CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Att baka sig till England!

Av Lollo - 28 mars 2014 23:31

 Har inte bloggat på ett tag, men det är endast för att jag har varit sjuk och inte haft något att blogga om. Men nu har jag det eftersom jag uppdaterar bloggen!


Jag är med i en tjejgrupp med några tjejer från skolan. Inte direkt några jag brukar umgås med men jag har Mich så jag klarar mig!

 Älskar mössan jag har på mig på bilden!!

Det är inte direkt något ”fel” på de andra tjejerna men jag har det lite svårt med personer jag inte brukar umgås med men de är en helt okej grupp tjejer!


Men nu till vad vi gör!

Vår lilla grupp på nio ska nämligen samla ihop pengar så vi ska kunna åka till London i sommar! Ska bli väldigt kul då jag aldrig har varit där och gärna har velat åka till just London.

Hur ska vi då få ihop pengarna till en sådan resa? Jo genom att baka!

 Så i torsdags samlades gruppen och gjorde i ordning och pyntade lådor med hembakat som de skulle sälja utanför Maxi på fredag. Vet inte hur det gick än men tror det gick väldigt bra.


Förutom det har vi mycket planerat: Disco, mer bakning och försäljning av kakor, ansiktsmålning, försäljning av mer saker och mer bakning!

Vi har även fått sån där kakkatalog som jag ska plåga min släkt med när jag träffar dem på söndag.

''KÖP KAKOR FRÅN VÄRLDENS LÄSKIGASTE FLICKSCOUT C:<''


Discot ser jag fram emot för det är jag som ska göra affischen och jag har redan några idéer men det ska diskuteras mer med gruppen innan jag faktiskt kan börja.

Ansiktsmålning ska också bli kul för där hoppar jag in igen och ska måla, har aldrig gjort det förut men det ska bli spännande!


Men tänk er... Lollo i London, längtar super mycket!

Passar bra då tröjan jag har är för ett britiskt band xD Katten ska symbolisera Mich c:


Följde också med Kim och Mich till stallet i torsdags efter Tjejgrupps mötet. Ingen av oss är direkt ”typical” häst tjejer men de båda kan rida och jag gillar hästar (så länge de inte gör några plötsliga rörelser för då flyr jag skrikande).

De hade även världens största kaniner där! I alla fall enligt mig för de var enorma! Och SUUUUUUPER FLUFFIGA!

 


Mer har nog inte hänt under veckan förutom nationella prov i engelska som jag tror gick väldigt bra!


Fått nya grejer till mobilen också!

Lila lurar och mitt underbara skall... uppe i 10 eller 11 skall nu :D


Ha det bra!!

 
 
Ingen bild

Haha

29 mars 2014 08:47

Hejsan, vart har du köpt mössan? Skulle verkligen vilja ha en sådan!

Lollo

29 mars 2014 09:06

På Shock store i stockholm :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards