CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 29 juli 2015

Le Närcon

Av Lollo - 29 juli 2015 17:53

Har nu mer eller mindre äntligen vilat upp mig efter Närcon 2015!! Som var en katastrof. Om ni var där eller har sett allt hat som gått runt NC så förstår ni nog vad jag menar….


NEJ! Jag är inte ledsen på NC. Jag har haft väldigt kul och jätte mysigt! Det folk ”hatar” på har jag inte upplevt och det som jag är ”ledsen” på är inte Närcons fel (förutom att de inte släkte sovsalen!!).

Min uppblåsbara madrass hade nämligen ett håll i sig som gjorde att jag mer eller mindre har sovit på golvet.

En Lollo som sovit dåligt = en grinig, känslig och självklart trött Lollo.

Hade även lite problem med mitt sociala handikapp som gjorde det jobbigt för mig. Detta är ju inte Närcons fel men väger ju in lite av hur jag upplevde konventet. Annars är jag nöjd ^-^

Kände mig extra snygg när jag åkte dit med min squad, både jag och Kim hade peruk på oss och såg awesome ut. På bussen till självaste konventet gick en hel dagisklass på och varenda unge stirra på mitt ”hår” och var helt ”WOW” över längd och färg xD lite lustig faktiskt. Väl på konventet tog jag av den för hade tröttnat xD


Träffa montefjanton *^*     NCC :D kändes coolt att va där och att tänka sig att familjen satt hemma och titta via TV B)       Nora   Filip and Le Kim~    

Är nöjd med konventet, haft väldigt kul och träffat massa vänner man inte sett på jätte länge :D funderar på att kanske va funkis nästa år i Info eller foto- och filmteamet. För blir lätt att man sitter och gör ingenting när man oftast är funkis på andra konvent och har ofta koll på grejer så kan lätt hjälpa folk med saker (vilket jag gjorde under konventet när jag prata med en kompis i infon). Att jag gillar att filma och fota vet ni redan~


Något ovanligt var hur lite jag handla! Fick bara med mig två figurer och två affischer hem!

 fick äntligen min efterlängtade L nendroid <3   Den stora (vocaloid Lily) är ny c:   Den högst upp i vänstre hörnet (Lovestage) och Den längst ner (black rock shoter)  

Men köpte lite mer grejer men det var presenter till mina små syskon (för är en sån snäll storasyster)


Cosplaya inte för kände mig inte bekväm i min cospaly (kunde inte andas) och gillar att bara chilla. Kommer försöka cosplaya något i framtiden. Har plan på en karaktär som jag tänkt göra dräkten själv, Samt köpa Meyrin från Black butler/kuroshitsuji. Så sugen på att cosplaya henne <3


Något coolt som hände under konventet (förutom att jag träffa Montefjanton) var att en bloggare jag följt i typ 5-6 år kom fram till mig... FRAM TILL MIG!Stod nämligen och blåste bubblor och det ville hon filma. Så det var awesome~ träffa henne nämligen förra året men då var det jag som gick fram till henne, tror inte hon kände igen mig men inte alltid lätt när man bara träffas snabbt och annars bara är ett namn i kommentarsfältet cx

 
 
Bakaneko

Bakaneko

30 juli 2015 12:37

Alltså vad roligt ;w;
Okej, inte att din madrass gick sönder (för det suger rejält), men allt annat! owo
Du är så himla fin i den där peruken, ni måste ha sett jättefab ut~
Fick nästan lite hjärtklappning när jag såg L-nendoroiden för han ser exakt likadan ut som min i bokhyllan just nu xD

http://soraya-chan.bloggplatsen.se

Lollo

30 juli 2015 20:38

aww tack :D (spolier alert: det gjorde vi)
Åååh har du också en *^* så coolt! älskar den~
han eee så fiiiiin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards