CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2014

Buss stress och sims4 demo

Av Lollo - 9 augusti 2014 12:36

Har för första gången varit tvungen att springa för att hinna med en buss. Trodde jag i alla fall skulle få börja skolan innan jag var tvungen att springa efter en buss!

Fick nämligen ett oväntat sms från min vän Mini att han var i Kristinehamn och att det går en buss klockan 14.30 om jag skulle vilja träffas... såg detta meddelande ca 14.10 och jag hade precis kommit ur duschen. Så jag fick stressa på mig kläder, föna luggen, äta och sedan springa till bussen samtidigt som jag flättade håret då det inte var riktigt torrt än.

Jag hann i alla fall med bussen för var där prick 14.30 och bussen var en minut försenad.

I alla fall så åkte jag och Michelle buss in till Kristinehamn för att träffa Mini! Hon hade i alla fall haft mer tid på sig än mig då hon visste han var i K-hamn redan dagen innan.

Se in i kameran och le, sa jag... Michelle förstod inte första uppgiften och Mini gjorde väl det bästa han kunde!


Vi var borta i ungefär 3 timmar men tiden gick jätte fort och vi gjorde inte speciellt mycket mer än att sitta i en lekpark och åt glass, eller jag och Mini gjorde det Mich skulle ha kaffe.

Vi gick även runt på skolgården till brogårn och kände lite nostalgi då det var där vi träffades första gången!


Det var kul att ses igen då vi inte kan träffas så ofta, trots att det inte blev så jätte länge. Jag träffade ju Mini under Närcon men Mich har ju inte träffat honom sedan Picacon! Så det var bra att vi passa på när han var i närheten då han bor så långt bort annars!



Nu till del två av rubriken!

Jag har en vän i Kanada som jag chattat mycket med och hon fick för några dagar sedan sims4 skapa en sims demo. Jag var extremt avis men hon kom på den briljanta idén att jag skulle få logga in på hennes origin så jag skulle få testa!


Så vad tycker jag?

Så fort man lärt sig kontrollerna och hittat alla ställen man kan trycka på för att ändra höjd på ögon, mun och storlek på höfter och midjan så är det otrolig vad man kan göra! Nu när det inte finns menyer på samma sätt som i sims2 och 3 så går det mycket fortare. Frisyren skulle passa bättre om hakan var mindre, tryck på hakan och gör den mindre. Tröjan skulle sitta bättre om midjan var större, tryck på midjan och dra den större.

Dock tycker jag att kontrollerna är lite tröga, kanske kan man fixa det i färdiga spelet men jag tyckte jag var tvungen att ”ta i” för att något skulle hända.

såg nu att majoriteten av dem har gröna ögon! men från vänstra hörnet: Andrew/Drew, Hans, Maggie, Tea, Mike och Therese

Det här är de simmar jag har gjort sedan jag fick testa spelet av min vän Sarah och även om de följer min vanliga stil inom 'skapa simmar' (smalt avlångt ansikte, stora läppar och ögon) så är det enkelt att göra dem unika.

Och med det nya sättet att ge simmarna personlighet är det enkelt att göra dem ännu mer unika med synlig personlighet! Som att man kan bestämma hur de rör sig!

Här ser ni lite hur deras kropps typer är olika och hur de rör sig efter hur jag har anpassat deras personligheter.   

Med att man kan skapar dem så noga gör att man blir mer ”vän” med sin egen designade sim och ser fram emot att få spela med hen.


Dock tycker jag att det är synd att de tagit bort färghjulet som fanns i sims3, så vill du ha en sim med rosa ögon eller lila hår så går inte det. Det finns unika färger till hår som mörkblå, turkos, grön och rosa men inget mer. Du kan inte heller ge simmarna blont hår med färgade toppar eller slingor.

Likadant med kläder, du kan inte längre ändra färg mer än till de som redan finns och om du vill ha en tröja med speciellt mönster så går inte det heller.

Dock är detta bara en demo men det fanns väldigt lite kläder och hår som jag gillade, framför allt till killar.


Nu till bedömning! Kommer skriva lika mycket positivt som negativt och sedan ge en slut bedömning på vad jag tycker.


Positivt

+ Enkelt

+ Roligare

+ lätt att göra dem unika

+ Personligare simmar


Negativt

- Trögt

- Inget färghjul

- Lite snygga frisyrer

- Lite snygga kläder


Jag tycker dock att nya sättet att skapa simmar är underbart och ser fram emot att börja spela det riktiga spelet när de kommer ut! Så fem av fem.


Just nu är inte demot släppt så vem som helst kan spela men den 12 augusti kan alla ladda ner det från Origin och testa att göra sina egna simmar! Så om ni inte redan har ett Origin konto men vill ha demot när det kommer ut, så skaffa ett. Det är helt gratis och virus fritt!


Ha det bra vänner!


HÖLL PÅ OCH GLÖMA! musik tips:

 
 
watervalleysims

watervalleysims

10 augusti 2014 11:44

Skulle också vela ha demon till the sims 4, verkar så roligt och släppa loss fantasin till det högsta... och sedan kommer det där utan färghjulet...

http://watervalleysso.bloggplatsen.se

Lollo

11 augusti 2014 12:13

Det är helt otroligt och sen så är det som gör simmar allra mest unika borta.... D':

 
Ingen bild

Sarah

15 augusti 2014 11:33

ASDFGHJKL, jag avskyr Shiloh :c Inte för att jag riktigt lyssnar på hennes musik, men för hur hon uppför/uppförde sig. Hon var otrogen mot en av mina favorityoutubers och stuff :c

Lollo

15 augusti 2014 17:44

Aldrig hört talas om henne innan. Hon var med på mina spotify rekommendationer och tyckte låten var bra.
Men det låter ju hemskt D:

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards