CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Närcon!

Av Lollo - 29 juli 2014 15:39

Hej allihop!

Har nu mer eller mindre vaknat till liv efter fyra dagar närcon.. det var helt underbart! Men jävligt varmt!

Att lägga sig i kyla och vakna av värme är inget trevligt... SKA ALDRIG MER TÄLTA!

Vi bodde längst in längst bort på campingen så vi fick gå suuuper långt.

Värmen fick mig nästan att äta upp alla mina huvudvärks tabletter på grund av vattenbrist och när jag väl såg till att alltid fylla på min vattenflaska så försvann den någon under lördagen! Fick även skavsår på så jag var tvungen att gå i mina avskyvärda ballerina skor (som nu är slängda).


Men förutom värmen och all smärta i kroppen har det varit jätte kul! Vi har typ inte gjort någonting under konventet mer än träffade folk och skaffat nya vänner i olika åldrar! Vad vi gjorde mest var att gå fram och tillbaka mellan alla byggnader och samlade på oss kramar! För våra fancy kram skyltar lockade lätt till sig kramgoa konventare!

Har säkert kramat mer människor under fyra dagar än vad jag gjort under 16 år.

Något som hände ganska ofta var att en del lyfte upp mig från marken när de krama mig.. Vilket jag inte fatta att de orka. Så att jag skrek att jag ville ner var inte för att jag var rädd utan för att jag var rädd för att de skulle skada ryggen!


En grej som hände var att en tjej klappade mig på axeln och fråga om hon fick krama mig för hon tyckte jag var cool.. då var jag klädd i mina vanliga kläder och blev egotrippad resten av dagen!!

Fick även kommentarer att jag var fin/söt och det skadar ju inte att få höra ibland!

Men jag har fått en del nya vänner och fick även träffa gamla vänner som jag inte sett sedan Picacon!

Såg även massa bloggare vars blogg jag läser men vågade inte gå fram till dem för var osäker om de var dem.. Men en vågade jag gå fram till, förutom att vi har samma namn och samma storlek på fötterna så har jag läst hennes blogg sedan jag gick i 6:an typ!



Var ju med i AMV (anime music video) tävlingen men i jämföres till alla andras var nog min en av de sämre

Ändå nöjd då det är min andra AMV någonsin!


Tog inte så mycket bilder som jag gjorde under Picacon då jag inte tänkte göra någon cosplay video. men har små klipp från mobilen jag slängde ihop till en video:


NU! till det största som hänt mig! typ.

Jo för ett tag sedan upptäckte jag cosplay gruppen Vändetta och de är helt underbara och älskar deras videos.. och de var ju såklart på Närcon.

Deras CMV (cosplay music video) fick mig att gråta och deras framträdande mellan första och andra akten av cosplay tävlingen fick mig att skratta!

Så efter att ha sett dem lite överallt på konventet så våga jag till slut prata med dem. Jag var så nervös och helt fangirl att jag skaka! Tappade en grej på marken och kunde inte plocka upp dem på grund av hur mina händer skaka! Men de är så snälla och helt awesome och jag fick kram av dem allihop! Och eftersom min favorit video som de har gjort är Attack on titan high så fick de tre bilder av mig som jag målade dagen innan.

     De har alla karaktärer från serien i deras CMV men de saknar ju titanerna så de fick några av mig och de blev jätte glada för dem!! Fick dock ingen bild tillsammans med dem för min mobil var död då min laddare gick sönder


NU TILL VAD JAG KÖPT!

Köpte inte lika mycket som under Picacon för hade inte lika mycket pengar med mig och är helt säker på att det var mycket dyrare på NC!

Pockyn åt jag upp direkt efter bilden typ och vift grejen i mitten måste varit det bästa jag köpt, lite dyr kanske men jag behövde den i värmen! NU TILL LITE CLOSE UP!   Köpte super gulliga lins hållare då jag har två par linser men bara en hållare.. Hittade dock ett helt lins kit som var mycket billigare direkt efter men men..   PINS med Levi och Armin från AOT/SNK! Fanns typ inga billiga pins alls! så köpte bara två.På min nya skola så måste man ha med sig enga lås till skåpen så vad passar inte bättre än ett hånglås från kawaii design?  Ny plånbok! Ville egentligen ha en annan men den var slutsåld när jag skulle handla på söndagen!  en liten Eren som får göra Sebastian sällskap, ser han inte lycklig ut över att fått en kamrat? tänkt skaffa mig en liten samling med såna här figurer från alla konvent jag besöker! Än så länge: två konvent=två figurer.Min första Anime poster! Med Mikasa, Eren och Armin från AOT!

Vadå? Nej det är absolut inte min favorit anime för tillfället >.>   


Men det var nog allt för Närcon. Saknar det men det är skönt att vara hemma i sin egna säng och inomhus kyla.

Och det blir inget mer konvent för mig i år, lite sugen på confusion men tror jag skippar det så jag har pengar till cosplay. Inget är bestämt men första konventet nästa år blir nog Närcon vinter! Sen får vi se hur det blir.


HA DET BRA!

 
 
Fancypantsy

Fancypantsy

29 juli 2014 17:16

Yeee NC var awesomee~
Jag har sparat kaststjärnan 8D Fatta glad jag blev när jag fick den!
Din AMV var ju skitsnygg ouo Hann aldrig se dem alla, men din var visst bra ouo
Synd att vi inte hann snacka :c
Vilket redigeringsprogram använderu till AMVn? cx
Ha0 det bra~

~Fancy~

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

29 juli 2014 17:35

Haha märkte det ;D
och tack att du tycker det *^* all krångel med den hade fått mig att tröttna helt på den dessutom!

Verkligen! Har väldigt lätt att prata med folk jag inte känner alls men är de någon som jag känner till och som vet vem jag är så vågar jag typ inte prata xD
Det är moviemaker jag använder, riktigt skit men det går väl till slut!

 
Elin

Elin

31 juli 2014 16:51

Va mycket coola saker du köpte :3

http://www.loveislikeyou.bloggplatsen.se

Lollo

31 juli 2014 19:25

tack antar jag xD

och vad kul att du kolla in min blogg ^-^ brukar nämligen vara inne och läsa din ibland

 
Tokyo Ghoul 東京喰種

Tokyo Ghoul 東京喰種

1 augusti 2014 01:02

Fin blogg! :D

http://tokyoghoul.blogg.se

Lollo

1 augusti 2014 10:38

Tack så jätte mycket :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards