CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 1 oktober 2014

KUNDSKAAAAAAP!

Av Lollo - 1 oktober 2014 23:23

För er som inte vet så går jag första året i gymnasiet inriktning estet media och vi har i några veckor jobbat med Photoshop, jag hade lite kunskaper av det innan men har på senaste tiden blivit mycket bättre! Det är så häftig att få en bild i huvudet och sedan kunna fixa, trixa och jobba med ett foto tills du får fram det du tänkte på!


 

Så kommer nu vissa lite bilder jag har gjort den här veckan!

Idén till denna kom på bussen på väg till skolan! Satt och tänkte på bok omslag och POOF så fick jag denna bild i huvudet och klippte  sedan ihop den på Photoshop!



 

Denna gjorde jag mest för att testa lite olika grejer, men den har lite charm!



 

Under grafisk bild fick vi en uppgift att klippa ihop en bild som vi ska sätta ljud till (Valde fjäder bilden istället) och detta var min första bild. Vet inte vart den här idén kom ifrån...



Denna blev jag precis klar med och den är inspirerad av en låt som jag typ har drogat! Är väldigt nöjd med den även om jag gjorde tjejen över exponerad..

Låten om ni inte känner till den:

Lzzy Hale är sångare i bandet Halestorm som jag lyssna mycket på förut, inte så mycket längre dock. Men Lindsey har jag känt till och hon får mig nästan att vilja spela violin!!



Nu till sista bilden!!!

Hur kommer man på att klippa ihop Zlatan med ett lejon egentligen? Jo jag skulle beskriva en kille från min klass och sa att han hade hår som Aslan och min mamma fatta ingenting... Tills jag insåg att jag sa fel på Zlatan och sa Aslan istället... som lejonet från Narnia.. Så nu vet ni!!



Väldigt nöjd med dessa faktiskt!

Men kommer antagligen hata dem när jag slutar trean eller något och kan med Photoshop mer..

Men tycker i alla fall det är väldigt roligt att leka runt med Photoshop och skapa något till något annat!

Som tjejen som slogs sönder...

 

Förre och efter.

Skulle kunna tänka mig att göra bokomslag som framtida yrke! Eller annat arbete där jag får leka med Photoshop!


Ha det bra vänner!


 
 
Rebecca

Rebecca

2 oktober 2014 23:08

Shit vad du är duktig! :) Är du intresserad av att typ lära mig eller berätta vilket program du använder för vill ha en ny header för min suger och är as ful... :)

http://rebeccaolivia.bloggplatsen.se

Lollo

3 oktober 2014 10:33

tackar men är som sagt bara nybörjare xD

Headern jag har nu är gjord med paint tool sai där jag målar mina bilder. Redigeringarna har är gjorda i Photoshop CS6 ^-^

 
Rebecca

Rebecca

3 oktober 2014 20:29

Har du lust att hjälpa mig göra en header? :)

http://rebeccaolivia.bloggplatsen.se

Lollo

3 oktober 2014 23:50

skulle jag kunna ^^

 
Rebecca

Rebecca

4 oktober 2014 13:17

Va snällt för tycker du är as duktig! :)

http://rebeccaolivia.bloggplatsen.se

Lollo

4 oktober 2014 14:35

inga problem ^^ Maila till: louise1998@live.se bilder och idéer på hur du vill ha det

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards