CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 25 maj 2014

Hur man gör: "Kaninhandskar"

Av Lollo - 25 maj 2014 17:00

Detta är inte den bästa tutorialen på hur man gör handskar och ni kan säkert hitta något bättre på Google men jag tänker ändå vissa hur jag gjorde mina ”kanin-handskar” till min kommande cosplay.


Vad du behöver:

Tyg

papper

penna

sax

säkerhetsnålar

symaskin

resårband

 

Steg för steg


1. Ta ett vanligt A4 och lägg din hand på pappret och måla av den. Detta kommer vara din mall, för att handsken sedan ska passa så behöver du göra den lite större än din hand så rita ett nytt streck runt din tidigt målade hand.

Du behöver dock spreta mer på ringfingret och lång fingret än vad jag gjorde. Rita även streck där tyget ska vara öppet för fingrar. Gör även mallen lite större vid handleden, annars får du inte in handen utan att ha sönder handsken.

Det räcker med att måla en höger eller en vänster för det är bara att vända på handsken efter vilken hand du ska ha dem på. Mina passar på båda händerna.


2. Klipp ut handen och nåla fast i ditt tyg och klipp ut

Ta bort mallen och nåla tyget. sy på maskin. Testa handsken ut och in då och då för att se om den är för stor så den måste sys in.


3. Vik in öppningen för tummen och självaste handen en bit och sy

Tips är att ha dubbel nål när du syr, jag hade ingen och det funkade fint för mig ändå.

Sy från insidan/rätsidan när du syr kanterna.


4. Sitter handsken för löst runt handleden kan du klippa en bit resårband och spreta upp sömnen en bit och sätta in bandet så sitter det bättre.


5. Du kan dekorera dina handskar på olika sätt. Måla något, sätta på pärlor, sätta på en spetskant etc själv ska sätta på en röd liten rosett på varje handske.


KLAR!

Nu kanske ni förstår varför jag kallar dem ”kanin-handskar”


Hoppas denna tutorial hjälpte er på något sätt! Kanske inte den bästa men vill ni ha enkla handskar till eran cosplay så funkar dessa väldigt bra! Kanske inget man har till vardags men de kommer bli bra till cosplay!

Om ni vill göra handskar rekommenderar jag Google, eran syslöjds lärare eller att ni helt enkelt köper ett par. Framför allt om ni vill ha fingrar.


Ha det bra och lycka till ^^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards