CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Cosplay!

Av Lollo - 6 maj 2014 18:35

Hej alla! Hur har ni haft det? Själv har dagarna flutit på bra och sedan i Lördags/Söndags har jag planerat min allra första cosplay! Har länge velat haft ett speciellt par byxor och sedan PicaCon har jag velat gå på konvent igen!!


Så jag kör två flugor i en smäll och ska cosplayar Monokuma från Dangan Ronpa under StorCon (om jag nu får gå)!

 Valde cosplayen innan jag såg serien... Kanske inte det smartaste draget då serien är sjukt skum .-. men jag är rätt skum jag själv så det funkar nog!


Har planerat ut en egen ”design” av hur Monokuma skulle se ut, inte bara som människa utan även som tjej (självaste björnen tecknas oftast som en kille i mänsklig version)

Om ni jämför bilderna ser ni att färgerna är på ”fel plats” men det ska vara så i designen. Som tjej är höger sida vit istället för svart enligt mig!


Har i alla fall börjat med den och gjorde idag klar öronen!

(Michelle leker model åt mig!)

Lite stora men de blir nog bra, om inte får jag väl köra utan!

Har även börjat med mönstret till tröjan och behöver egentligen bara klippa tyg och sy ihop den så är jag mer eller mindre klar med outfiten!


Andra grejer som handskarna ska jag ta med tyg från slöjden och sy hemma och den röda grejen på bilden (vid öronen) ska bli ett hårspänne och jag ska antingen göra den i röd plexiglas eller lera beroende på vad jag hinner (Lera har jag men plexiglas är skolans).


Har även byggt en speciel låda som han har i serien

(man kan se den på bilden med)

Hoppas bara jag hinner måla den. Det är mycket i skolan nu mot slutet och jag har ingen egen färg hemma!


Och nu till det jag är mest nervös för!

 Byxorna är beställda från eBay och det är inte helt säkert att jag kan ha dem då de kan vara för stora! Men jag hopas jag kan ha dem, för jag vet inte hur länge jag velat ha sådana byxor!


Har även beställt mig en peruk!

 Detta blir min första peruk! Har tänkt styla om den lite så den liknar mitt riktiga hår mer i formen! Men vet inte om jag kommer våga det, så låter den nog vara!



Ville köra något enkelt men samtidigt något ganska unikt som min första cosplay.

Något konventare kan känna igen och något som ”vanligt” folk kommer se en extra gång på medan jag går förbi på gatan för att äta med mina vänner!! (någon som är kläd 50/50 i svart och vit? Folk ser redan efter mig när jag "normala" kläder)

Så därför blev det en mänsklig-genderbend version av Monokuma, för då är inga kläder bestämda (mer än färgen) och jag får göra som jag vill! Plus han är rolig.. på sitt sätt

   Ha det bra nu vänner så hörs vi ^-^

 
 
Ingen bild

Sarah

7 maj 2014 15:34

Vart ritar du dina bilder och sådant? Alltså vilket program.

Lollo

7 maj 2014 15:35

Jag använder ett program som heter Paint tool sai :3

 
Annie da Fancy

Annie da Fancy

7 maj 2014 19:29

Ahh din cosplay kommer bli grym :3 Vi borde leta upp varann på Storcon om du får gå, skulle vara kul att träffa dig! c:

~Fancy~

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

7 maj 2014 21:38

Tack tackar :D
och det borde vi! Sjukt awesome ^^
Nu vet du i alla fall vad jag kommer ha på mig så jag är nog inte så svår att hitta ;D

 
Angelique

Angelique

7 maj 2014 19:39

Kan inte du komma på DonkeyCon också ;_; :D
Skulle vart sketa kul C:
Ligger i Uddevalla c;
Gå in på konvent.se så bläddrar du i den där grejen som finns på startsidan, så kommer DonkeyCon upp där så småningom c:
Jag ska nämligen på DonkeyCon och ska cosplaya Hasake från Nichijou, en luciatärna och så ska jag ha på mig en morphsuit c:

http://kawaiiandnormal.bloggplatsen.se

Lollo

7 maj 2014 21:41

Spelar mycket roll med om pengarna räcker (både inträde och resan) men får kolla när det är :)

DonkeyCon gästade under picacon och jag bodde typ där inne då det var enda rummet som var svalt under hela det konventet! xD

 
Ingen bild

Sarah igen xD

7 maj 2014 22:45

Kan du göra ett inlägg där du tipsar om Paint Tool Sai, där du visar grunderna och kanske en länk till var man kan ladda ner det virusfritt?

Lollo

8 maj 2014 13:52

Skulle jag kunna. Men det kostar egentligen så man kan endast lada ner det från piratbay. Annars kan man ladda ner det och testa 6 dagar

 
Annie da Fancy

Annie da Fancy

8 maj 2014 17:46

HEJ IGEN! xD
Jag vill bara säga att jag har tagit mig friheten att tagga dig i en grej som heter "I am awesome", kolla på min blogg om du undrar vad det är och ha så kul om du bestämmer dig för att köra! xD ^__~

~Fancy~

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

8 maj 2014 19:42

Jag gör inte sånt jag blir taggad eller nominerad i xD Inte min grej helt enkelt men tack för taggen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards