CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2013

Det här med gymnasium!

Av Lollo - 25 oktober 2013 19:14

Det börjar ju närma sig till det här skrämmande valet som alla gör någon gång i livet... Gymnasievalet.

Det livsviktiga valet som ger dig en grund till att leva ett långt och bra liv där du jobbar varje dag tills du faller ihop i en hög och blir sjukskriven med depression :3


Jag har nog alltid sett mitt liv som: Jag möter framtiden med öppna händer och ser vad som händer.

Det har funkat väldigt bra tills ungefär slutet av åttan.

För alla är det nog självklart att jag ska gå estet inriktning bild och form. För mig är det inte riktigt lika uppenbart.

Jag har ett tag tänkt: Jag tar bild, det är ju kul och jag är ganska bra på det. Men jag känner någonstans inom mig. Jag vill inte!

Jag vet ju hur ”deprimerad” jag blir så fort det går dåligt när jag målar och hur jag ofta inte avslutar bilder jag börjar med. Ska det fortsätta så kommer jag inte må bra.


Jag har mer eller mindre skjutit upp tankarna på gymnasiet. Tänkt att jag har tid att fundera över det senare. Men nu sitter jag här, kommer snart få de näst sista betygen i nian och ska söka till ett gymnasium någonstans i Sverige.


Jag vet inte vad jag ska gå men jag vet i alla fall vad jag INTE vill gå.

Fick hem en tidning igår som handlade om alla gymnasieprogram.

Så jag satt mig ner med ett papper läste igenom alla program och kom fram till 5 stycken jag skulle läsa vidare på. Efter att ha gjort det hamna jag med två högskoleförberedande- och ett yrkesprogram. Sen satt jag liksom fast där med alla siffror, inriktningar och poäng.


Så när jag la mig igår kväll hade jag fler funderingar än innan...

Nu behöver jag bara veta vilket av de här 3 jag ska gå... KUL.

Det finns en grej jag vet när jag ska välja skola och program. Jag vill kunna välja språkval:Japanska som ”extraämne”.

När jag kom hem idag googla jag runt och letade efter skolor som kan erbjuda mig detta. Det var inte så lätt och jag hitta en skola i Stockholm som bara har två av de programmen jag vill gå.

DÅ blir problemet att jag inte vill vara så långt hemifrån. Det är säkert jätte bra att plugga där uppe men jag känner hemlängtan redan innan jag har flyttat!


Så vi får se. I framtiden kanske jag hamnar i Stockholm ändå. Kanske pluggar jag i någon närliggande kommun och kan inte mer än 10 ord på japanska.


Men nu är det höstlov så min hjärna ta en paus från allt skoltänk och bara ta det lugnt!  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards