CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Det sista innan Närcon

Av Lollo - 22 juli 2014 20:18

Vet ni vad

Det är endast två dagar kvar till Närcon! Fattar ni! Två dagar? Så taggad! Eller som man inom konvent världen säger: PEPPEN!

 Även fått i ordning på vårt lilla hem för helgen! Trodde ni jag skämta om tältandet? För nej.. vi ska campa, ni får gärna komma och kolla när vi sätter upp tältet för det kommer vara väldigt roande.

   

Skulle packa idag men det har ju inte blivit av.. Tur att jag har hela dagen i morgon på mig! Har ingen stress det ända som är kvar är nämligen att packa ner allt i en väska och sen åka... typ.


Det mesta för det jag ska ha på mig inom ”cosplay” testa jag igår, alla kläder, peruk och smink osv. Är usel på att sminka mig och det tar tid men ska inte ha lika mycket på mig under NC för det blev så varmt att sminket nästan smälte xD

I alla fall, trots att jag hatar att lägga upp helkropps bilder på mig själv så får ni några ändå då det är svårt att vissa kläder annars!

 

Tyckte dock jag var ganska söt med mina små öron och stora hårlockar.

Så detta är min monokuma/ 50/50 outfit! Och jag ser sotigt ut i ansiktet för jag hade svart ögonskugga på fingrarna och peta mig själv lite överallt i ansiktet! Dock är det synd att min mobil inte riktigt kan fånga min röda lins på bild.


NU TILL DET HEMLIGA PROJEKTET (som dock inte var så hemligt egentligen).

När jag var i Dalarna så skrev min kära reskamrat och konvent buddy, Nora, att hon ska vara ninja under närcon, och som den lilla härmapa jag är så ville ju jag såklart också vara det! Så den senaste veckan har jag jobbat med att få ihop en liten ninja dräkt!

           Kolla Noras blogg för hennes dräkt: KLICK HÄR!   Ännu en gång kan inte mobilkameran fånga mina linser på bild! De är inte svarta/bruna *grrr*  

Vi kör inte från någon speciell serie utan kör bara spontant, ungefär lika spontant som idén att vi skulle göra det.


Men nu till något som är väldigt roligt inom vår ninja grej, jag har gjort lite vapen åt oss.

You're ninj-tastic!

Jag och Nora kom på att vi skulle dela ut kaststjärnor med ”komplimanger” så har ni tur kanske ni får en kast stjärna med något snällt skrivet på! För vi har ganska många!Har även gjort speciella ninja-kram skyltar så det får ni inte heller missa!

Detta betyder också att mitt "cosplay" schema jag la upp för ett tag sen inte stämmer, men kommer antagligen bara gå runt i de där dräkterna och annat första och sista dagen!


Hoppas vi ses under närcon :D

 
 
Fancypantsy

Fancypantsy

22 juli 2014 23:07

Ahhh vad fin cosplayen är! c: OCH vad fin du är ouo (brb, ska bara dö lite för du e så fin)
Jag lägger själv upp cosplay schema imorrn~ ^__^
Ha de mysigt o peppaaa xD

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

22 juli 2014 23:31

Aww tack fancy ^-^/ behöver lite självförtroende pepp!!!
Skynda dig vill ju veta vad du ska cosplaya så jag kan stalka dig med en ninjastjärna c:

 
Fancypantsy

Fancypantsy

23 juli 2014 00:15

kOMMER JAG FÅ EN KASTSTJÄRNA?! 8D Nu måste jag ju verkligen hitta dig! x'DD
Men jag kan iallafall säga att på torsdag kl 22:30 så är jag med i performance tävlingen med en homestuck sketch, min o syrrans grupp heter Dancestuck. Så om du ser den showen så kommeru lätt se mig, eftersom jag dansar solo x3
Sen på fredag är jag med i en Free!-panel kl typ 15:00 (om jag kommer ihåg rätt). Det finns två, men jag e med i den om Nagisas birthday~

Där är garanterade event att hitta mig vid, annars så bollhav o spelhall. xD
Sen kommer cosplayschemt nån gång under dagen imorrn x3

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

23 juli 2014 08:01

Haha så är det planerat i alla fall xD jag hade tänk se uppträdandena men annat har jag inte planerat för kommer nog vara lite över allt samtidigt xD

 
Ingen bild

du kanske..

24 juli 2014 16:55

Du kanske inte är så fin men du är grymt bra på att sy, cosplaya och.. ALLT

Lollo

27 juli 2014 19:35

eh tack antar jag xD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards