CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Mitt 2014

Av Lollo - 3 januari 2015 20:44

Vet inte riktig vart jag ska börja egentligen, 2014 har varit ett långt år med massa skoj och äventyr!

Men kan börja med min blogg. 

Jag starta den någon gång under 2013 men börja inte blogga ”seriöst” förrän februari 2014 och om ni har följt min blogg sedan dess så vet ni vad som har hänt (mer eller mindre).



Är Faktiskt väldigt nöjd med min blogg och hur den har utformat sig under årets gång. Jag har än inget tema för bloggen mer än ”En inblick i Lollos glamorösa liv”. Även om varken bloggen eller mitt liv är värst glamoröst.

I alla fall! Jag har haft blogg sedan jag var liten (då mamma bloggar) och detta är den bloggen jag haft längs och är mest nöjd med! Ännu mer när jag har gett den en ny make over!

Jag blev till och med vän med min Bro FancyPantsy (och hennes syster, haha) tack vare våra bloggar.


Så här ser min statistik ut från 2014. Med 15 unika besökare i januari och 484 unika i oktober. Kanske inte jätte höga siffror (då en del bloggar har fler besökare än detta på en dag) men jag är nöjd!


SÅ nu vidare till mitt 2014 och vad faktiskt har hänt!

 

Ja, 2014 kära kompis.. Jo 2014 har varit ett av de bästa åren i mitt liv! Ingenting negativt har direkt hänt och det har bara varit skoj hela tiden! Vet inte riktig hur jag ska få ihop det är inlägget så tänker helt enkelt följa en lista jag hitta!!


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Pierca mig någon annanstans än örat = skaffa mina snakebites <3.

Jag börja media på gymnasiet vilket man inte gör varje år direkt c;

Jag blev 16, och det blir man bara en gång!

Börja konventa :D

Börja ta extremt mycket selfies =fått bättre självförtroende

Börja springa! (Har jag inte skrivit om för sprang bara några gånger innan det blev för mörkt och för kallt ute. Ska börja igen så fort det blir lite varmare)

Börjat tjänat pengar på vad jag tycker är kul att göra! Mina kaffe-filter-rosor och Photoshop.

Gjort min första cosplay men den vill jag inte ens prata om…


Höll du några av dina nyårslöften?

Hade inga och om jag hade det… Så minns jag dem inte xD


Vilka länder besökte du?

Var utomlands totalt 3 gånger i år! England, Grekland och Polen (Fyra om man räknar med att vi flög ifrån en flygplats i Oslo)


Din största framgång 2014?

Skulle inte kalla det framgång men antar väl allt jag lärt mig för att kunna starta min Photoshop sida är min framgång och att jag kunnat sälja bilder och mina rosor.


Har du varit sjuk eller skadat dig?

Inte mer än vanligt! Hade ett bruttet ben i foten i början av året om jag inte minns helt fel!


Bästa köpet?

Well well…. Måste varit VIP uppgraderingen till Asking Alexandria och min Närcon biljett!!


Vad spendera du mest pengar på?

Skräp, godis, kläder, konserter, konvent… onödiga grejer helt enkelt


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Måste säga att jag har varit väldigt glad hela det här året och att alla nya vänner har gjort mig riktigt glad. Plus konserter.. dont forget the consert


Vilka låt kommer alltid påminna dig om 2014?

Måste nog säga Don’t pray for me-Asking Alexandria, Nobodys home - one ok rock, the Phoenix – fall out boys.

Första låten på grund av AA konserten och en rolig helg i Göteborg! Den andra använde jag i Picacon videon så den kommer alltid få mig att tänka på den våren. Sista hade dem på invigningen av Närcon och den ger mig extrem pepp!


Var du gladare eller ledsnare i år jämför med tidigare år?

Gladare. Detta har varit ett jätte bra år för mig och trots att jag har förlorat en vän ( vi har dock börjat smått att fixa det igen) så har jag fått flera nya och det är jag jätte glad för!!


Favoritprogram på TV?

The walking dead, Supernatural och Once upon a time!


Största musikaliska upptäckten?

Nästan all japansk musik jag lyssnar på för tillfället! Så one ok rock och Babymetal


Något du önska dig och fick när du fyllde år?

Mina piercingar <3


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?

Inget speciellt, var hemma som vanligt.


Hur skulle du beskriva din still 2014?

Ett ord: svart. Med andra ord: Emo, scene, harujuku och massa anat stuff ^^

Eller fler ord: 10 outfit kombinationer att bytta mellan under 365 dagar.


Vad fick dig att må bra?

Mina vänner och alla konvent jag gick på. Har äntligen hittat något som passar mig där jag får vara weird och passa in under 3-4 dagar <3


Vem saknade du?

Under hela året? Ingen.

Men efter varje konvent så saknade jag alla mina vänner! Snart ett år sedan jag träffa några av mina vänner från Picacon

 Sen saknar jag att gå i samma klass som mina kompisar.


Vad saknar du?

Måla och läsa. Har läst och målat väldigt lite det här året! I alla fall sista halvåret. Har bara inte kunnat och tycker inte jag har utveklas så mycket med mitt manga målande. Dock har jag blivit bättre på porträtt ^-^


Den bästa nya personen du träffa?

Ny och ny… måste jag välja xD Alla var bäst, utan tvekan!

Vill inte nämna namn och typ glömma skriva med någon så de blir sura på mig D’’: Men alla nya vänner samt gamla vänner jag blivit bättre vän med är den ”bästa” nya personen jag träffa xD




2015

Har inte många planer eller önskningar för det nya året. Egentligen men det jag har ser ut så häääär:

1. Måla mer och göra fleer speedpaint videos

 

2. Gå på de konvent jag planerat (Yoicon, Närcon vinter, picacon, foxcon, bacon, närcon sommar, peppcon(kanske) liicon och confusion (kanske))

 

3. Gå på i alla fall en konsert.

 

4. Hinna med minst två cosplays (spelar ingen roll om köpt eller inte)

 

5. Klara första året av gymnasiet.

 

6. Läsa fler böcker (ge mig på Harry Potter serien och avsluta Narnia serien)

 

7. bli mer aktiv (Göra mer saker än bara sitt vid datorn och sakta förvandlas till en svamp)

 

 

Och så ser det ut! Hoppas ni också kommer få ett bra 2015!

Avslutar det här inlägget med en bild på mig och min systers katt, cuz why not?

Ser ut som jag kollar bort men det vita är faktiskt en reflektion av en lampa  



 
 
Dennis

Dennis

19 januari 2015 03:44

Självförtroende*

http://megasinned1.bloggplatsen.se

Lollo

21 januari 2015 10:10

vad fint att du kände att du behövde peka ut ETT felstavat ord ur ett inlägg på 1076ord c: *applåder*
men har rättat ordet nu så det kanske blir lättare fr dig att läsa inlägget nu ^^

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards