CupcakeNation

Alla inlägg under maj 2014

Av Lollo - 2 maj 2014 18:43

Varit två lugna lediga dagar för mig! Känner att jag verkligen behövde det! Har varit helt slut körd efter påsklovet och direkt på skolan igen. Även om vi endast gick tre dagar men min hjärtna orkade inte riktigt hänga med.

Två dagar utan att göra något speciellt har varit skönt,så tur att man har två till kvar!


Vanligtvis betyder ”inget speciellt” att jag inte gjort någonting alls! Men Nu så har jag faktiskt det!

Välkommen till Cupcake Nations egna lilla studio.. Som är vårat middags bord.

Fick för kanske tre år sedan Cernitlera (Ohjälp vad gammal lera) av mamma så bestämde mig för att pyssla ihop lite grejer!

Faktisk väldigt nöjd med de små grejerna. Men vad ska jag ha det här krimskramset till då?

En av grejerna ska jag ge bort och de andra har jag gjort det här av!

Detta ska bli ett hårspänne måste bara limma ihop allting.

Och detta blev ett armband! Har blivit så small om handlederna att det är för stort åt mig   

Lillebror kallar det för mitt ”Japan-armband” för det är endast japanska inspirerade grejer på den. Först tänkte jag neka det men insåg att han har rätt...


Något annat jag har testat på! Mer animering!!

Han springer och han springer och han springer och han springer! Vill kunna det här med animation! Hoppas det blir något animation relaterat när jag börjar gymnasiet...


Men innan det är det sommar lov och där kom andra halvan av rubriken på tal! Har nämligen sökt sommarjobb men det är jätte lång väntetid på om man ska få det eller inte och jag är i desperat behov av pengar just nu!

Så idag har jag rensat ogräs ur vår häck för att tjäna en extra slant!

VillTjäna pengar så jag kan göra typ vad jag vill just nu! Om jag hade haft ett arbete skulle jag kunna spara tillräckligt mycket pengar för att gå på när Närcon i sommar! Köpa hårfärg, kläder och annat gulliga grejer. Varför måste det vara så dyrt att vara jag   


Min kommun erbjuder inte sommarjobb förrän man går på gymnasiet så det är liksom lite kört för mig trots att jag är 16 år gammal! Så jag kan inte söka något inom kommun så jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt!!

Men jag har sökt till ett ställe som jag nämnde över och det är på två tillfällen under cirkus scotts Sverige runda/turné. Vet dock inte arbetstider så det kanske krockar med skolan som fortfarande är igång under de datum de är i Karlstad.


Ha det så länge ^-^

Av Lollo - 1 maj 2014 00:03

Var ett tag sedan jag skrev men jag har helt enkelt inte hunnit så det jag skulle skriva om har hamnat efter ”bästföredatum”. Sen så har jag varit tvungen att göra klart en massa grejer innan jag gjorde det här inlägget (redigera bilder osv).



Under helgen har jag nämligen varit på PICACON!! Mitt första konvent någonsin och helt klart inte det sista. Redan börjat planerat in fler, behöver bara tjäna lite pengar först!


För er som inte känner till Picacon så är det ett av de mindre konventen som i år hade runt 400 deltagare. Det ordnas av föreningen Do It på Brogårdskolan-Kristinehamn och hölls för femte gången i år.


För er som inte vet vad konvent är så betyder självaste ordet sammankomst och det är precis vad det är. Det är en stor grupp av människor med samma intressen som samlas och har kul, leker och äter japansk godis!

Hur upplevde jag det här då?

Jo jag känner att man kan lägga in konventare i mitt CV! Har haft jätte kul och fått underbara nya vänner!

Efter den här helgen känner jag heller inte riktig samma obehag av att bli rörd som tidigare.. För hjälp vad kramar jag fått!


Fredag:

Jag, Cornelia och Michelle kom ungefär en kvart före insläppet och vi hamnade i närheten av folk vi kände i kön (Street team tjejerna). Sedan kom Nora, Kimberly och Sofia och vi vandra runt på konvent och kollade runt. Småprata med folk, kollade alla ”affärer” och handla lite.

Körde på ”Yohio-flärpar” i håret på fredagen

Vi gjorde inte så mycket den här dagen förutom att jag lämnade in mina bidrag till alla tävlingar.

Jag var med i både tecknings tävlingen och AMV (Anime Music video) tävlingen

 

Mina två bidrag!



Vi fick snabbt nya vänner och dansa karameldansen och körde fotleken typ hela fredagen

 Något av det roligaste jag kört


Lördag:

Vi vakna tidigt och åt frukost innan vi fortsatte träffa folk, lekte och bara hade kul. Köpte en hel del grejer (fick rabatt på några pins för att jag var ”söt” enligt försäljaren!) och testade Ramune-jordgubb, gillade inte direkt den gillade Lychee mer.


Men tog de flesta bilderna till min konvent video på lördagen!

Sprang runt och raggade upp cosplayare och annat gulligt folk typ hela dagen!

Nora som Edwards scissorhandsAlma och Julia från vårat Street teamet som Prinsessan Kraehe och Prissesan TutuNekochan och Meichan vars bloggar jag brukar vara inne på men hade inte en anning om att det var dem när jag bad om att ta kort på dem x)Amanda som FokiMinns inte hennes namn men hon cosplaya Grell från Black butlerSpirited away!! Fangirla extremt när jag såg dem! No face la chocklad pengar i min väska xD Min nya vän Natty i bakgrunden som smygger på Saga som cosplayar någon från K  Michelle som en liten Lolita! (med klänningen jag designa)  Fan meet mellan mig och Felicia! Följt varandra på DV jätte länge!!

Fler bilder på min Devianart


På kvällen var AMV tävlingen och tyvärr vann jag inte utan hamnade 4 eller 5 plats (De sa aldrig vart jag hamna utan jag räkna ut det efter vilka jag visste hade röstat på mig och hur många röster 3:an fick).

Fick dock beröm för min video så jag är nöjd!


På kvällen spela jag och Kim card against humanity till 4 och fick bara sova två timmar den natten   .


Söndag:

Den här dagen försökte jag bli av med så mycket pengar som möjligt men även hinna umgås och kramas med alla vänner en sista gång!

Rainbow/Johan, Saga, Nora och Mini/Joel      

Vi var ett awesome gäng på som jag saknar sjukt mycket (det är inte likt mig) och vara tvungen att åka så tidigt utan att riktig hinna säga hej då och krama alla ordentligt gör mig vädligt ledsen   ! Har dock de flesta på FB nu så jag klarar mig. Men hoppas vi ses snart!


Sen på avslutningen var det  prisutdelning OCH JAG VANN TECKNINGSTÄVLINGEN! Vann en egen death note book så pass er   



Om någon vill veta EXAKT jag gjorde den här helgen så är svaret: Lekt mycket och sovit lite. Så tack vare att första Maj är röd dag så kommer jag nu få 4 dagars helg att vila på.

Måste dock upp tidigt i morgon för att ansiktsmåla igen, vet att jag sa att jag inte skulle göra det igen utan egen betalning.. Men jag får åka till London i alla fall!


Får inte glömma min konvent video!

Är helt okej nöjd med den. Hoppas ni känner det som är picacon (Sveriges mysigaste konvent) lek, glädje med nya vänner och alla coola cosplays!!



NU TILL MIN FAVORIT! Vad jag köpt!

 

Pins, godis, kattöron, bok märken, en Nendoroid, mobil och en kort lek   

                 Lägger upp som små bilder, så klick om ni vill se närmre ^^



Ha det bra och hoppas vi ses på något konvent i framtiden!

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards