gång! Det funkar det med då den är väldigt ”snäll” och väldigt lätt att använda.


Märket på den nya är en Wacom intuos pro och den gamla var en Wacom bamboo fun touch&pen, båda i storlek medium. Det är ungefär storleken av ett A4 och ska du skaffa dig en ritplatta så är medium en bra enligt mig då small känns för litet och large måste vara enorm med tanke på mediums storlek!

Ska du bara redigera bilder så funkar en small väldigt bra.

Pris på plattor varierar på märken och storlek men räkna med att det kan kosta minst 1000kr.



Avslutar detta inlägg med en selfie från skoltoaletten då jag hade en väldigt snygg outfit idag!!!

Yay cupcake cult T-shirt!   



Höll på att glöma min konvetn video!!

Tycker den blev ganska bra! även om jag glömde ställa in fokusen och ljus and stuff...  men det är för att jag inte kan med kameran än xD

Filma inte så mycket som jag ville men det räckte i alla fall!! 


Hej då så länge!!

 
 
Emilie

Emilie

10 november 2014 22:52

Kan du göra en "Frågestund"? ;3

http://skullpanda.blogg.se

Lollo

11 november 2014 13:43

det skulle jag kunna xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards