CupcakeNation

Direktlänk till inlägg 13 juni 2014

Uppdatering nr2

Av Lollo - 13 juni 2014 00:08

Tänkte det var dags för en liten uppdatering av vad som händer just nu!

Imorgon går jag nämligen ur 9:an och avslutar nio år av grundskolan. Det har varit en lång resa framför allt hur jag har blivit från en osäker ”normal” person till någon som vågar vara helt upp och ner.


Idag hade vi en avslutnings middag med båda niorna och de lärare vi haft under högstadiet och även våra klassföreståndare från mellanstadiet.

  Ni kanske ser att Nora har en lapp runt halsen.

Det står: Nora, Niornas djurvän. Alla elever blev nämligen ”nominerade” till något. Jag fick niornas konstnär, Mich niornas söta, Kim niornas bokmal, Sofia niornas gamer och Cornelia niornas allvetare.

Min stämmer ju men tyckte jag kunde fått niornas ”dark one” eller något då jag endast går klädd i svart!

Middagen var full med skratt och god mat så det tackar vi åk åtta för ^-^


Kommer dock inte sakna min klass så mycket. Vi är/var inte en dålig klass men det är inget med den som var speciell. så jag kommer inte sakna den värst mycket. Inga ”kommer du ihåg när vi gjorde detta tillsammans”.

De jag bryr mig om kommer gå på samma skola som jag (utom Mich och Nora som ska gå på en annan skola) och resten hamnar där de hamnar. Några kanske jag aldrig ser igen medan andra kommer jag se varje dag i tre år till då de går samma program som jag eller går på samma skola som jag (Brogår'n har nästan alla högskoleförberedande program)


Ska göra en video av lite jag filmat under dagarna vi förberett för skolavslutningen!


Nu till något annat! Åker till London nu på söndag och kommer vara borta till den 18 sedan är jag tillbaks och ska hjälpa till hemma med att förbereda midsommar!



Jag nämner nog min Cosplay i varje inlägg jag lägger upp senaste tiden! Men detta blir inte den sista!! Får göra en ”cosplay” kategori.

Syster posar Seike-style med den, hon gillar den nog mer än mig.   

Har äntligen fått min peruk!

Har nyligen trasslat ur den och klipp lite smått i topparna (den hade världens största tov i naken) och ska fortsätta med ”pipilotterna” som jag kallar det. Den kommer bli awesome!!


Har även börjat med min nästa cosplay!

Jag: Har vi en planka jag får såga i?   

Mina föräldrar: vad ska du ha den till?

jag: jag ska göra ett svärd!


Så det håller jag på med. Minna päron undrade hur gammal jag och jag vinka bara bort det och sa att jag var sex!

Svärdet tar dock väldigt lång tid (än vad jag trodde). Mest då jag inte får använda slipen själv så jag måste hålla på med en fil...


Vad ska jag cosplaya då? Jo denna Link från det här spelet:

 Min yngsta lille bror spelar det ofta och jag har själv börjat spela! Har planerat att göra hela dräkten själv inklusive första svärdet och skölden man får i spelet. Ska även göra spöet/trollstaven/the wind waker han har i handen på bilden.


Blir föresten inget storcon för mig, Nora fick inte och inte Kim heller så kommer inte få använda mina cosplay förrän typ Picacon nästa år... deprimerande... får skylla mig själv att jag gjorde mig själv så uppspelt om det. Men extra ledsamt är det nu när både Overworld och Kerbera ska dit D'''':


Slänger in en ny favorit:

pop-punk cover av Safe and sound. Tycker mycket om orginalet men denna passar min musik smak bättre!!!


Ha det bra ^-^

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lollo - 16 februari 2016 21:05

Ah… Min säng. Mitt rum.. Min mobilladdare som jag lyckades glömma kvar hemma. Hey alla som hittat hit! Så, Närcon vinter 2016, oj vilket äventyr det var!  Var väldigt osäker när det gällde detta event med de nya lokalerna och att jag skulle ...

Av Lollo - 11 februari 2016 21:51

Jag lider av att jag lät får panik över minsta lilla, har lite med min autism diagnos att göra, vilket leder till min extrema resfeber jag har just nu!!  För mig finns typ inget värre än att åka tåg! Framför allt när man inte kan boka plats utan man...

Av Lollo - 7 februari 2016 13:16

Hey hey hey~ Whats up? Nu sitter jag här framför datorn i mitt ny städade rum med huvudvärk och fryser. Fast det ska vi inte fokusera på för ni behöver inte veta hur lång tid det tog att städa mitt rum (vilket var typ 6 timmar) utan tänkte mest fo...

Av Lollo - 27 januari 2016 22:06

Så.. 18.. Åldern som räknar en som vuxen. Nu får jag rösta, köra bil, handla online helt själv, betala min egen försäkring och allt som vuxna gör… Well för typ 2 veckor sen (15 januari) blev jag 18 freaking år! Varje gång man blir äldre fråg...

Av Lollo - 14 januari 2016 23:25

Så efter ett härligt (men för kort) lov tänkte jag att det var dags med ett ”UPPDATERINGS” inlägg, för det är nåt vi alla älskar eller hur?!   På första punkten har vi: JAG HAR BLIVIT MOSTER!! Till en liten flicka vid namn Ellie, som ...

Presentation


Liten Cupcake på 18 år! Bloggar om typ.. allt! Har väl typ talang och har lagom dålig humor!

Translate

Fråga mig

23 besvarade frågor

My Bros

         

Mina sidor

                   

 

Kategorier

Arkiv

Tidigare år








Ovido - Quiz & Flashcards