CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 25 juni 2014

Review av: attack on titan/Shingeki no kyojin

Av Lollo - 25 juni 2014 17:38

Visste ni att jag har en ”review” kategori här på bloggen? Om inte..... så vet ni det nu!


Ska nämligen göra min första 'Anime recension' (eller review, vad man nu vill kalla det). Av vilken då? Om ni inte är helt blinda så har ni nog inte missat det.

Attack on Titan eller Shingeki no Kyojin som den heter på japanska. (såg den även på japanska, fuck dubbat)


I hundra år har människor bott isolerad innanför 50 meter höga murar för att stänga ute Titanerna

(stora jättar som äter människor. Snygga va?)


Men en dag visar sig en titan så stor att den kan se över muren. Lugnet krossas nu för evigt när den kolossala titanen enkelt slår sönder muren och titanerna tar över 'wall Maria' den yttersta muren. Mänskligheten förlora en tredje del av sitt område och en stor del av sin befolkning.

Eren Yeager, hans adoptiv syster Mikasa och deras vän Armin (huvudkaratärerna) som förlorat sina hem och flytt med resten av befolkningen till 'wall Rose' börjar där sin militära träning för att gå med i 'the survey corps' för att besegra titanerna och ta tillbaks sitt hem.

Ni har säkert sett den här överallt! 

Det där var en kort sammanfattning utan att spoila alldeles för mycket!


Vad tyckte jag då?

Jag älskar serien! Såg hela animen på två dagar och läste ikapp mangan igår kväll. Den är spännande, awesome, action fyll, awesome, sorglig, awesome och blodig! Nämnde jag att den var awesome?

Jag har lätt för att fastna för animes även om de är bra eller inte men denna hamnar helt klart på plus sidan! Dock tyckte jag den blev lite seg efter typ halva. Den var inte så frustrerande heller som en del serier burkar vara (jag hatar serier som lämnar en frustrerad) och det gjorde den mycket bättre.

 

Många nämner animeringen när de gör reviews. Själv tycker jag inte det är så viktigt när man ska se en anime, men jag gillar animeringen då de fokuserat på rörelser och inte så jätte mycket på deras utseende (även om den är mycket bättre än hur de ser ut i mangan). Har sett en anime där karaktärerna var super snygga men de rörde sig knappt...

 Tar tillbaks det jag sa.. Kolla in animeringen!? den är fantastisk!  


Varför såg jag den?

Ja det börja väl med att den blev tillräckligt populär att den dök upp på min FB ibland, sedan cosplaya en tjej jag följer på Instagram Levi och jag såg även mycket AOT relaterade saker på picacon. Många bloggar nämner den och fan art på Devianart.

Sist så såg jag på den kids/teens react.


Så jag såg den helt enkelt för att den har blivit så populär! Och det är inget jag ångrar för jag förstår varför den är det!


Favorit karaktär?

Har inte riktigt någon som är min favorit karaktär (möjligen Jean eller Hanji då det är de jag mest hoppas inte kommer dö)... Det finns Ingen jag heller direkt ”hatar” heller (kanske Ymir.. gillar inte henne). Så jag gör om frågan till: Vem skulle du vilja cosplaya?

Svar: Sasha

   Jag vill så gärna cosplaya från denna serie och vem skulle inte vara bättre än ”potato girl”? Jag är som skapad för att cosplaya henne!


Betyg

Åtta endast för att den blev så seg halvvägs och något i mangan som kunde varit mycket bättre.


Så är ni intresserade av den här så ska ni verkligen se den! Det är en anime som jag anser man ska se om man är ett riktigt anime fan (okej inte riktigt). Men är ni känsliga mot blod och ”kannibalism” så borde ni nog inte se den! Annars är det bara att titta bort på de scenerna! Detta är ingen gulligull serie utan den är väldigt brutal!


NU: FAN ART OCH GIFS!

   

  Klick på denna för att få den att funka!


Händer inte så ofta att jag målar mig relaterade till serier, men var tvungen att måla göra mig till "soldat"

Testa även på ett nytt sätt att måla karaktärer! Därför har figurerna ingen anatomi alls!!  Cx       Tycker de är ganska gulliga dock... Kolla de små fötterna till exempel xD   


HA DET BRA VÄNNER ^^ ta och se Attack on titans nu!!

 


För er som inte känner till karaktärerna: Levi, Eren, Mikasa och Armin



p.s har ni anime tips så kommentera dem gärna




 
 
Ingen bild

Sarah

10 juli 2014 23:34

Death Note är den bästa serien som finns c: Min favorit karaktär är helt klart L. Du kommer förstå varför när du ser honom :DD

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards