CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 5 juli 2014

My top 3

Av Lollo - 5 juli 2014 20:30

En del av er vet nog att jag inte gör ”taggar” eller sånt jag blir nominerad i. Aldrig någonsin! Jag ignorerar det fullständigt för det mesta, men nu kom jag på en egen grej/tagg/challenge som kan vara lite kul!

(tror iaf ingen har gjort något liknande)


Jag kallar den för My top 3 och den går till så här: Man ska komma på 10 olika, helt random, frågor där du radar upp dina tre favoriter inom området! Behöver inte vara favoriter utan kan även vara sånt man inte gillar. Så då kör jag väl igång!



1 Favorit anime

Sett väldigt mycket anime (ingen av de populäraste dock) och de här är helt klart mina största favoriter.


1. Vampire knight. Jag är fantasy/vampyr fan och vampire knight var nog den tredje animen jag någonsin såg, även den enda jag har manga serien av

   

2. Attack on titan. Ny favorit, men jag älskar idén med hela serien och all action!

 


3. Dangan ronpan. Sjuk serie som passar min smak med allt mystik och tänkande som man får göra som tittare

   


2 Bloggar jag följer/läser

Följer en massa bloggar men här är de jag skriver in adressen på och kollar till nästan varje dag. Dessa klickar jag inte bara in på när jag ser dem i rampljuset. OBS! De är inte någon speciell ordning på vem som jag tycker mest om här


Fancycorner. Hittade Fancypantsy's (vet inte varför jag kallar henne det) blogg ungefär samtidigt som jag starta upp den här blogg igen. Har sedan dess kollat in den ungefär varje dag. Tror jag fastna för hennes humor och att det är den som har hållit mig kvar!


Randomnesz. Var med i hennes teckningstävling och har sedan dess kollat in hennes blogg varje dag. Var även hon som fick mig att till slut se Attack on titan ^-^


Kawaiiswag. Riktig gullig tjej. Från början störde jag mig på hennes blogg namn på grund S ordet (då det är det värsta ordet man kan säga i min närhet). Men är nu mera inne och kollar in hennes super gulliga blogg varje dag :3



3 Favorit godis

Äter inte så mycket godis längre men det här är helt klart de jag aldrig skulle kunna motstå!


1. Hi-chew.... because HI-CHEW!


2.Jelly beans.. Såna man får sitta och gissa smaken på, älskar dem!!

 

3. Pocky. Jordgubb och milk är mina favoriter (gillar inte choklad) :D



4 De senaste böckerna jag läst

Läser en hel del, både vanliga böcker och manga, här är några jag läst på senaste tiden.


1. Divergent av Veronica Roth. Sett både filmen och läst boken nu, tycker den är väldigt bra faktiskt :)


2. Storm Born av Richelle Mead. En engelsk bok som var helt okej, lite lång tråkigt men älskar författaren.


3. The Mortal Instruments: Stad av glas av Cassandra Clare. Tredje boken i serien och även den sista jag läser, har tröttnat på huvudkaraktären och hela storyn nu. Gillade första till slutet och tvåan var bara jobbig.



5 Ord jag inte kan säga

Låter säkert konstigt. Men har faktiskt lite svårt att säga en del ord och haft det sedan jag var liten. En daglig kamp att lära mig hur man faktiskt uttalar en del ord.


1 Kanske. Ett ord jag alltid måste tänka efter hur jag uttalar det. Blev till och med mobbad/hackad på för att jag inte kunde säga det ordentligt. Uttalar det ”tanse”.


2 Hörde. Är egentligen dialektalt men betonar detta enkla ord fel. Så det blev jag väldigt hackad/mobbad för ett tag.


3 Skellefteå. Vet bara att det ligger borta i helvetet (förlåt om ni möjligen bor där men det är sjukt lågt bort) men är det något jag inte kan säga så är det Skellefteå.



6 Det värsta jag vet (ätbart)

Är inte så petig med mat men det finns några grejer jag alltid petar bort och vägrar äta.


1 Paprika. Finns inget värre än denna helvetes skapelse


2 Pyttipanna. Om någon säger de tycker om pyttipanna kommer jag se konstigt på dem. Det borde vara förbjudet att ens finnas! I alla fall färdig lagad som man köper i butik.


3 Soppa. Finns en sopa jag äter men annars är det de värsta jag vet i hela världen (efter det ovanstående)



7 Något jag tycker är riktigt coolt

Helt random grejer jag tycker är riktig häftigt


1 Parkour. Inget är coolare enligt mig!


2 Face off. Har ni sett det programmet? De gör sjukt coola film ”sminkningar”!


3 Cosplay. Riktigt coolt tycker jag dock inte cosplay är förrän det kommer upp i en nivå där de har gjort allt och det är en så extrem häftig dräkt att man faller baklänges!

Detta är nog min favorit cosplayare (heter det så?) hon är så otroligt cool och dutkigt på typ allt!!

[hennes FB sida]



8 Socialmedia jag använder dagligen

Är på datorn och mobilen nästan 24/7 och kollar runt! Här är vad jag använder mest!


1 Facebook


2 Dayviews [CupcakeNation]

 

3 Instagram [lollos_98]



9 Favorit låtar för tillfället

Byter ”favorit” låt väldigt ofta och just nu är de här mina favoriter.


1 Dream shade - Your voice


2 Linked Horizon - Guren no yumiya

 


3 Thousans foot Krutch - Fly on the wall



10 Senaste filmerna

Ser inte på film men de här är de jag nyligen sett


1 De fem legenderna/rise of the guardians. Tyckte den var jätte bra! Nej har inte sett den innan trots att den kom ut för typ två år sen.. Ska helt klart cosplaya Jack Frost (fast som tjej tror jag... Jacky Frost?)

 


2 Draktränaren/How to train your dragon. Sett denna förut men älskar den! Tvåan kom ut igår btw..


3 LOL. Nog den sämsta filmen jag sett.. Tur att jag bara hade den som bakgrunds underhållning medan jag sydde på min cosplay!!




Så det var alla frågor! Fick denna idé för ett tag sen då jag ville dela med mig av lite tips inom film/anime/böcker/bloggar men ville göra något större inlägg om det så kom på denna!


Vill ni själv göra den så kör på ^-^ tänker inte nominera/utmana någon att göra den men det kan ingå i ”my top 3” taggen typ...




haha jaja ha det bra nu vänner \(^-^)/

 
 
Alex

Alex

6 juli 2014 15:45

Jag hade en god vän som cosplayat Jack Frost. Det var awesome, tycker definitivt att du ska prova!
A

http://youngdreamer.bloggplatsen.se

Lollo

6 juli 2014 18:07

Awesome :D har helt klart tänkt gjort det!
vet dock inte om jag ska köra som tjej eller kille. Ska jag vara Jack kan jag ju tävla och jag är "the real deal" men gillar inte riktigt iden med att "binda brösten" och "Jacky" är inte lika många andra som cosplayar ^^

 
Fancypantsy

Fancypantsy

6 juli 2014 21:10

Wat. Jag hade ingen aning om att du läste min blogg varje dag ouo *awkwardly laughing*
Nej men typ, ja exakt. Tänker nog fan också pröva göra denna grej, det verka rätt kul C: Dats 'kay right? xD

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

6 juli 2014 21:17

Haha nej men det gör jag XD kanske inte läser den varje dag men kollar i fall du lag upp något hehe *awkward here too*

Och kör på :D sprid min idé (mohaha)

 
Jinsanchan

Jinsanchan

7 juli 2014 21:06

Aww visste inte att du läste min blogg, känner mig ärad c;
Det var ju ett tag sedan jag bloggade och kollade in andras bloggar, menmen nu är jag alive again *wow*.
Väldigt intressant tagg med, ska kanske med göra den utmaningen >w<
Hoppas vi med ses på NärCon!~ ^__^

http://randomnesz.bloggplatsen.se

Lollo

8 juli 2014 12:13

kul att du själv kollar in min blogg xD *yay*

Hoppas verkligen vi ses under ncs ^-^/

 
Ingen bild

-A

26 december 2014 21:00

en kompis till mig har länge försökt få mig att titta på vampire knight, men jag har varit lite tveksam till den av nån anledning. men jag började titta för några dagar sen och efter ett avsnitt var jag fast och hade sätt klart första 13avsnitten dagen efter... så den var nog bra ändå... :D

Lollo

27 december 2014 00:32

en av mina favoriter :D glöm inte att se andra säsongen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards