CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 1 maj 2014

MITT FÖRSTA KONVENT!!!

Av Lollo - 1 maj 2014 00:03

Var ett tag sedan jag skrev men jag har helt enkelt inte hunnit så det jag skulle skriva om har hamnat efter ”bästföredatum”. Sen så har jag varit tvungen att göra klart en massa grejer innan jag gjorde det här inlägget (redigera bilder osv).



Under helgen har jag nämligen varit på PICACON!! Mitt första konvent någonsin och helt klart inte det sista. Redan börjat planerat in fler, behöver bara tjäna lite pengar först!


För er som inte känner till Picacon så är det ett av de mindre konventen som i år hade runt 400 deltagare. Det ordnas av föreningen Do It på Brogårdskolan-Kristinehamn och hölls för femte gången i år.


För er som inte vet vad konvent är så betyder självaste ordet sammankomst och det är precis vad det är. Det är en stor grupp av människor med samma intressen som samlas och har kul, leker och äter japansk godis!

Hur upplevde jag det här då?

Jo jag känner att man kan lägga in konventare i mitt CV! Har haft jätte kul och fått underbara nya vänner!

Efter den här helgen känner jag heller inte riktig samma obehag av att bli rörd som tidigare.. För hjälp vad kramar jag fått!


Fredag:

Jag, Cornelia och Michelle kom ungefär en kvart före insläppet och vi hamnade i närheten av folk vi kände i kön (Street team tjejerna). Sedan kom Nora, Kimberly och Sofia och vi vandra runt på konvent och kollade runt. Småprata med folk, kollade alla ”affärer” och handla lite.

Körde på ”Yohio-flärpar” i håret på fredagen

Vi gjorde inte så mycket den här dagen förutom att jag lämnade in mina bidrag till alla tävlingar.

Jag var med i både tecknings tävlingen och AMV (Anime Music video) tävlingen

 

Mina två bidrag!



Vi fick snabbt nya vänner och dansa karameldansen och körde fotleken typ hela fredagen

 Något av det roligaste jag kört


Lördag:

Vi vakna tidigt och åt frukost innan vi fortsatte träffa folk, lekte och bara hade kul. Köpte en hel del grejer (fick rabatt på några pins för att jag var ”söt” enligt försäljaren!) och testade Ramune-jordgubb, gillade inte direkt den gillade Lychee mer.


Men tog de flesta bilderna till min konvent video på lördagen!

Sprang runt och raggade upp cosplayare och annat gulligt folk typ hela dagen!

Nora som Edwards scissorhandsAlma och Julia från vårat Street teamet som Prinsessan Kraehe och Prissesan TutuNekochan och Meichan vars bloggar jag brukar vara inne på men hade inte en anning om att det var dem när jag bad om att ta kort på dem x)Amanda som FokiMinns inte hennes namn men hon cosplaya Grell från Black butlerSpirited away!! Fangirla extremt när jag såg dem! No face la chocklad pengar i min väska xD Min nya vän Natty i bakgrunden som smygger på Saga som cosplayar någon från K  Michelle som en liten Lolita! (med klänningen jag designa)  Fan meet mellan mig och Felicia! Följt varandra på DV jätte länge!!

Fler bilder på min Devianart


På kvällen var AMV tävlingen och tyvärr vann jag inte utan hamnade 4 eller 5 plats (De sa aldrig vart jag hamna utan jag räkna ut det efter vilka jag visste hade röstat på mig och hur många röster 3:an fick).

Fick dock beröm för min video så jag är nöjd!


På kvällen spela jag och Kim card against humanity till 4 och fick bara sova två timmar den natten   .


Söndag:

Den här dagen försökte jag bli av med så mycket pengar som möjligt men även hinna umgås och kramas med alla vänner en sista gång!

Rainbow/Johan, Saga, Nora och Mini/Joel      

Vi var ett awesome gäng på som jag saknar sjukt mycket (det är inte likt mig) och vara tvungen att åka så tidigt utan att riktig hinna säga hej då och krama alla ordentligt gör mig vädligt ledsen   ! Har dock de flesta på FB nu så jag klarar mig. Men hoppas vi ses snart!


Sen på avslutningen var det  prisutdelning OCH JAG VANN TECKNINGSTÄVLINGEN! Vann en egen death note book så pass er   



Om någon vill veta EXAKT jag gjorde den här helgen så är svaret: Lekt mycket och sovit lite. Så tack vare att första Maj är röd dag så kommer jag nu få 4 dagars helg att vila på.

Måste dock upp tidigt i morgon för att ansiktsmåla igen, vet att jag sa att jag inte skulle göra det igen utan egen betalning.. Men jag får åka till London i alla fall!


Får inte glömma min konvent video!

Är helt okej nöjd med den. Hoppas ni känner det som är picacon (Sveriges mysigaste konvent) lek, glädje med nya vänner och alla coola cosplays!!



NU TILL MIN FAVORIT! Vad jag köpt!

 

Pins, godis, kattöron, bok märken, en Nendoroid, mobil och en kort lek   

                 Lägger upp som små bilder, så klick om ni vill se närmre ^^



Ha det bra och hoppas vi ses på något konvent i framtiden!

 
 
Ingen bild

Jessi-chan

1 maj 2014 00:55

Underbar video, vackra bilder, mycket kul och fina minnen.
Saknar dig redan <3

Lollo

1 maj 2014 11:21

Saknar dig med :D längtar tills vi kan ses igen!! Synd att det kanske inte blir förrän om ett år!!

 
Nekochan

Nekochan

1 maj 2014 21:25

Haha mitt face XD Men det var kul att du ville ta kort=^-^= ~

http://amainekochan.bloggplatsen.se

Lollo

1 maj 2014 22:29

Tyckte det var komiskt dock för visste verkligen inte att det var ni xD
tänkte någon timme att du hade sagt att du skulle vara där men att jag inte hade sett dig x)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards