CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

Hur man gör: Kattöron

Av Lollo - 6 juli 2014 21:59

DAGS FÖR EN TILL TUTORIAL!! Har ni alltid velat ha ett par katt öron?

Som mitt diadem?

Eller hårspänne versionen som Michelle har här?

De Mich har på bilden har jag gjort, men glömde ta bilder till en tutorial. Men har nu bestämt att göra om dem!


Vad du behöver:

Vanligt enfärgat tyg (jag använde trikå så rekommenderar det då det är stretchigt)

Fluffigt/päls tyg

Sax

kartong

penna

symaskin

nål och tråd

hårspänne eller diadem

Dekoration

plåster


Steg för steg:


1. Börja med att måla en lite rundare triangel som mall på papper för att testa storleken efter hur stora du vill ha dem (gör dem lite större) klipp sedan ut två kartong.

Jag klippte av toppen för att få dem rundare då jag ska göra dem till björn öron istället.


2. Använd nu din mall för att klippa ut tyget. Trikån klippte jag ca 1cm större än mallen och pälsen ca 2cm större än mallen (1cm större än trikån helt enkelt)

 


3. Lägg nu tygbitarna på varandra med pälsen inåt och nåla runt

Lämna botten öppen då du inte ska sy ihop den än.


4. Sy med maskin!

 


5. Nu vänder du rätt ditt öra och peta upp bitar av pälsen som fastnat i sömmen. Om du är nöjd med ditt öra så tar du fram kartong biten och stoppar in den i örat och testa hur den skulle se ut

 Sitter den inte bra, klipp då bara i kartongen tills du är nöjd med resultatet. Om du gjort väldigt stora öron är kartongen bra för att hålla formen men är de små kan de hålla formen själv och då behöver du inte ha kartongen. Innan jag gjorde om dem behövde jag kartongbitarna men nu använde jag dem inte.



6. Nu viker du ihop tygkanten i botten, nålar och syr med smyg styng. Var noga med att du syr i TYGET, lätt att bara dra tråden igenom pälsen

Om du är som jag är det här du får använding av plåster.. Ingen gillar blod på sina skapelser

OBS! Spelar ingen roll hur du gör i steget under, tygget blir snyggare om du syr ihop kanterna



7.Tänker inte gå in på detalj hur man fäster hårspännen/diadem tyvärr, men har lite tips på hur jag gjorde!

         Jag syr ihop hela botten och fäster hårspännet längst nederkanten.

   Medan Kim bara sydde ihop ändarna fram och fäste hårspännet längst back.

Har du diadem så börja med att sätta på dig det och kolla vart du vill ha öronen och limma sedan fast dem (ta av dig diademet först, ingen vill ha varmt lim i håret)


8. DEKORERA! Jag har inte sytt fast något i minna men har en stor rosett till dem!

Jag klippte även till pälsen på mina öron då jag tyckte de var för lång håriga!  


Hoppas detta hjälpte på något sätt! Att köpa öron är inte alltid billigt och det finns inte allid den färgen eller storleken man vill ha!

Verkar detta meningslöst så vänd er till min käre vän: GOOOOGLE! Det var trots allt han som lärde mig!!


Ha det bra och ha roligt med era kattöron!!

 
 
Ingen bild

Destiny

27 december 2015 14:25

Bra förklaring och sida

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards