CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 26 april 2015

Uppdatering nr9 veckan som varit

Av Lollo - 26 april 2015 11:21

Veckan börja med att jag nästan missa bussen för var jävligt seg på morgonen.. mer än vanligt. Men det är oviktigt.

För första lektionen var det ”inspelnings time”!!

Vi jobabr med lag och rätt så vi ska göra en film med ett brott och sen en rättegång. Det var brottet vi filma helt enkelt, väldigt kul och tycker själv det blev väldigt bra! Dock är jag inte helt nöjd med redigeringen som gjordes då person som redigera skämta till det lite… Jag gillar det inte men orkar inte ta upp det då majoriteten av min grupp tycker det var skitkul så även om jag sa nåt kommer de inte ändra det…


DETTA HÄNDE OCKSÅ!! Jag är en vinnarskalle och perfektionist så gör inget halvdant utan går fult ut med ALLT! Vilket sluta i att jag stuka mitt ringfinge...Idrott och basket är FARLIGT!

Det gör fortfarande ont men inte lika mycket.  Det var dock ingen fördel på de nationella proven vi hade under veckan. Detta är dock inte den enda otur jag haft denna vecka! Utan när jag höll på att retas med min bror lyckades han slå till min hand som höll i mobilen så den träffa min läpp. Börja blöda och var helt svullen i flera dagar! Inte haft så mycket is i mun sen jag skafa mig piercingarna!


På tisdagen efter nationella så åkte jag, Cornelia och Sugar hem till henne och fika!

Morotskaka och kladdkaka som vi bakade själva! Efter detta rulla typ jag och C hem.. Vi såg även på 21 jump street, rekommenderar stark cx den var jätte rolig. 


Efter skolan i onsdags så sluta jag tidigt så hade tid att testa ännu en sminkning! Annie har gjort en super cool drakinspirerad sminkning och jag var bara tvungen att testa att göra en jag med!! Inte så lät som det ser ut för blev typ bara kladd allt ihop!

Så efter ca5 försök så blev jag någorlunda nöjd! Även om det fortfarande är kladdigt och ser förjävligt ut på en del ställen… Men ska öva tills det blir bra!

Har en fotouppgift i skolan där ett tema är sagor. Så ska fota mina syskon som Fawn’s och självklart som drakar! Så ska testa olika sätt att göra ”fjäll” på så det blir finna bilder!


Sen på torsdag var det åter igen en lång håltimme efter nationella så vi satt oss utanför skolan på en bänk och Sugar bjöd på citron med Chili

 

Ifall ni inte sett en skalad citron innan! Hade inte jag, inte på riktigt iaf.

JAG TYP DOG!

Tål typ inget surt eller starkt så jag höll på att dö medan de andra åt citron efter citron doppad i chili..


Fredag och lördag har det inte hänt nåt speciellt och idag ska vi fira min bror som fyllt år.


Nästa vecka kommer jag jobba mer med mitt fotouppdrag och så är det ju BaCon fredag till söndag, kommer vara funkis i Cafét! Inte hört nåt om en AMV tävling så kommer antagligen inte vara med i någon tävling överhuvudtaget. Möjligen joust om det finns! Men innan det skojiga så är det nationella prov i engelska (yay…)


Vill vissa lite ”skisser” jag jobbat med!

 Visste inte vad jag skulle måla så måla en massa saker!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv








Ovido - Quiz & Flashcards