CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 2 mars 2014

Vitabrev och teknik krångel!!!

Av Lollo - 2 mars 2014 19:32

För några dagar sen ramlade ett litet vit kuvert ner i vår brevlåda adresserat till mig. Brevet avslöjade att det kom ifrån vår grannkommunen i söder. Vad kan detta vara då? Tänkte jag medan jag öppna brevet.


Till dig som har sökt till det estetiska programmet på Brogårdgymnasiet


YES JAG KOM IN! Var det första jag tänkte tills jag kom på att de inte har skickat ut de premielära beskeden än.

Det visa sig att man måste göra något de kallar ”inträdesprövning” för inriktningarna man sökt.

Jag och en kompis som har sökt samma program och stod fast vid att man inte behöver göra några inträdesprov för media utan bara om man ska gå musik eller teater. Men icke sa Nicke här är det prövningar för allt!

   

Jag är faktiskt inte så orolig för provet eller ”prövningen”, av informationen de skicka med så verkar det vara väldigt enkelt. Jag har till och med bett en kompis att lära mig använda Photoshop så jag kan med det innan prövningen den 18 (MOAHAHA!).

När jag sökte till gymnasiet så gjorde jag bara ett val och det var estetiska programmet inriktning estetik och media. Så här i efterhand har jag kommit på att jag ska lägga till bild i andra handsval, dock kom jag på det för sent och hade tänkt att vänta tills det är omval.

Men nu är prövningen/provet före det är öppet för omval så jag skicka helt enkelt ett mail till rektorn på gymnasieskolan och fråga om jag fick göra inträdesprovet för bild också.


Så den 18 mars ska jag göra två inträdesprövningar! Lite mer nervös för bild provet men längtar faktiskt dit!


NU TILL NÅGOT ANNAT:

Jag har hållit på med en bild väldigt länge och har redan lagt ner ca 5 timmar på den och är fortfarande inte klar!

Gav mig själv uppgiften att ”förvandla” en bild till manga!

 

Har bara gjort klart Seike och Yohio än så länge (originalbilden). Vet inte om det är för att jag är långsam när jag målar eller vad det är som gör att det tar så lång tid!

Filmar också medan jag målar men programmet jag filmar med bråkar med mig plus att mina redigeringsprogram fuckar (både sony vegas och moviemaker)

 

Högljuda protester för teknik och krångel!!!   

 

Har även gjort klart min header   vad tycker ni? Ska berätta lite mer om den när jag har gjort klart allt med bloggen!

Ha det bra!


 

Ska göra en egen sån här bild tror jag.... hmm...

 
 
Sandy Darkfall

Sandy Darkfall

2 mars 2014 21:34

Älskar hur du gjorde Seika ♥

http://jorviksliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards