CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 12 maj 2014

Uppdatering

Av Lollo - 12 maj 2014 18:39

Har inte skrivit ett riktigt inlägg på ett tag nu så tänkte det var dags för en liten uppdatering på vad som försiggår i mitt lilla liv!


Kom nyligen hem från ett möte med tjejgruppen. Hämtade kakor och fick reda på att jag ska måla barn åter igen *suck*. Det går väl men det är inte så jätte kul direkt!


I alla fall så börjar det närma sig till Londons resan.. som inte är den enda resan jag ska på i år.

Vet inte om jag nämnt det tidigare men ska nämligen till Polen med skolan... Nu på fredag!

I vår kommun har årskurs nio varje år åkt till Polen på studiebesök. Ska bli spännande och väldigt kul!

Vi kommer vara borta mellan den 16 till den 22 maj och redan den 23 ska jag iväg på länsfinal för UKM (om jag inte nämnt det så gick jag vidare till final).

Så kommer inte blogga på ungefär en vecka, men så fort jag kommer hem så kommer inlägg om både polen och UKM finalen!


Även tänkt video blogga under UKM. Skulle egentligen gjort det under Picacon men kände... nej jag har fullt upp med konventvideon och med att ha roligt. Så vi får se om det blir någon vlogg, för känner att det är något jag skulle vilja pyssla med!


Har dessutom börjat lyssna jätte mycket på japansk musik så delar med mig av min ”Japan lista” från spotify med mina favoriter ^-^

Annars händer det inte så mycket i mitt liv än att det är skit väder och att skolan snart är över. Har två nationella prov kvar (i SO) sedan är skolan mer eller mindre över.... Så vi hoppar över till hur rastlös jag har varit de senaste dagarna!


Har velat pyssla med min cosplay men har inget jag kan jobba med då det mesta ska göras i skolan.

Kan inte göra smink test då jag inte har något smink, kan inte måla lådan då jag inte har någon färg och jag kan inte fixa med peruken då den inte kommit!!


Men något som har kommit:

Mina älskade byxor!

De är dock lite förstora om rumpan men hade jag tagit en storlek mindre skulle de inte ha passat i benen i stället... Men något jag upptäckte är att färgerna inte stämmer.

Enligt bilden på sidan skulle höger ben vara vit men här är det vänster ben som är vit. Vilket kan resultera i att peruken jag beställt inte kommer funka med byxorna!

Om jag har tur så är bilden på peruken också spegelvänd och det blir rätt så fort jag får den.. Om inte får jag väl skicka tillbaks den och beställa en ny.

Om jag slipper det problemet så kommer färgerna stämma efter Monokuma så det blir win win!


Har även fått tag i röd plexiglas till hårspännet jag ska göra

Min låtsats pappa var dock inte hemma den här helgen (han jobbar i Norge på vardagarna) så jag kunde inte fråga om vi har någon såg jag kan såga ut den med. Så kommer få vänta nästan två veckor innan jag kan göra något mer med den.


Har inte fått svar om jag faktiskt får gå på Storcon. Är bara övertaggad och min hjärna har redan bestämt sig för att jag kommer göra det.

Allt hänger egentligen på mina vänner, för får de gå så får jag helt enkelt!!


Ha det bra alla ^^

 
 
Sandra

Sandra

23 maj 2014 15:43

Waaah!
Jag vill ochså åka till Polen >.<
Vår kommun skulle ALDRIG ha råd med det -.-' Och om vi nu skulle ha råd så skulle det låta så här:
" Det är farligt för eleverna att åka så långt bort" ._.
Är född i Polen och alla mina släktingar bor där osv x)

http://mobil.sandrai.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards