CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 4 april 2015

PPPP

Av Lollo - 4 april 2015 19:51

GLAD PÅSK!!


I år fira jag påsk hemma med min familj och haft det mysigt, ätit mer än jag borde och ätit vinegum vilket jag borde undvika då jag alltid får ont i magen av det!!

Har sedan två år tillbaks målat ett ”påsk kort” och i år blir inget undantag!! Svårt att starta en tradition om man skippar ett år!!

 

Brukar vanligtvis måla bilden på Långfredagen men sov typ hela fredagen då jag var helt slut efter musikalen så hade inte lika mycket tid på mig som jag hade förra året!!


Vår musikal var denna vecka!! Vi hade totalt 6 föreställning där 4 av dem var för skolor vi hade bjudit in (årskurs 2 3 4 5). Som jag sagt tidigare har jag världens scenskräck så har inte varit med på scen… Men alla mina kamrater såg ut att ha så kul så ska se om jag vågar vara med nästa år för blev väldigt sugen på att vara med!!

Peterpan som vissar barna att han kan flygga. En av mina favorit bilder På skepet när Piraterna kidnappat barnen. Kände mig lite ärad när de fråga om jag kunde fixa Kapten Kroks peruk så den inte var lika ful och att "skådespelaren" inte skulle slita sönder den. Den var hemsk men fixa den väldigt bra om jag får säga det själv!! kände mig som världens expert på peruker!!  Sugar såg jätte bra ut som Indian! Hon ser typ ut som Pocahontas!!    Gruppbild! Alla är inte med och råka klippa bort en tjej som sitter på golvet pga att jag inte såg henne :c 


Har istället varit fotograf (tog säker över 1000 bilder, men behöll bara 473. De bästa kommer hamna på min fotoblogg men resten finns på min flickr!!) och den som plockat rätt på scen, bäddat sängar, sett till att alla grejer är på rätt plats och sett till att kläder inte varit ut och in åt de som måste bytta om ”på” scen.


Var även jag som skrev skeppets namn… med en kajal penna!!

Jag, Cornelia och Sugar var kvar och vänta på bussen i nästan två timmar så passa på när ingen märkte att jag snodde pennor från sminket!! Önskar jag hade lagt ner lite mer tid på resten av bokstäverna men men… blev ju bra!! Plus skulle haft slut på all kajal annars…

Veckan har varit jätte lång!! Jag har varit på teatern runt 13 timmar varje dag. För mig har det varit lugnt och inte speciellt stressigt och väldigt mysigt då jag känner att jag till slut har blivit en del av klassen! Men har varit tungt och tröttsamt. Bodde typ på teatern och var bara hem och sov. Från tisdag till torsdag kväll träffa jag inte mina föräldrar alls för åkte när de som och kom hem när de sov!!



Har även gjort en AMV till picacon! 

För närcon gäller regeln att videon inte får vara upplagd någonstans förre konventet. Picacon, som inte är lika stort, har inte den regeln då de siktar mer på att så många som möjligt är med! Testat programmet Premiere pro (som vi fick av skolan) att göra videon i och då det resultera i nog min bästa AMV hittills kunde jag inte låta bli att ladda upp den redan nu!!


Låten är Dollhouse av Melanie Martinez, rekomenderar starkt!!

Vad tycker ni?? Jag hoppas ni håller med om att det är den bästa hittills xD

och vinner jag inte med denna kommer jag bli fett besviken då jag jobbat med den nonstop i typ 4 dagar.


Ha det bra och glad påsk!!

(funderar ni över rubriken: PåskPeterpanPremiereproPicacon)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards