CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Smink tester!!

Av Lollo - 18 april 2015 23:22

Jag tycker själv jag är väldigt duktig på att måla och får ofta höra att jag är duktigt.  Men något som jag inte är så bra på, är smink.

Jag tycker: då jag är bra på att måla, borde jag kunna sminka coola grejer. Är ju som att måla fast i ansiktet… slutar dock i katastrof!

Jag tror största anledningen är att jag har målat sedan jag kunde hålla i en penna och smink blev jag inte intresserad av förrän någon gång under nian. Så därför är jag "värdelös" på det


Det har dock inte hindrat mig från att testa massa saker idag!!

Fick nämligen mina nya glasögon igår och då jag tycker de ser så nördiga ut var jag tvungen att göra mig till en liten gullig highschool nörd!

Oh, i read that book way before it even was planed to become a movie!

Min ”tandställning” är ett hårspänne jag offra för denna bild xD

Är väldigt likt en kompis på den här bilden om man tar bort fräknarna.

Detta var verkligen ingen utmaning mer än att jag inte fick fräknarna att synas först och att de blev lite för stora. Men tyckte mer det var en kul grej xD


Men något som var lite mer en utmaning var min Fawn

  Tycker nog det såg bäst ut utan peruken cx  

egentligen var bara att få till färgerna en utmaning och att få linjerna så fina som möjligt (expert på att kladda) men utöver det känner jag mig jätte duktig *^* smink är som sagt inte min starka sida!! Dock var inte min ”selfie game” så hög så var även svårt att få bra bilder cx

Gjorde tre sminkningar men den sista… gick inte så bra

Som ni ser är det bara massa kladd av färger xD plus detta är när jag tvättat av halva ansiktet så ser ju lite rolig ut…

En del saker har jag lärt mig från när mina klasskamrater sminka sig till vår musikal! Var ju inte på scen så behövde inte sminka mig, men lyssnade på genomgångar och eftersom jag tog kort så såg jag ju hur de gjorde!



Sen har jag gjort en till sak idag!! I fredags köpte jag mig vampyr tänder där man fick med ”plastic beads” små plast kullor man skulle smälta ner för att kunna fästa tänderna på sina egna….. Dock det första jag gjorde var att ha sönder tänderna och efter en massa försök att laga dem var jag tvungen att kasta dem.

Så gjorde dessa istället!!

Vet inte vad jag ska ha dem till riktigt, men kan alltid va kul att ha. Kan säkert komma på nåt! Inte direkt intresserad att cosplaya Rin och även om Grell är en önskecosplay så kommer det nog aldrig hända..


Ser jäte konstiga ut när man inte har dem i munnen.

De är helt enkelt gjort av dessa ”plastic beads” och lösnaglar och massa nagel lim som seriöst hamnar ÖVERALLT! (kan göra en tutorial på hur man gör dessa om ni vill!!)


MUSIK TIPS!!!


 
 
FancyPantsy

FancyPantsy

20 april 2015 17:02

//du kan göra Homestuck cosplays med tänderna//

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

21 april 2015 22:21

//ingen dum idé där//

 
FancyPantsy

FancyPantsy

26 april 2015 17:11

//Du kan vara min Terezi, hon har exakt sånna tänder, Karkat också, och alla sea dwellers (Feferi, Meenah, Eridan, Cronus)// Join the trash

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

27 april 2015 09:25

Isf Terezi eller Feferi~~

 
FancyPantsy

FancyPantsy

27 april 2015 15:29

Tycker verkligen du kan vara min Terezi B))) Eller Feferi, så får jag göra Sollux eller Eridan cx

http://fancycorner.bloggplatsen.se

Lollo

27 april 2015 23:43

framtida planer jag får försöka sätta i verket B) behöver bara bestämma vem av dem~

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards