CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Cosplay och Rosor!

Av Lollo - 19 oktober 2014 18:16

På senaste tiden har jag gjort två saker....

En är att ”designa” fyra unika cosplay dräkter till mig och mina kompisar! Även om de blev helt awesome och jag knappt orkar vänta på att få börja tillverka dem så är det sorgligt att vi är klara med skisserna. Jag, Kim och Wez har på senaste tiden suttit och diskuterat, bytt idéer och kommit fram till en intressant story bakom dem. Ni kan inte fatta hur roligt det har varit! Kan verkligen se mig själv sitta och göra koncept art och annan design tillsammans med dem som framtida yrke!

Här är i alla fall våra dräkter! Kommer inte gå in på historien bakom dem på grund av risken att de blir snodda! Vill egentligen inte lägga upp dem men jag litar tillräckligt mycket på mina läsare att de inte blir tagna.


Vet inte när dessa dräkter kommer bli klara men har satt max gränsen på Närcon 2016. De måste bli klara förre/till det konventet! Det är ändå, typ, två år tills dess! Så Kimberly hinner åka till Australien och göra dräkten medan Wez hinner spara ihop pengar för att komma hit igen och göra sin dräkt! 

Kim och Wez var även här idag för att diskutera det sista på dräkterna och spinna några nya Cosplay idéer!

 Sist Wez var i Sverige tog vi en halvt pinsam bild på honom och var ju tvungen att ta en ny ;D




Nu till andra saken jag gjort på senaste tiden... ROSOR!

Ni som läst min blogg ett tag vet att jag gör rosor av kaffefilter som jag sedan säljer. Så den senaste tiden har jag gjort en stor ”bukett” av rosor!

  Redo för beställning och målning!

Har dock inte fått några ”beställningar” på ett tag så buketten blir bara större och större! Har tänkt öppna en FB sida för rosorna, typ göra försäljningen ”seriös” som typ ett hobby företag.


Att göra dessa rosor är tidskrävande och pillrigt och jag som har svårt att koncentrera mig har kommit på ett sätt att kunna jobba hur länge som helst utan att riktigt tröttna!

Genom att titta på supernatural!

Har tidigare kollat fyra säsonger av True blood, men tröttna totalt på skiten och bestämde mig att Supernatural nog är något för mig.. Har snart sett färdigt första säsongen och är helt fast!

Serien har nyligen börjat på sin 10 säsong så det passar perfekt till att göra rosor då de andra serierna jag titta på ”tog slut”.



Det är även ”utklädnings dag” för estet elever på min skola snart (fredag för att vara exakt) vet inte riktigt vad jag ska göra då jag inte har något direkt att klä mig i. Men blir nog min panda kirigumi!



Ha det bra allihop! Snart lov så håll ut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards