CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2014

Konsert och annat kul!

Av Lollo - 29 augusti 2014 16:04

Hej! Inte skrivit på länge då jag inte mått bra mentalt men det tänker jag inte gå in på!


Var på hård rock/heavy metal konsert i lördags! Min tredje konsert hittills, har varit på två stycken innan. YOHIO 21/9- 2013 och Black veil brides 29/11-2013, tror inte jag skrev om det trots att jag hade min blogg då. Ska även på Asking Alexandria i oktober!!


I alla fall nu kanske ni vill veta vilka jag sett! Jo jag var i Karlstad på Amaranthe, D-A-D och Sabaton! Lyssnar knappt på Amaranthe eller Sabaton och D-A-D var väldigt dåliga enligt mig men konserten var inget annat än awesome!.. MEN NU BILDER!

      Regna som F-N med... hade dock regnjacka så var torr.   

Amaranthe höll inte på så länge medan D-A-D höll på i vad som kändes i evigheter. De var väldigt bra live men det var synd att sångerskan var lätt förkyld.

Två bra låtarna med dem:

 

Sabaton var super live! Lite tråkigt att jag inte lyssnar så mycket på dem så jag inte kunde sjunga med i låtarna men var en riktigt grym upplevelse då det var så stort! Bara varit på konserter i små konsert lokaler medan detta var super stort!

          En liten kille fick komma upp på scen!  När de spela blev det packat vid scen. En som stod framför mig var så full att han vingla och det var jätte jobbigt men då han var äldre och full våga jag inte göra något för att få honom att sluta. Så det var lite tråkigt men han försvann runt slutet.

Två bra låtar med dem:

 



För övrigt hade jag nog min roligaste lektion idag! Vi hade fotografisk bild och fick leka fritt i Photoshop för att lära oss det. Jag kan redan det mesta och lekte då runt på en instellning som man lätt redigerar så kropps delar blir mindre eller större tex. Så gjorde Lindsey Lohan till en grön alien.. synd att jag inte spara bilden så jag kunde vissa dock för den blev super rolig!

Har ju gått min andra vecka på brogårn och det är super skönt med HELG!!

Ser ut som en ekorre!

Vi är en liten klass i media men i hela estet är vi runt 30 stycken och jag kan redan alla namn till skillnad från Cornelia som knappt kan sitt eget (det var överdrivet men hon vet knappt vad någon heter).

Klassen är helt okej och alla är snälla men tycker fortfarande att jag inte riktig passar in.


Vill dela med mig av två bilder innan jag avslutar inlägget!

Satt i soffan på mobilen medan mina bröder spela.. kolla upp och ser detta. Så kan man ju också spela tillsammans om man känner för det!


Nästa bild har en liten berättelse.. Lyckades nämligen låsa in mina nycklar i skåpet (vi har hänglås) tillsammans med min mobil och nycklar. Hade även min ritplatta i skåpet så jag måla på papper för engångskull!

Detta är en av mina OC's som varit namnlös ett tag och som jag bestämde mig för att ändra designen på då jag inte var nöjd med den gammal (plus han är lättare att cosplaya nu). Men något som jag ändrar från gammal designen är hårets längden och det kändes nästan plågsamt att ”klippa av” honom håret. Är fäst vid mina karaktärer även om jag inte gör något med dem!

Men ska göra ett inlägg där ni får se alla någon gång!


Ha det bra nu!!


 
 
Plupp

Plupp

1 september 2014 14:05

Åh hittade din blogg precis och jag älskar den!!!

http://pluppbackman.blogg.se

Lollo

1 september 2014 17:06

aww tack ^0^/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards